|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2024 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | M. Verstappen | Red Bull |
2. | C. Sainz | Ferrari |
3. | L. Norris | McLaren |
4. | C. Leclerc | Ferrari |
5. | O. Piastri | McLaren |
6. | S. Perez | Red Bull |
7. | G. Russell | Mercedes |
8. | Y. Tsunoda | RB |
| Rezultat wyścigu | 1. | C. Sainz | Ferrari |
2. | C. Leclerc | Ferrari |
3. | L. Norris | McLaren |
4. | O. Piastri | McLaren |
5. | S. Perez | Red Bull |
6. | L. Stroll | Aston Martin |
7. | Y. Tsunoda | RB |
8. | F. Alonso | Aston Martin |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 29-34 | | Dwa postoje | • okrążenia 21-25, 35-43 | | Trzy postoje | • okr. 15-18, 29-33, 42-47 | |
|
Lokalizacja: Melbourne, Australia |
| |
Długość toru: 5,303 km | Liczba okrążeń: 58 | Pełny dystans: 307,574 km |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 16:10 | Start wyścigu według naszego czasu: 6:10 |
Adres: | Australian Grand Prix Corporation, Grand Prix House 220 Albert Park, PO Box 577, South Melbourne, Victoria 3205 |
Telefon: +61 3 9258 7100 | Fax: +61 3 9699 3727 |
| |
Okrążenie toru z Robertem Kubicą
| Generalnie lubię tory uliczne, więc Albert Park jest jednym z moich ulubionych. To także jeden z najlepszych weekendów w roku, ponieważ miasto naprawdę wspiera wyścig, co pomaga stworzyć specjalną atmosferę. Zazwyczaj nie mam problemów ze zmianą stref czasowych, jednak zawsze wylatuję wcześniej niż na europejskie wyścigi by upewnić się, że podczas weekendu nie będę miał z tym żadnych problemów.
To dość wymagający tor, ponieważ warunki na nim ciągle się zmieniają w trakcie weekendu. W piątek tor jest 'bardzo zielony' (o niskiej przyczepności – przyp. red.), więc musisz pozostawić pewien margines bezpieczeństwa, ponieważ łatwo jest pojechać za szeroko i skończyć na ścianie. Z każdym okrążeniem możesz jechać coraz szybciej i szybciej, gdyż tor staje się coraz bardziej nagumowany i pod koniec treningu twój czas może być o sześć sekund lepszy niż na początku sesji.
Poziom przyczepności jest dość słaby, więc priorytetem w pracy nad ustawieniami jest prowadzenie samochodu, bo wtedy bolid prowadzi się pewnie. Ulice są dość wyboiste, szczególnie w pierwszej szykanie i na wejściu w szósty zakręt, więc stabilność podczas hamowania również jest ważna. Potrzebny jest także samochód, który dobrze jeździ po tarkach, bo dzięki temu można utrzymywać dobrą prędkość w średnio szybkich zakrętach.
Wyprzedzanie nie jest łatwe ponieważ jest brudno poza linią wyścigową. Najlepsza szansa jest w trzecim zakręcie, jeśli kierowca przed tobą źle wyjdzie z pierwszej szykany. Zakręt trzynasty również jest dobry, jednak z powodu tego, że zakręt 12 jest szybki, ciężko jest wjechać blisko za samochodem na prostą przed zakrętem 13. Ponownie masz nadzieję, że kierowca przed tobą źle wyjdzie z zakrętu.
Zakręty 11 i 12 są najszybszymi na torze. Jest kilka sposobów przejeżdżania tej szybkiej szykany, jednak kluczem jest utrzymanie tak wysokiej prędkości, jak to możliwe i nie wyjechanie zbyt szeroko na wyjściu z zakrętu 12. Trzeba użyć tarek, jednak jeśli uderzysz w nie zbyt mocno stracisz balans i tym samym prędkość. Przejeżdżając dobrze zyskasz sporo czasu, jeśli jednak przejedziesz źle, to twój czas okrążenia będzie bardzo słaby. |
| |
•Rezultaty na torze Albert Park | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2024 | Max Verstappen (Red Bull) 1:15,915 | Carlos Sainz (Ferrari) 1h20m26,843 | Charles Leclerc (Ferrari) 1:19,813 |
2023 | Max Verstappen (Red Bull) 1:16,732 | Max Verstappen (Red Bull) 2h32m38,371 | Sergio Perez (Red Bull) 1:20,235 |
2022 | Charles Leclerc (Ferrari) 1:17,868 | Charles Leclerc (Ferrari) 1h27m46,548 | Charles Leclerc (Ferrari) 1:20,260 |
2019 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:20,486 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1h25m27,325 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1:25,580 |
2018 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:21,164 | Sebastian Vettel (Ferrari) 1h29m33,283 | Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:25,945 |
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:22,188 | Sebastian Vettel (Ferrari) 1h24m11,670 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:26,538 |
2016 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:23,837 | Nico Rosberg (Mercedes) 1h48m15,565 | Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:28,997 |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:26,327 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h31m54,067 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:30,945 |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:44,231 | Nico Rosberg (Mercedes) 1h32m58,710 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:32,478 |
2013 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:27,407 | Kimi Raikkonen (Lotus) 1h30m03,225 | Kimi Raikkonen (Lotus) 1:29,274 |
2012 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:24,922 | Jenson Button (McLaren) 1h34m09,565 | Jenson Button (McLaren) 1:29,187 |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:23,529 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h29m30,259 | Felipe Massa (Ferrari) 1:28,947 |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:23,919 | Jenson Button (McLaren) 1h33m36,531 (deszcz) | Mark Webber (Red Bull) 1:28,358 |
2009 | Jenson Button (Brawn) 1:26,202 | Jenson Button (Brawn) 1h34m15,784 | Nico Rosberg (Williams) 1:27,706 |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:26,714 | Lewis Hamilton (McLaren) 1h34m50,616 | Heikki Kovalainen (McLaren) 1:27,418 |
2007 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:26,072 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1h25m28,770 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:25,235 |
2006 | Jenson Button (Honda) 1:25,229 | Fernando Alonso (Renault) 1h34m27,870 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:26,045 |
2005 | Giancarlo Fisichella (Renault) 3:01,460 | Giancarlo Fisichella (Renault) 1h24m17,336 | Fernando Alonso (Renault) 1:25,683 |
2004 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:24,408 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h24m15,757 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:24,125 |
2003 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:27,173 | David Coulthard (McLaren) 1h34m42,124 (deszcz) | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:27,724 |
2002 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:25,843 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h35m36,792 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:28,541 |
2001 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:26,892 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h38m26,533 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:28,214 |
2000 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:30,556 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h34m01,987 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:31,481 |
1999 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:30,462 | Eddie Irvine (Ferrari) 1h35m01,659 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:32,112 |
1998 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:30,010 | Mika Hakkinen (McLaren) 1h31m45,996 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:31,649 |
1997 | Jacques Villeneuve (Williams) 1:29,369 | David Coulthard (McLaren) 1h30m28,718 | Heinz-Harald Frentzen (Williams) 1:30,585 |
1996 | Jacques Villeneuve (Williams) 1:32,371 | Damon Hill (Williams) 1h32m50,491 | Jacques Villeneuve (Williams) 1:33,421 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Albert Park | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Lewis Hamilton | 8 | 1. | Michael Schumacher | 4 | 1. | Kimi Raikkonen | 6 |
2. | Michael Schumacher | 3 | 2. | Sebastian Vettel | 3 | 2. | Michael Schumacher | 3 |
= | Mika Hakkinen | 3 | = | Jenson Button | 3 | 3. | Charles Leclerc | 2 |
= | Sebastian Vettel | 3 | 4. | Lewis Hamilton | 2 | = | Daniel Ricciardo | 2 |
5. | Jacques Villeneuve | 2 | = | David Coulthard | 2 | = | Nico Rosberg | 2 |
= | Max Verstappen | 2 | = | Kimi Raikkonen | 2 | 6. | Rubens Barrichello | 1 |
= | Jenson Button | 2 | = | Nico Rosberg | 2 | = | Mika Hakkinen | 1 |
8. | Rubens Barrichello | 1 | 8. | Eddie Irvine | 1 | = | Heinz-Harald Frentzen | 1 |
= | Kimi Raikkonen | 1 | = | Mika Hakkinen | 1 | = | Fernando Alonso | 1 |
= | Charles Leclerc | 1 | = | Damon Hill | 1 | = | Jacques Villeneuve | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|