F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2023 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. M. VerstappenRed Bull
3. L. NorrisMcLaren
4. O. PiastriMcLaren
5. G. ZhouAlfa Romeo
6. C. LeclercFerrari
7. V. BottasAlfa Romeo
8. F. AlonsoAston Martin
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. L. NorrisMcLaren
3. S. PerezRed Bull
4. L. HamiltonMercedes
5. O. PiastriMcLaren
6. G. RussellMercedes
7. C. LeclercFerrari
8. C. SainzFerrari

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 44-48
Dwa postoje
 okrążenia 20-32, 45-56
Trzy postoje
 okr. 19-22, 35-39, 53-57
HungaroringPokaż historię toru
Hungarian Grand Prix, 13 runda sezonu 2024, 21 lipca<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Budapeszt, Węgry 
www.hungaroring.hu, języki:
Długość toru: 4,381 kmLiczba okrążeń: 70Pełny dystans: 306,630 km
Najdłuższa prosta: 788 mSzerokość toru: 10-11 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:10Start wyścigu według naszego czasu: 15:10
Adres:2146 Mogyorod Pf. 10, Hungaroring Sport Rt., Hungary
Telefon: +36 28 444 444Fax: +36 28 441 860
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Zanim trafiłem do Formuły 1 zawsze odnosiłem wrażenie, że Hungaroring nie jest lubiany, ale kiedy pierwszy raz poprowadziłem tam bolid – od razu mi się bardzo spodobał. W Budapeszcie jest też zawsze wielu kibiców z Polski, bo to najbliższy Polsce tor, więc dla mnie to jest trochę, jakbym się ścigał u siebie.

Bardzo trudno jest tu dobrze zestroić bolid ze względu na długie zakręty, gdzie potrzebna jest bardzo dobra przyczepność z przodu, ale z drugiej strony konieczna jest też dobra stabilizacja z tyłu. Zestrojenie samochodu jest też trudne ze względu na nierówności toru i na dużą różnorodność zakrętów, więc trzeba jakoś ogarnąć wszystkie te obszary zestrojenia i wyważenia bolidu.

Długie zakręty i wysokie temperatury powodują zwiększone wymagania wobec opon, a kiedy przychodzi prawdziwy upał, to zużycie opon potrafi być rzeczywiście duże. Ze względu na dużą liczbę zakrętów opony naprawdę cierpią i pracują absolutnie na granicy możliwości. Można tak zestroić samochód, żeby uzyskać nieco podsterowności, a w ten sposób oszczędzić tylne opony, ale jeśli się przesadzi z podsterownością, to można stracić za dużo czasu na okrążeniu w długich zakrętach nr 8, 9, 13 i 14.

Przez większą część okrążenia jedzie się po prostu z zakrętu w zakręt. Od zakrętu nr 4 do 11 dotyka się hamulca, ale nigdzie się nie dociska się go naprawdę mocno. Poza tym tor jest bardzo wymagający fizycznie i psychicznie ze względu na tę wielką liczbę zakrętów oraz istnienie właściwie tylko jednej prostej i to jeszcze niezbyt długiej. Dlatego kierowca musi się koncentrować praktycznie cały czas, bez chwili na odprężenie i odzyskanie energii. Dlatego zarówno kierowcom, jak i inżynierom tak ciężko jest tu utrafić ze wszystkim.

Nie jest to też tor do wielkiego ścigania, bo bardzo trudno tu wyprzedzać. Zakręty od nr 4 do nr 11 są złożone, a w tej części toru nie ma nawet jednej prostej dłużej, niż 100 czy 200 metrów, więc rzeczywiście nie jest tu łatwo. Jedyna niewielka szansa na wyprzedanie znajduje się w zakręcie pierwszym, ale nawet tam jest bardzo trudno. Problem polega na tym, że zakręt 14 jest bardzo długi – jeśli się jedzie za kimś, to traci się bardzo dużo przyczepności z przodu i wychodzi się z niego z mniejszą prędkością, a przez to ciężko jest utrzymać się blisko za konkurentem i zaatakować go na wjeździe w zakręt pierwszy.

Zakręt 14 jest zdecydowanie jednym z najważniejszych na tym torze, ponieważ tu można zarówno stracić, jak i zyskać dużo czasu na okrążeniu. To bardzo długi wiraż, do którego można podejść na szereg różnych sposobów, z różnymi prędkościami na wyjściu i torami jazdy. Już na wejściu trzeba mieć maksymalną prędkość, jaką się da, ale trzeba pamiętać, żeby wcisnąć pedał gazu jak najszybciej, bo za zakrętem znajduje się dosyć długa prosta prowadząca do zakrętu nr 1. Istnieje całkiem sporo torów jazdy prowadzących w zakręt 14, a punkt wyjścia z wirażu może się mocno różnić w zależności od wyważenia bolidu. Może się on również zmieniać w trakcie wyścigu, w zależności od zużycia opon.
Rezultaty na torze Hungaroring
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2023Lewis Hamilton (Mercedes)
1:16,609
Max Verstappen (Red Bull)
1h38m08,634
Max Verstappen (Red Bull)
1:20,504
2022George Russell (Mercedes)
1:17,377
Max Verstappen (Red Bull)
1h39m35,912
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:21,386
2021Lewis Hamilton (Mercedes)
1:15,419
Esteban Ocon (Alpine)
2h04m43,199
Pierre Gasly (AlphaTauri)
1:18,394
2020Lewis Hamilton (Mercedes)
1:13,447
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h36m12,473
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:16,627
2019Max Verstappen (Red Bull)
1:14,572
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h35m03,796
Max Verstappen (Red Bull)
1:17,103
2018Lewis Hamilton (Mercedes)
1:35,658
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h37m16,427
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:20,012
2017Sebastian Vettel (Ferrari)
1:16,276
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h39m46,713
Fernando Alonso (McLaren)
1:20,182
2016Nico Rosberg (Mercedes)
1:19,965
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h40m30,115
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:23,086
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:22,020
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h46m09,985
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:24,821
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:22,715
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1h53m05,058 (deszcz)
Nico Rosberg (Mercedes)
1:25,724
2013Lewis Hamilton (Mercedes)
1:19,388
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h42m29,445
Mark Webber (Red Bull)
1:24,069
2012Lewis Hamilton (McLaren)
1:20,953
Lewis Hamilton (McLaren)
1h41m05,503
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:24,136
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:19,815
Jenson Button (McLaren)
1h46m42,337 (deszcz)
Felipe Massa (Ferrari)
1:23,415
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:18,773
Mark Webber (Red Bull)
1h41m05,571
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:22,362
2009Fernando Alonso (Renault)
1:21,569
Lewis Hamilton (McLaren)
1h38m23,876
Mark Webber (Red Bull)
1:21,931
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:20,899
Heikki Kovalainen (McLaren)
1h37m27,067
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:21,195
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:19,781
Lewis Hamilton (McLaren)
1h35m52,991
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:20,047
2006Kimi Raikkonen (McLaren)
1:19,599
Jenson Button (Honda)
1h52m20,941 (deszcz)
Felipe Massa (Ferrari)
1:23,516
2005Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,882
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h37m25,552
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:21,219
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,146
Michael Schumacher (Ferrari)
1h35m26,131
Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,071
2003Fernando Alonso (Renault)
1:21,688
Fernando Alonso (Renault)
1h39m01,460
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:22,095
2002Rubens Barrichello (Ferrari)
1:13,333
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h41m49,001
Michael Schumacher (Ferrari)
1:16,207
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,059
Michael Schumacher (Ferrari)
1h41m49,675
Mika Hakkinen (McLaren)
1:16,723
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,514
Mika Hakkinen (McLaren)
1h45m33,869
Mika Hakkinen (McLaren)
1:20,028
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:18,156
Mika Hakkinen (McLaren)
1h46m23,536
David Coulthard (McLaren)
1:20,699
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:16,973
Michael Schumacher (Ferrari)
1h45m25,550
Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,286
1997Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,672
Jacques Villeneuve (Williams)
1h45m47,149
Heinz-Harald Frentzen (Williams)
1:18,372
1996Michael Schumacher (Ferrari)
1:17,129
Jacques Villeneuve (Williams)
1h46m21,134
Damon Hill (Williams)
1:20,093
1995Damon Hill (Williams)
1:16,982
Damon Hill (Williams)
1h46m25,721
Damon Hill (Williams)
1:20,247
1994Michael Schumacher (Benetton)
1:18,258
Michael Schumacher (Benetton)
1h48m00,185
Michael Schumacher (Benetton)
1:20,881
1993Alain Prost (Williams)
1:14,631
Damon Hill (Williams)
1h47m39,098
Alain Prost (Williams)
1:19,633
1992Riccardo Patrese (Williams)
1:15,476
Ayrton Senna (McLaren)
1h46m19,216
Nigel Mansell (Williams)
1:18,308
1991Ayrton Senna (McLaren)
1:16,147
Ayrton Senna (McLaren)
1h49m12,796
Bertrand Gachot (Jordan)
1:21,547
1990Thierry Boutsen (Williams)
1:17,919
Thierry Boutsen (Williams)
1h49m30,597
Riccardo Patrese (Williams)
1:22,058
1989Riccardo Patrese (Williams)
1:19,726
Nigel Mansell (Ferrari)
1h49m38,650
Nigel Mansell (Ferrari)
1:22,637
1988Ayrton Senna (McLaren)
1:27,635
Ayrton Senna (McLaren)
1h57m47,081
Alain Prost (McLaren)
1:30,639
1987Nigel Mansell (Williams)
1:28,047
Nelson Piquet (Williams)
1h59m26,793
Nelson Piquet (Williams)
1:30,149
1986Ayrton Senna (Lotus)
1:29,450
Nelson Piquet (Williams)
2h00m34,508
Nelson Piquet (Williams)
1:31,001
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Hungaroring
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton9  1.Lewis Hamilton8  1.Kimi Raikkonen4
2.Michael Schumacher72.Michael Schumacher4Michael Schumacher4
3.Ayrton Senna33.Ayrton Senna33.Max Verstappen2
Sebastian Vettel34.Jacques Villeneuve2Felipe Massa2
5.Mika Hakkinen2Max Verstappen2Mika Hakkinen2
Riccardo Patrese2Mika Hakkinen2Nigel Mansell2
Nico Rosberg2Jenson Button2Alain Prost2
Fernando Alonso2Sebastian Vettel2Damon Hill2
9.Nigel Mansell1Nelson Piquet2Sebastian Vettel2
Alain Prost1Damon Hill2Lewis Hamilton2
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca