|
|
|
|
|
|
Granulkowanie/ziarnienie (ang. Graining) | [ T- | T+ ] |
|
Kiedy samochód ślizga się, może to powodować oddzielanie się od rowków opony małych kawałków gumy (nazywanych granulkami lub ziarenkami). Przyklejają się one potem do powierzchni opony, oddzielając ją w efekcie nieznacznie od nawierzchni toru. Z punktu widzenia kierowcy przypomina to jazdę po kulkach z łożyska.
Ostrożna jazda pozwala oczyścić oponę z tych granulek w przeciągu kilku okrążeń, ale ma to oczywiście negatywny wpływ na tempo kierowcy. Wpływ na granulkowanie ma styl jazdy kierowcy, warunki na torze, ustawienia auta, ilość paliwa w baku i oczywiście sama opona. Ogólnie im więcej opona porusza się na boki po nawierzchni toru, tym bardziej prawdopodobne jest wystąpienie granulkowania.
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|