F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2019 roku
Kolejność startowa
1. V. BottasMercedes
2. L. HamiltonMercedes
3. S. VettelFerrari
4. C. LeclercFerrari
5. M. VerstappenRed Bull
6. P. GaslyRed Bull
7. D. RicciardoRenault
8. N. HulkenbergRenault
Rezultat wyścigu
1. L. HamiltonMercedes
2. V. BottasMercedes
3. S. VettelFerrari
4. M. VerstappenRed Bull
5. C. LeclercFerrari
6. P. GaslyRed Bull
7. D. RicciardoRenault
8. S. PerezRacing Point

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 27-33
Dwa postoje
 okrążenia 15-20, 33-38
Trzy postoje
 okr. 10-14, 23-27, 39-44
Shanghai International CircuitPokaż historię toru
Lenovo Chinese Grand Prix, 5 runda sezonu 2024, 21 kwietnia<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Szanghaj, Chiny 
www.icsh.sh.cn, języki:
Długość toru: 5,451 kmLiczba okrążeń: 56Pełny dystans: 305,066 km
Najdłuższa prosta: 1175 mSzerokość toru: 13-15 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:10Start wyścigu według naszego czasu: 8:10
Adres:Shanghai International Circuit Co., Ltd.,Yining Rd 2000, Jiading District, Shanghai 201814
Telefon: 021-69569999Fax: 021-69569996
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Tor w Szanghaju jest wspaniałym miejscem. Zadziwiająca infrastruktura, wielkie budynki i wiele przestrzeni, jednak podczas jazdy nie jest to coś, na co zwraca się uwagę. Tor jest dość techniczny, ponieważ samochód musi pracować dobrze zarówno w wolnych, jak i szybkich zakrętach. Dobra prędkość na prostych i stabilność podczas hamowania również jest ważna, dlatego trudno jest znaleźć tutaj idealne ustawienia i w przypadku aerodynamiki trzeba iść na kompromis. Większość samochodów używa większego docisku kosztem prędkości na prostych.

Start okrążenia jest naprawdę techniczny, gdyż jest to praktycznie pełne koło. Pierwszy zakręt jest dość trudny, ponieważ jest długi, zacieśnia się i w dodatku nie widać wierzchołka. Długość tego zakrętu czyni go jednym z tych miejsce, gdzie odrobinę się hamuje i odrobinę dodaje gazu, by utrzymać jak największą prędkość. Dodatkowo może pojawić się podsterowność, przez którą łatwo wyjechać za szeroko i znaleźć się poza optymalną linią jazdy do drugiego zakrętu.

Tor zawiera kilka szybkich zakrętów, takich jak siódmy i ósmy. Te zakręty następują jeden po drugim, więc ważnym jest znalezienie dobrej linii jazdy na wyjściu z siódmego, by dobrze wejść w ósmy. Linia przejazdu przez pierwszy z tych zakrętów może się odrobinę zmieniać zależnie od tego, jak bardzo twój samochód jest podsterowny, jednak większość bolidów pokonuje te zakręty po tej samej linii.

Zakręty 11 i 12 są wolne, jednak wyjście z dwunastego jest bardzo zdradliwe. Trzeba szybko zacząć przyśpieszać, ponieważ zakręt przechodzi w pochylony, bardzo długi nawrót numer 13, który prowadzi na długą prostą. Trzeba unikać nadsterowności w zakręcie 12, jednak kiedy już zaczniesz przyśpieszać, to nie chcesz odpuścić gazu. Jednakże, zazwyczaj w trzynastym zakręcie pojawia się podsterowność, a to mocno odbija się na prędkości pod koniec prostej. Z samochodu prosta wydaje się być niekończąca, więc to dobry moment na dokonanie zmian na kierownicy lub rozmowę przez radio.

Będący nawrotem zakręt numer 14 jest bardzo dobrą okazją do wyprzedzania i największą strefą hamowania na torze. Zawsze staramy się zahamować tak późno, jak tylko się da, jednak trzeba uważać, by nie zablokować zbytnio kół, ponieważ traci się czas. To trudny zakręt i trudno znaleźć punkt hamowania na każdym okrążeniu wyścigu. Okrążenie kończy się zakrętem 16, który wygląda dość prosto, jednak łatwo jest popełnić błąd i stracić tu czas. Trzeba wcześnie zacząć przyśpieszać, jednak w środku zakrętu jest mały wybój, który czyni go bardzo zdradliwym.
Rezultaty na torze Shanghai
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2019Valtteri Bottas (Mercedes)
1:31,547
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h32m06,350
Pierre Gasly (Red Bull)
1:34,742
2018Sebastian Vettel (Ferrari)
1:31,095
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1h35m36,380
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:35,785
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:31,678
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h37m36,160 (deszcz)
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:35,378
2016Nico Rosberg (Mercedes)
1:35,402
Nico Rosberg (Mercedes)
1h38m53,891
Nico Hulkenberg (Force India)
1:39,824
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:35,781
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h39m42,008
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:42,207
2014Lewis Hamilton (Mercedes)
1:53,860
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h33m28,338
Nico Rosberg (Mercedes)
1:40,402
2013Lewis Hamilton (Mercedes)
1:34,484
Fernando Alonso (Ferrari)
1h36m26,945
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,808
2012Nico Rosberg (Mercedes)
1:35,121
Nico Rosberg (Mercedes)
1h36m26,929
Kamui Kobayashi (Sauber)
1:39,960
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:33,706
Lewis Hamilton (McLaren)
1h36m58,226
Mark Webber (Red Bull)
1:38,993
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:34,558
Jenson Button (McLaren)
1h46m42,163 (deszcz)
Lewis Hamilton (McLaren)
1:42,061
2009Sebastian Vettel (Red Bull)
1:36,184
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h57m43,485 (deszcz)
Rubens Barrichello (Brawn)
1:52,592
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:36,303
Lewis Hamilton (McLaren)
1h31m57,403
Lewis Hamilton (McLaren)
1:36,325
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:35,908
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h37m58,395 (deszcz)
Felipe Massa (Ferrari)
1:37,454
2006Fernando Alonso (Renault)
1:44,360
Michael Schumacher (Ferrari)
1h37m32,747 (deszcz)
Fernando Alonso (Renault)
1:37,586
2005Fernando Alonso (Renault)
1:34,080
Fernando Alonso (Renault)
1h39m53,618
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:33,242
2004Rubens Barrichello (Ferrari)
1:34,012
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h29m12,420
Michael Schumacher (Ferrari)
1:32,238
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Shanghai
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton6  1.Lewis Hamilton6  1.Lewis Hamilton4
2.Sebastian Vettel42.Fernando Alonso22.Felipe Massa1
3.Fernando Alonso2Nico Rosberg2Rubens Barrichello1
Nico Rosberg24.Michael Schumacher1Fernando Alonso1
5.Rubens Barrichello1Rubens Barrichello1Kimi Raikkonen1
Valtteri Bottas1Kimi Raikkonen1Michael Schumacher1
   Jenson Button1Mark Webber1
   Daniel Ricciardo1Kamui Kobayashi1
   Sebastian Vettel1Daniel Ricciardo1
      Nico Hulkenberg1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca