F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2007 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMcLaren
2. F. AlonsoMcLaren
3. F. MassaFerrari
4. K. RaikkonenFerrari
5. N. HeidfeldBMW Sauber
6. H. KovalainenRenault
7. S. VettelBMW Sauber
8. J. TrulliToyota
Rezultat wyścigu
1. L. HamiltonMcLaren
2. F. AlonsoMcLaren
3. F. MassaFerrari
4. K. RaikkonenFerrari
5. H. KovalainenRenault
6. J. TrulliToyota
7. M. WebberRed Bull
8. S. VettelBMW Sauber

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 40-50
Dwa postoje
 okrążenia 23-28, 47-52
Trzy postoje
 okr. 18-23, 34-38, 50-55
Indianapolis Motor SpeedwayPokaż historię toru
United States Grand Prix, 7 runda sezonu 2007, 17 czerwcalista torów
Lokalizacja: Indianapolis, USA 
www.indianapolismotorspeedway.com, języki:
Długość toru: 4,192 kmLiczba okrążeń: 73Pełny dystans: 306,016 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 13:00Start wyścigu według naszego czasu: 19:00
Adres:Indianapolis Motor Speedway, 4790 West, 16th Street, Indianapolis IN 46222
Telefon: +1 317 492 6780Fax: +1 317 492 6482
  Okrążenie toru z Ralfem Schumacherem
Pod koniec prostej startowej, na której osiągamy 320 km/h na szóstym biegu, ostro hamujemy do 95 km/h przed pierwszym zakrętem. Na dwójce wjeżdżamy w ciasną środkową część toru, zbudowaną specjalnie dla potrzeb Formuły 1. Tutaj odbywa się większość manewrów wyprzedzania. Zbyt wczesne hamowanie przed tym prawym zakrętem może zakończyć się utratą pozycji, z kolei za późne oznacza przymusową wycieczkę poza tor. Również na dwójce przejeżdżamy drugi zakręt, przy prędkości 90 km/h. Dalej przejeżdżamy zakręty trzeci i czwarty, a potem, przed piątym, jest krótka prosta.

Te zakręty pokonujemy na czwórce, z prędkością pomiędzy 125 i 225 km/h. Zakręt numer sześć, lewy nawrót o 180 stopni, trzeba przejechać na dwójce, z prędkością 120 km/h. Cały czas na drugim biegu dojeżdżamy do zakrętu numer siedem, który prowadzi na wewnętrzną prostą. Tam przyspieszamy do 300 km/h na szóstce, a przed zakrętem numer osiem zwalniamy do 120 km/h. Dalej mamy "eskę" składającą się z zakrętów dziewięć i dziesięć (80 km/h w pierwszym z nich, w drugim dochodzimy do 100 km/h). Zakręt numer 11 jest nieco szybszy – trzeci bieg, 125 km/h.

Potem znów przyspieszenie – przed prawym zakrętem numer 12, wiodącym z powrotem na owalną część toru, rozpędzamy się do 250 km/h (czwarty bieg). Na piątym biegu i w tunelu aerodynamicznym za poprzedzającym samochodem możemy dojść do 280 km/h na krótkiej prostej poprzedzającej słynny zakręt 13 – jedyny nachylony, wyprofilowany łuk w Formule 1. Idealny tor jazdy wiedzie stosunkowo nisko, blisko wewnętrznej krawędzi. Wyjeżdżamy ponownie na prostą startową na szóstym biegu, przy prędkości około 305 km/h.
Rezultaty na torze Indianapolis
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:12,331
Lewis Hamilton (McLaren)
1h31m09,965
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:13,117
2006Michael Schumacher (Ferrari)
1:10,832
Michael Schumacher (Ferrari)
1h34m35,199
Michael Schumacher (Ferrari)
1:12,719
2005Jarno Trulli (Toyota)
1:10,625
Michael Schumacher (Ferrari)
1h29m43,181
Michael Schumacher (Ferrari)
1:11,497
2004Rubens Barrichello (Ferrari)
1:10,223
Michael Schumacher (Ferrari)
1h40m29,914
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:10,399
2003Kimi Raikkonen (McLaren)
1:11,670
Michael Schumacher (Ferrari)
1h33m35,997 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:11,473
2002Michael Schumacher (Ferrari)
1:10,790
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h31m07,934
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:12,735
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:11,708
Mika Hakkinen (McLaren)
1h32m42,840
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:14,448
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,266
Michael Schumacher (Ferrari)
1h36m30,883 (deszcz)
David Coulthard (McLaren)
1:14,711
1960Eddie Sachs (Ewing)
1:01,395
Jim Rathmann (Watson)
3h36m11,360
Jim Rathmann (Watson)
1:01,590
1959Johnny Thomson (Lesovsky)
1:01,683
Rodger Ward (Watson)
3h40m49,200
Johnny Thomson (Lesovsky)
1:01,890
1958Dick Rathmann (Watson)
1:01,655
Jimmy Bryan (Epperly)
3h44m13,800
Tony Bettenhausen (Epperly)
1:02,370
1957Pat O'Connor (Kurtis Kraft)
1:02,522
Sam Hanks (Epperly)
3h41m14,250
Jim Rathmann (Epperly)
1:02,750
1956Pat Flaherty (Watson)
1:01,815
Pat Flaherty (Watson)
3h53m28,840
Paul Russo (Kurtis Kraft)
1:02,320
1955Jerry Hoyt (Stevens)
1:04,265
Bob Sweikert (Kurtis Kraft)
3h53m59,530
Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
1:03,670
1954Jack McGrath (Kurtis Kraft)
1:03,815
Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
3h49m17,270
Jack McGrath (Kurtis Kraft)
1:04,040
1953Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
1:05,033
Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
3h53m01,690
Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
1:06,240
1952Fred Agabashian (Kurtis Kraft)
1:05,213
Troy Ruttman (Kuzma)
3h52m41,880
Bill Vukovich (Kurtis Kraft)
1:06,600
1951Duke Nalon (Kurtis Kraft)
1:05,935
Lee Wallard (Kurtis Kraft)
3h57m38,050
Lee Wallard (Kurtis Kraft)
1:07,260
1950Walt Faulkner (Kurtis Kraft)
1:06,992
Johnnie Parsons (Kurtis Kraft)
2h46m55,970 (deszcz)
Johnnie Parsons (Kurtis Kraft)
1:09,770
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Indianapolis
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Michael Schumacher4  1.Michael Schumacher5  1.Michael Schumacher3
2.Jack McGrath12.Bill Vukovich2Bill Vukovich3
Jerry Hoyt13.Bob Sweikert13.Rubens Barrichello2
Bill Vukovich1Troy Ruttman1Jim Rathmann2
Duke Nalon1Lee Wallard15.Jack McGrath1
Walt Faulkner1Johnnie Parsons1Johnnie Parsons1
Pat Flaherty1Pat Flaherty1Paul Russo1
Fred Agabashian1Jimmy Bryan1Lee Wallard1
Dick Rathmann1Mika Hakkinen1Johnny Thomson1
Rubens Barrichello1Rubens Barrichello1Juan Pablo Montoya1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca