F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2024 roku
Kolejność startowa
1. M. VerstappenRed Bull
2. S. PerezRed Bull
3. L. NorrisMcLaren
4. C. SainzFerrari
5. F. AlonsoAston Martin
6. O. PiastriMcLaren
7. L. HamiltonMercedes
8. C. LeclercFerrari
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. S. PerezRed Bull
3. C. SainzFerrari
4. C. LeclercFerrari
5. L. NorrisMcLaren
6. F. AlonsoAston Martin
7. G. RussellMercedes
8. O. PiastriMcLaren

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 30-34
Dwa postoje
 okrążenia 16-21, 32-38
Trzy postoje
 okr. 15-17, 26-30, 38-41
Suzuka CircuitPokaż historię toru
MSC Cruises Japanese Grand Prix, 4 runda sezonu 2024, 7 kwietnia<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Suzuka, Japonia 
www.suzukacircuit.com, języki:
Długość toru: 5,807 kmLiczba okrążeń: 53Pełny dystans: 307,771 km
Najdłuższa prosta: 900 mSzerokość toru: 10-16 m
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:10Start wyścigu według naszego czasu: 7:10
Adres:Suzuka Circuit International, Racing Course, 7992 Ino-Cho, Suzuka-City, Mie-ken, 510-0295, Japan
Telefon: +81 593 70 1478Fax: +81 593 78 1165
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Każdy zna Suzukę i wszyscy fani sportów motorowych uwielbiają ją. To również mój ulubiony tor, ponieważ jest on zdecydowanie najlepszym obiektem – to tor, który stawia przed kierowcą największe wyzwanie. Dotychczas byłem na Suzuce tylko dwukrotnie, ale za każdym razem tor sprawia wyjątkowe wrażenie.

Nazywam go 'prawdziwym' torem, a w ubiegłym roku widzieliśmy wielu kierowców, który odpadali podczas kwalifikacji. Jeśli wyjedziesz poza tor, to są tam bardzo małe pobocza. Ważne jest to, aby mieć pewność siebie w szybkich zakrętach, ponieważ jeśli nie masz tej pewności, to możesz tracić sporo czasu na okrążeniu. To jeden z najbardziej wymagających torów, ale jeśli pokonujesz go właściwie, to daje ci to największą satysfakcję.

Początek okrążenia, tj. pierwsze sześć lub siedem zakrętów stanowi naprawdę duże wyzwanie. Jeśli popełnisz błąd w jednym zakręcie, to tracisz w kilku kolejnych łukach, ponieważ nie jedziesz optymalną linią. Regularność jest bardzo istotna, a do tego musisz w jakiś sposób utrzymywać jak największą prędkość w tych zakrętach.

Zakręty numer osiem i dziewięć, które tworzą sekcję Degner, są dosyć zdradliwe. Pierwsza część jest krótka, ale dosyć wąska, więc wchodzisz z bardzo szerokiej części toru do bardzo wąskiej. Próbujesz utrzymać wysoką prędkość, ponieważ mimo że kolejny łuk jest 60 czy 70 metrów dalej, to krótki wierzchołek zachęca do utrzymywania wysokiej prędkości. Musisz być ostrożny, ponieważ jest tam naprawdę niebezpieczny krawężnik od wewnętrznej, ale ważne jest to, aby naprawdę mocno zbliżyć się do niego. Jeśli dotkniesz go lub podłoga bolidu dobije do podłoża, to stracisz panowanie nad autem, wypadniesz poza tor i uderzysz w ścianę, jak było to w przypadku dwóch bolidów w ubiegłym roku. Jest to więc bardzo zdradliwe miejsce, typ zakrętu, do którego zbliżasz się i czujesz, że coś może pójść nie tak.

Kolejną trudną częścią okrążenia jest zakręt trzynasty, czyli wejście w sekcję Spoon, gdzie ważna jest właściwa linia przejazdu, ponieważ chcesz bardzo wcześnie rozpocząć przyspieszanie. Zakręt zwęża się, a dodatkowo jest wyprofilowany na zewnątrz. To niewiarygodne. Zawsze jest coś wyjątkowego w tym zakręcie, ale jest tam trudno, ponieważ bolid zawsze ma tam tendencję do podsterowności. Oprócz ostatniego zakrętu, szykany, cały tor jest niesamowity. Sekcję 130R pokonuje się na pełnym gazie, ale teraz może nie być tak łatwo w ciężkim bolidzie z pełnym zbiornikiem paliwa. Jeśli chodzi o wyprzedzanie, to ostatnia szykana jest zdecydowanie najlepszym miejscem, aby znaleźć się obok innego kierowcy na dohamowaniu.
Rezultaty na torze Suzuka
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2024Max Verstappen (Red Bull)
1:28,197
Max Verstappen (Red Bull)
1h54m23,566
Max Verstappen (Red Bull)
1:33,706
2023Max Verstappen (Red Bull)
1:28,877
Max Verstappen (Red Bull)
1h30m58,421
Max Verstappen (Red Bull)
1:34,183
2022Max Verstappen (Red Bull)
1:29,304
Max Verstappen (Red Bull)
3h01m44,004
Guanyu Zhou (Alfa Romeo)
1:44,411
2019Sebastian Vettel (Ferrari)
1:27,064
Valtteri Bottas (Mercedes)
1h21m46,759
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:30,983
2018Lewis Hamilton (Mercedes)
1:27,760
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h27m17,062
Sebastian Vettel (Ferrari)
1:32,318
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:27,319
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h27m31,193
Valtteri Bottas (Mercedes)
1:33,144
2016Nico Rosberg (Mercedes)
1:30,647
Nico Rosberg (Mercedes)
1h26m43,333
Sebastian Vettel (Ferrari)
1:35,118
2015Nico Rosberg (Mercedes)
1:32,584
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h28m06,508
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:36,145
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:32,506
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h51m43,021 (deszcz)
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:51,600
2013Mark Webber (Red Bull)
1:30,915
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h26m49,301
Mark Webber (Red Bull)
1:34,587
2012Sebastian Vettel (Red Bull)
1:30,839
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h28m56,242
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:35,774
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:30,466
Jenson Button (McLaren)
1h30m53,427
Jenson Button (McLaren)
1:36,568
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:30,785
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h30m27,323
Mark Webber (Red Bull)
1:33,474
2009Sebastian Vettel (Red Bull)
1:32,160
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h28m20,443
Mark Webber (Red Bull)
1:32,569
2006Felipe Massa (Ferrari)
1:29,599
Fernando Alonso (Renault)
1h23m53,413
Fernando Alonso (Renault)
1:32,676
2005Ralf Schumacher (Toyota)
1:46,106
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h29m02,212
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:31,540
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:33,542
Michael Schumacher (Ferrari)
1h24m26,985
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:32,730
2003Rubens Barrichello (Ferrari)
1:31,713
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h25m11,743
Ralf Schumacher (Williams)
1:33,408
2002Michael Schumacher (Ferrari)
1:31,917
Michael Schumacher (Ferrari)
1h26m59,698
Michael Schumacher (Ferrari)
1:36,125
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:32,484
Michael Schumacher (Ferrari)
1h27m33,298
Ralf Schumacher (Williams)
1:36,944
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:35,825
Michael Schumacher (Ferrari)
1h29m53,435 (deszcz)
Mika Hakkinen (McLaren)
1:39,189
1999Michael Schumacher (Ferrari)
1:37,470
Mika Hakkinen (McLaren)
1h31m18,785
Michael Schumacher (Ferrari)
1:41,319
1998Michael Schumacher (Ferrari)
1:36,293
Mika Hakkinen (McLaren)
1h27m22,789
Michael Schumacher (Ferrari)
1:40,190
1997Jacques Villeneuve (Williams)
1:36,071
Michael Schumacher (Ferrari)
1h29m48,446
Heinz-Harald Frentzen (Williams)
1:38,942
1996Jacques Villeneuve (Williams)
1:38,909
Damon Hill (Williams)
1h32m33,791
Jacques Villeneuve (Williams)
1:44,043
1995Michael Schumacher (Benetton)
1:38,023
Michael Schumacher (Benetton)
1h36m52,930 (deszcz)
Michael Schumacher (Benetton)
1:42,976
1994Michael Schumacher (Benetton)
1:37,209
Damon Hill (Williams)
1h55m53,532 (deszcz)
Damon Hill (Williams)
1:56,597
1993Alain Prost (Williams)
1:37,154
Ayrton Senna (McLaren)
1h40m27,912 (deszcz)
Alain Prost (Williams)
1:41,176
1992Nigel Mansell (Williams)
1:37,360
Riccardo Patrese (Williams)
1h33m09,553
Nigel Mansell (Williams)
1:40,646
1991Gerhard Berger (McLaren)
1:34,700
Gerhard Berger (McLaren)
1h32m10,695
Ayrton Senna (McLaren)
1:41,532
1990Ayrton Senna (McLaren)
1:36,996
Nelson Piquet (Benetton)
1h34m36,824
Riccardo Patrese (Williams)
1:44,233
1989Ayrton Senna (McLaren)
1:38,041
Alessandro Nannini (Benetton)
1h35m06,277
Alain Prost (McLaren)
1:43,506
1988Ayrton Senna (McLaren)
1:41,853
Ayrton Senna (McLaren)
1h33m26,173 (deszcz)
Ayrton Senna (McLaren)
1:46,326
1987Gerhard Berger (Ferrari)
1:40,042
Gerhard Berger (Ferrari)
1h32m58,072
Alain Prost (McLaren)
1:43,844
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Suzuka
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Michael Schumacher8  1.Michael Schumacher6  1.Michael Schumacher4
2.Sebastian Vettel52.Lewis Hamilton42.Mark Webber3
3.Max Verstappen3Sebastian Vettel4Alain Prost3
Ayrton Senna34.Max Verstappen3Lewis Hamilton3
Nico Rosberg35.Ayrton Senna2Sebastian Vettel3
6.Jacques Villeneuve2Gerhard Berger26.Ralf Schumacher2
Gerhard Berger2Damon Hill2Ayrton Senna2
Lewis Hamilton2Mika Hakkinen2Max Verstappen2
9.Alain Prost19.Jenson Button19.Jacques Villeneuve1
Nigel Mansell1Nelson Piquet1Nigel Mansell1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca