F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2024 roku
Kolejność startowa
1. M. VerstappenRed Bull
2. C. LeclercFerrari
3. G. RussellMercedes
4. C. SainzFerrari
5. S. PerezRed Bull
6. F. AlonsoAston Martin
7. L. NorrisMcLaren
8. O. PiastriMcLaren
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. S. PerezRed Bull
3. C. SainzFerrari
4. C. LeclercFerrari
5. G. RussellMercedes
6. L. NorrisMcLaren
7. L. HamiltonMercedes
8. O. PiastriMcLaren

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 27-33
Dwa postoje
 okrążenia 12-15, 33-37
Trzy postoje
 okr. 6-12, 20-27, 37-45
Bahrain International CircuitPokaż historię toru
Gulf Air Bahrain Grand Prix, 1 runda sezonu 2024, 2 marcalista torów  |  >>
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn 
www.bahraingp.com.bh, języki:
Długość toru: 5,412 kmLiczba okrążeń: 57Pełny dystans: 308,484 km
Najdłuższa prosta: 1090 mSzerokość toru: 14-20 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 18:10Start wyścigu według naszego czasu: 17:10
Adres:Bahrain International Circuit Office, House 160, Road 66, Block 360, Adari Road, Kingdom of Bahrain
Telefon: +973 406 444 ext 235
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Lubię ścigać się w Bahrajnie, jednak z pewnością nie jest to najtrudniejszy tor dla kierowców, jaki mamy w kalendarzu. Sakhir jest bardzo wymagający dla hamulców z dużą liczbą mocnych dohamowań, więc potrzeba dobrej stabilności podczas hamowania i trakcji na wyjściu z wolnych zakrętów. Nie ma tutaj naprawdę szybkich zakrętów, więc nasza praca nad ustawieniami skupia się przede wszystkim na mechanicznych aspektach.

Pierwsze zakręty nie są zbyt wymagające, jednak jeśli opony nie są w dobrej formie, trzeba będzie walczyć z przyczepnością na wyjściu z pierwszego zakrętu. Dodatkowo trzeba uważać, żeby tył nie odjechał w drugim zakręcie, bo przez to traci się prędkość na dojeździe do czwartego zakrętu. Na pierwszym okrążeniu wyścigu te zakręty zawsze są dość szalone i łatwo zgubić przednie skrzydło.

Na sezon 2010 dodana została nowa sekcja za czwartym zakrętem. Nowa część okrążenia jest trochę zakręcona i obejmuje wiele zakrętów, jednak nie ma tutaj żadnych znaczących dohamowań, więc wyprzedzanie tutaj nie będzie ani trochę łatwiejsze. Uważam, że wyprzedzanie będzie odbywało się w tradycyjnych miejscach dotychczasowego układu toru – przed pierwszym i czwartym zakrętem.

Najtrudniejszą częścią okrążenia jest stary zakręt numer osiem (teraz 19), który jest bardzo trudny na dohamowaniu z powodu bocznych sił działających na samochód – łatwo jest tutaj zablokować przednie wewnętrzne koło. Trudno jest ustawić samochód na odpowiedniej pozycji, ponieważ dohamowanie jest długie i jest kilka różnych linii, których można użyć. Najważniejsze to utrzymać tak dużą prędkość, jak to tylko możliwe, jednak nie można przestrzelić zakrętu, ponieważ wyjście z niego jest bardzo ważne w związku z następującą po nim prostą. To trudny zakręt, jednak jest pewnym wyzwaniem i dlatego jest moim ulubionym.

Ostatni zakręt jest dość zdradliwy. Jest krótki, jednak można z niego wypaść w zależności od siły i kierunku wiatru. Dojeżdża się do niego na siódmym biegu, blisko prędkości maksymalnej, mocno hamuje i redukuje do trzeciego biegu, by zaraz znów jechać z pełną mocą. Trzeba uważać na nadsterowność na wyjściu, która może kosztować sporo z czasu na okrążeniu.
Rezultaty na torze Sakhir
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2024Max Verstappen (Red Bull)
1:29,179
Max Verstappen (Red Bull)
1h31m44,742
Max Verstappen (Red Bull)
1:32,608
2023Max Verstappen (Red Bull)
1:29,708
Max Verstappen (Red Bull)
1h33m56,736
Guanyu Zhou (Alfa Romeo)
1:33,996
2022Charles Leclerc (Ferrari)
1:30,558
Charles Leclerc (Ferrari)
1h37m33,584
Charles Leclerc (Ferrari)
1:34,570
2021Max Verstappen (Red Bull)
1:28,997
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h32m03,897
Valtteri Bottas (Mercedes)
1:32,090
2020Lewis Hamilton (Mercedes)
1:27,264
Sergio Perez (Racing Point)
1h31m15,114
George Russell (Mercedes)
0:55,404
2019Charles Leclerc (Ferrari)
1:27,866
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h34m21,295
Charles Leclerc (Ferrari)
1:33,411
2018Sebastian Vettel (Ferrari)
1:27,958
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h32m01,940
Valtteri Bottas (Mercedes)
1:33,740
2017Valtteri Bottas (Mercedes)
1:28,769
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h33m53,373
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:32,798
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29,493
Nico Rosberg (Mercedes)
1h33m34,696
Nico Rosberg (Mercedes)
1:34,482
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:32,570
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h35m05,809
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:36,311
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:33,185
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h39m42,743
Nico Rosberg (Mercedes)
1:37,020
2013Nico Rosberg (Mercedes)
1:32,330
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h36m00,498
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,961
2012Sebastian Vettel (Red Bull)
1:32,422
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h35m10,990
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,379
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:54,101
Fernando Alonso (Ferrari)
1h39m20,396
Fernando Alonso (Ferrari)
1:58,287
2009Jarno Trulli (Toyota)
1:33,431
Jenson Button (Brawn)
1h31m48,182
Jarno Trulli (Toyota)
1:34,556
2008Robert Kubica (BMW Sauber)
1:33,096
Felipe Massa (Ferrari)
1h31m06,970
Heikki Kovalainen (McLaren)
1:33,193
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:32,652
Felipe Massa (Ferrari)
1h33m27,515
Felipe Massa (Ferrari)
1:34,067
2006Michael Schumacher (Ferrari)
1:31,431
Fernando Alonso (Renault)
1h29m46,205
Nico Rosberg (Williams)
1:32,408
2005Fernando Alonso (Renault)
3:01,902
Fernando Alonso (Renault)
1h29m18,531
Pedro de la Rosa (McLaren)
1:31,447
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:30,139
Michael Schumacher (Ferrari)
1h28m34,875
Michael Schumacher (Ferrari)
1:30,252
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Sakhir
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton3  1.Lewis Hamilton4  1.Nico Rosberg3
Max Verstappen3Sebastian Vettel42.Valtteri Bottas2
Sebastian Vettel33.Fernando Alonso3Charles Leclerc2
4.Michael Schumacher24.Felipe Massa2Sebastian Vettel2
Nico Rosberg2Max Verstappen25.Heikki Kovalainen1
Charles Leclerc26.Michael Schumacher1Pedro de la Rosa1
7.Fernando Alonso1Jenson Button1Michael Schumacher1
Felipe Massa1Nico Rosberg1Jarno Trulli1
Robert Kubica1Sergio Perez1Felipe Massa1
Jarno Trulli1Charles Leclerc1Kimi Raikkonen1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca