|
|
|
|
|
|
Binotto: Nie mamy już problemu z prędkością na prostych | |
Embed from Getty Images
Szef Ferrari, Mattia Binotto przyznał, że jego zespół poradził sobie z prędkościami na prostych, które były główną bolączką ekipy w ostatnim sezonie.
Podczas bardzo nieudanego sezonu 2020, szczególnie słabe występy Ferrari przypadały na wyścigi na najszybszych obiektach, takich jak Monza, czy Spa. Mogło być to pokłosiem zmian w jednostce napędowej, które na Ferrari wymusiło kontrowersyjne, prywatne porozumienie z FIA zawarte po zakończonym dochodzeniu ws. silnika z sezonu 2019.
Zdaniem Binotto, z zebranych przez zespół danych wynika, że Ferrari nie będzie już ponosiło tak dużych strat na prostych. „Wiemy jak silnik pracuje na hamowni” – powiedział Włoch. „Gdy zamontujesz go w samochodzie, zwracasz uwagę na prędkość i ewentualnie prędkość względną w stosunku do innych”.
„Gdy ostatnim razem byliśmy tu, w Bahrajnie, byliśmy bardzo wolni na prostych w kwalifikacjach. Nie przedostaliśmy się do Q3 i byliśmy bardzo daleko od pole position. Teraz, gdy patrzę na ostatnie dni, myślę, że – przynajmniej na prostych – prędkość wygląda dobrze. Nie wydaje się być to takim problemem, jak w zeszłym roku”.
Szef Scuderii dodaje, że poprawa prędkości na prostych nie wynika wyłącznie z rozwoju jednostki napędowej zespołu. „Dobrze wiemy, że chodziło nie tylko o moc, ale i generowany przez samochód opór, jak to często mówiliśmy w zeszłym roku. Można powiedzieć, że jedno i drugie przyczyniło się teraz do lepszych prędkości. Dziś nie uważamy tego za niedogodność”.
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|