F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2017 roku
Kolejność startowa
1. L. HamiltonMercedes
2. K. RaikkonenFerrari
3. M. VerstappenRed Bull
4. D. RicciardoRed Bull
5. V. BottasMercedes
6. E. OconForce India
7. S. VandoorneMcLaren
8. N. HulkenbergRenault
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. L. HamiltonMercedes
3. D. RicciardoRed Bull
4. S. VettelFerrari
5. V. BottasMercedes
6. S. PerezForce India
7. S. VandoorneMcLaren
8. L. StrollWilliams

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 27-33
Dwa postoje
 okrążenia 16-27, 35-41
Trzy postoje
 okr. 14-19, 25-30, 38-43
Sepang International CircuitPokaż historię toru
Petronas Malaysia Grand Prix, 15 runda sezonu 2017, 1 pa?dziernikalista torów
Lokalizacja: Kuala Lumpur, Malezja 
www.malaysiangp.com.my, języki:
Długość toru: 5,543 kmLiczba okrążeń: 56Pełny dystans: 310,408 km
Najdłuższa prosta: 927 mSzerokość toru: 16-25 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:00Start wyścigu według naszego czasu: 9:00
Adres:Sepang Intenational Circuit Sdn Bhd, (457149-T), Pusat Pentadbiran Litar
Jalan Pekeliling, 64000 Klia, Selangor Darul Ehsan
Telefon: +60 3 8526 2000Fax: +60 3 8526 1000
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Sepang jest wyjątkowym torem, który zawiera mieszankę wolnych zakrętów z takimi, które są naprawdę szybkie. Na torze można znaleźć po trochu wszystkiego, dlatego tak wiele wymaga się tutaj od samochodu.

Start okrążenia jest dość wolny. Mimo tego, że zakręty jeden i dwa na mapie toru wyglądają na proste, tak na prawdę są bardzo zdradliwe, ponieważ tor opada i trudno szybko dodać gazu na wyjściu z drugiego zakrętu. Tor jest szeroki, więc jeśli walczysz z innym kierowcą możesz spróbować zyskać na innej linii przejazdu.

Najbardziej lubię środkową część toru z powodu szybkich zakrętów, szczególnie piątego i szóstego, gdzie czuje się największe przeciążenia. Kiedy jest się w zakrętach 7 i 8, które są jak jeden zakręt o podwójnym wierzchołku, trzeba uważać na mały wybój w środku zakrętów, który może wybić samochód z równowagi.

Okrążenie kończy się bardzo długą prostą i mocnym dohamowaniem. To najprawdopodobniej najlepsze miejsce do wyprzedzania, ponieważ tor w tym miejscu jest bardzo szeroki i ponownie można wypróbować różne linie przejazdu. Zakręt 14 jest kolejnym miejscem, gdzie można zaobserwować różnicę w liniach jazdy, ponieważ zależy to od charakterystyki samochodu i stylu jazdy kierowcy. Niektóre bolidy zmuszają do szybszego wejścia w zakręt, jednak wtedy traci się na wyjściu.

Ogólnie łatwo jest znaleźć rytm na tym torze, ponieważ jest tak szeroko, że ma się dużą pewność w szukaniu limitów. Ostatnio szybkie zakręty nie były zbyt dużym wyzwaniem, jednak wydaje mi się, że w tym roku z powodu dużego obciążenia paliwem będą bardziej wymagające. Przykładowo, przejechanie piątego zakrętu pełnym gazem było łatwe w zeszłym roku, jednak w tym może być trudniej.

Malezyjski klimat sprawia, że weekend jest ciężki fizycznie dla całego zespołu. Kiedy pierwszy raz przyjechałem do Malezji zaskoczyła mnie wilgotność. Wyszedłem z lotniska i czułem się jakbym wszedł prosto do sauny! Kiedy jest się w garażu naprawdę odczuwa się wysoką temperaturę, ponieważ ciepło wytwarzane przez samochody wnika do twojego ciała. Istnienie również ryzyko pojawienia się burzy, więc jeśli wyścig rozpoczyna się późno w niedzielę, to znów może być mokro.
Rezultaty na torze Sepang
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:30,076
Max Verstappen (Red Bull)
1h30m01,290
Sebastian Vettel (Ferrari)
1:34,080
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:32,850
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1h37m12,776
Nico Rosberg (Mercedes)
1:36,424
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:49,834
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h41m05,793
Nico Rosberg (Mercedes)
1:42,062
2014Lewis Hamilton (Mercedes)
1:59,431
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h40m25,974
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:43,066
2013Sebastian Vettel (Red Bull)
1:49,674
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h38m56,681
Sergio Perez (McLaren)
1:39,199
2012Lewis Hamilton (McLaren)
1:36,219
Fernando Alonso (Ferrari)
2h44m51,812 (deszcz)
Kimi Raikkonen (Lotus)
1:40,722
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:34,870
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h37m39,832
Mark Webber (Red Bull)
1:40,571
2010Mark Webber (Red Bull)
1:49,327
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h33m48,412
Mark Webber (Red Bull)
1:37,054
2009Jenson Button (Brawn)
1:35,181
Jenson Button (Brawn)
0h55m30,622 (deszcz)
Jenson Button (Brawn)
1:36,641
2008Felipe Massa (Ferrari)
1:35,748
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h31m18,555
Nick Heidfeld (BMW Sauber)
1:35,366
2007Felipe Massa (Ferrari)
1:35,043
Fernando Alonso (McLaren)
1h32m14,930
Lewis Hamilton (McLaren)
1:36,701
2006Giancarlo Fisichella (Renault)
1:33,840
Giancarlo Fisichella (Renault)
1h30m40,529
Fernando Alonso (Renault)
1:34,803
2005Fernando Alonso (Renault)
3:07,672
Fernando Alonso (Renault)
1h31m33,736
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:35,483
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:33,074
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m07,490
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:34,223
2003Fernando Alonso (Renault)
1:37,044
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h32m22,195
Michael Schumacher (Ferrari)
1:36,412
2002Michael Schumacher (Ferrari)
1:35,266
Ralf Schumacher (Williams)
1h34m12,912
Juan Pablo Montoya (Williams)
1:38,049
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:35,220
Michael Schumacher (Ferrari)
1h47m34,801 (deszcz)
Mika Hakkinen (McLaren)
1:40,962
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:37,397
Michael Schumacher (Ferrari)
1h35m54,235
Mika Hakkinen (McLaren)
1:38,543
1999Michael Schumacher (Ferrari)
1:38,688
Eddie Irvine (Ferrari)
1h36m38,494
Michael Schumacher (Ferrari)
1:40,267
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Sepang
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton5  1.Sebastian Vettel4  1.Juan Pablo Montoya2
Michael Schumacher52.Fernando Alonso3Michael Schumacher2
3.Felipe Massa2Michael Schumacher3Mika Hakkinen2
Sebastian Vettel24.Kimi Raikkonen2Kimi Raikkonen2
Fernando Alonso25.Ralf Schumacher1Mark Webber2
6.Jenson Button1Eddie Irvine1Lewis Hamilton2
Mark Webber1Giancarlo Fisichella1Nico Rosberg2
Giancarlo Fisichella1Jenson Button18.Sergio Perez1
   Daniel Ricciardo1Fernando Alonso1
   Lewis Hamilton1Jenson Button1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
lista torów  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca