F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Testy w Barcelonie dzień 4: Deszczowy koniec testów
Marek Roczniak, 17 kwietnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Mark Webber uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas czwartego i zarazem ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya, którego przebieg zakłóciły opady deszczu. Kierowca Red Bull jako jedyny zdoła przejechać okrążenie pomiarowe na w miarę wyschniętym torze po pierwszych opadach deszczu i jego czasu 1:21,953 nikt nie zdołał już poprawić do końca dnia.

Pod koniec popołudniowej sesji tor zaczął znowu wysychać i pozostali kierowcy byli w stanie poprawić swoje czasy, jednak testy skończyły się w momencie, gdy było jeszcze na tyle mokry, że w grę nadal wchodziła tylko jazda na przejściowych oponach. Ostatecznie strata najbliższego rywala Webbera, którym okazał się być Heikki Kovalainen (McLaren), wyniosła ponad półtorej sekundy.

Tuż za Finem uplasował się jego rodak – Kimi Raikkonen (Ferrari), uzyskując czas gorszy o zaledwie 0,030 sekundy, natomiast czwarty Robert Kubica (BMW Sauber) był już od nich o ponad sekundę wolniejszy. Pierwszą piątkę zamknął Jenson Button (Honda), tracąc do Kubicy mniej niż 0,2 sekundy. Dla Kovalainena, Raikkonena i Buttona był to jedyny dzień testów w tym tygodniu.

Najbardziej aktywnymi kierowcami w czwartek byli Kazuki Nakajima (Williams) i Nelson Piquet Jr (Renault), przejeżdżając po ponad 60 okrążeń każdy. Nakajima spowodował dzisiaj jedno z dwóch wywieszeń czerwonej flagi, kiedy w jego bolidzie nastąpiła awaria silnika w ostatniej godzinie testów. Wcześniej na torze zatrzymał się Kubica, powodując ośmiominutową przerwę w testach. Polak kontynuował dzisiaj pracę nad aerodynamicznymi ustawieniami bolidu w ramach przygotowań do Grand Prix Hiszpanii, a także testował deszczowe opony.

Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był Jarno Trulli, który przejechał zaledwie 18 okrążeń, zanim ekipa testowa Toyoty doszła do wniosku, że dalsza jazda w tak zmiennych warunkach nie ma zbyt dużego sensu. Kolejne testy odbędą się na francuskim torze Paul Ricard w dniach 14-16 maja, czyli tuż po szóstej rundzie sezonu – Grand Prix Monako.

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-17°C
Temperatura toru: 13-24°C
Rano intensywne opady deszczu, potem trochę słońca i znowu deszcz po południu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Mark Webber Red Bull Renault RB4 1:21,953   37 
2.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23 1:23,589 +1,636 34 
3.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:23,619 +1,666 34 
4.Robert Kubica BMW Sauber F1.08 1:24,715 +2,762 32 
5.Jenson Button Honda RA108 1:24,873 +2,920 41 
6.Kazuki Nakajima Williams Toyota FW30 1:24,927 +2,974 62 
7.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:26,100 +4,147 61 
8.Jarno Trulli Toyota TF108 1:32,150 +10,197 18 
Źródło: F1Today.nl, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ToshibaUser, 17.04.2008 18:39[!]
McLaren poszalał z tymi owiewkami na kołach ;)
seba_d, 17.04.2008 18:44[!]
dziwne że BMW nie dali kołpaków, a przed sezonem twierdzili że dają ok 0,2s na okr.
Prawie wszystkie zespoły już je mają, przynajmniej z przodu.
ciaps, 17.04.2008 19:08[!]
To fakt, conajmniej dziwne te dekle, robia tarcze dla calego kola, ciekawy jestem jak to wyglada w tunelu aerodynamicznym, jak to rozcina powietrze i jak ono przechodzi na kole, no i co najwazniejsze- co to daje. Ciekawy jestem, czy oni wystapia z tymi deklami na GP, czy to tylko jakies testy, choc watpie, by z tym wyskoczyli nie majac zamiaru wprowadzic tego w zycie. Nastepne Gp moze byc bardzo ciekawe, byc moze dowiemy sie nieco wiecej o ukladzie sil, szczegolnie o formie McLarena. Oni dobrze znaja ten tor i na pewno pokaza na co ich na prawde stac.
DonGemolo, 17.04.2008 19:21[!]
Uuuu, to Webber wydaje się byc zdecydowanym favorytem do zwyciestwa w najblizszym grand prix.Kazdy inny wynik bedzie ogromną niespodzianką :) Wprowadzili poprawki aerodynamiczne i proszę, jednak mozna zrobic ogromny krok w przód.
cinek, 17.04.2008 21:03[!]
1,666 :D
jędruś, 17.04.2008 21:31[!]
Ciekawe kołpaki Mclarena . Honda też poszalała .

Dziś większość zespołów wróciła do części z wcześniejszych wyścigów . Widocznie na deszcze nowe sie jeszcze tak dobrze nie sprawdzają .
mutu, 17.04.2008 21:38[!]
"Kolejne testy odbędą się na francuskim torze Paul Ricard w dniach 14-16 maja, czyli tuż po szóstej rundzie sezonu – Grand Prix Monako."

GP Monako jest 25 maja, a GP Turcji 11 maja, więc raczej zamiast "tuż po szóstej rundzie sezonu - Grand Prix Monako" powinno raczej być "tuż przed szóstą rundą sezonu - Grand Prix Monako"
jędruś, 17.04.2008 21:45[!]
Cholera - tu ostatnio z 10 polonistów nam się trafiło :D
freeman1982, 17.04.2008 21:53[!]
"Ciekawe kołpaki Mclarena"- myślę że niezłe chłodzenie hamulcy nimi zyskają
sq, 18.04.2008 00:28[!]
DonGemolo napisal "Uuuu, to Webber wydaje się byc zdecydowanym favorytem do zwyciestwa w najblizszym grand prix.Kazdy inny wynik bedzie ogromną niespodzianką :) Wprowadzili poprawki aerodynamiczne i proszę, jednak mozna zrobic ogromny krok w przód."
a przypadkiem webber nie wykrecil tgeo czasu na suchym torze?
piotrek74, 18.04.2008 08:22[!]
myślałem że tylko w polsce na druty klei się samochody atu nawet niemcy potrafią ha ha . niedługo wszystkie zespoły zaczną używać kołpaków ,dlaczego BMW zrezygnowało ?
dex, 18.04.2008 09:42[!]
ciekawe kołpaki zespołów , coś czuje że następny wyścig pokaże tak naprawdę gdzie jest Mclaren .
kidmaciek, 18.04.2008 11:08[!]
@DonGemolo - to co napisales bylo smieszne...Po wygraniu jednego testu juz faworytem ? :F Bo nie sądze żebyś żartował, więc uważam że twoje słowa były żałosne...
DonGemolo, 18.04.2008 15:46[!]
Sądzę, że webber zdecydowanie wygra w barcelonie.Ba, nawet zdubluje ferrari.Rde bull podobno zastosowal silniki od f16 w drodze wyjątku.I nie denerwuj sie na mnie kidmaciek.Nie po Twojej myśli, to jestem żałosny???
A co, mam pisac prawdę, że na suchej nawierzchni uzyskał swój najlepszy czas jako jedyny w stawce???.Nie było by tyle krytyki :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca