F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Binotto: Nie mamy już problemu z prędkością na prostych
Maciej Wróbel, 14 marca 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari, Mattia Binotto przyznał, że jego zespół poradził sobie z prędkościami na prostych, które były główną bolączką ekipy w ostatnim sezonie.

Podczas bardzo nieudanego sezonu 2020, szczególnie słabe występy Ferrari przypadały na wyścigi na najszybszych obiektach, takich jak Monza, czy Spa. Mogło być to pokłosiem zmian w jednostce napędowej, które na Ferrari wymusiło kontrowersyjne, prywatne porozumienie z FIA zawarte po zakończonym dochodzeniu ws. silnika z sezonu 2019.

Zdaniem Binotto, z zebranych przez zespół danych wynika, że Ferrari nie będzie już ponosiło tak dużych strat na prostych. „Wiemy jak silnik pracuje na hamowni” – powiedział Włoch. „Gdy zamontujesz go w samochodzie, zwracasz uwagę na prędkość i ewentualnie prędkość względną w stosunku do innych”.

„Gdy ostatnim razem byliśmy tu, w Bahrajnie, byliśmy bardzo wolni na prostych w kwalifikacjach. Nie przedostaliśmy się do Q3 i byliśmy bardzo daleko od pole position. Teraz, gdy patrzę na ostatnie dni, myślę, że – przynajmniej na prostych – prędkość wygląda dobrze. Nie wydaje się być to takim problemem, jak w zeszłym roku”.

Szef Scuderii dodaje, że poprawa prędkości na prostych nie wynika wyłącznie z rozwoju jednostki napędowej zespołu. „Dobrze wiemy, że chodziło nie tylko o moc, ale i generowany przez samochód opór, jak to często mówiliśmy w zeszłym roku. Można powiedzieć, że jedno i drugie przyczyniło się teraz do lepszych prędkości. Dziś nie uważamy tego za niedogodność”.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca