F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2024 roku
Kolejność startowa
1. M. VerstappenRed Bull
2. C. SainzFerrari
3. L. NorrisMcLaren
4. C. LeclercFerrari
5. O. PiastriMcLaren
6. S. PerezRed Bull
7. G. RussellMercedes
8. Y. TsunodaRB
Rezultat wyścigu
1. C. SainzFerrari
2. C. LeclercFerrari
3. L. NorrisMcLaren
4. O. PiastriMcLaren
5. S. PerezRed Bull
6. L. StrollAston Martin
7. Y. TsunodaRB
8. F. AlonsoAston Martin

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 29-34
Dwa postoje
 okrążenia 21-25, 35-43
Trzy postoje
 okr. 15-18, 29-33, 42-47
Melbourne Grand Prix CircuitPokaż historię toru
Rolex Australian Grand Prix, 3 runda sezonu 2024, 24 marca<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Melbourne, Australia 
www.grandprix.com.au, języki:
Długość toru: 5,303 kmLiczba okrążeń: 58Pełny dystans: 307,574 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 16:10Start wyścigu według naszego czasu: 6:10
Adres:Australian Grand Prix Corporation, Grand Prix House
220 Albert Park, PO Box 577, South Melbourne, Victoria 3205
Telefon: +61 3 9258 7100Fax: +61 3 9699 3727
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Generalnie lubię tory uliczne, więc Albert Park jest jednym z moich ulubionych. To także jeden z najlepszych weekendów w roku, ponieważ miasto naprawdę wspiera wyścig, co pomaga stworzyć specjalną atmosferę. Zazwyczaj nie mam problemów ze zmianą stref czasowych, jednak zawsze wylatuję wcześniej niż na europejskie wyścigi by upewnić się, że podczas weekendu nie będę miał z tym żadnych problemów.

To dość wymagający tor, ponieważ warunki na nim ciągle się zmieniają w trakcie weekendu. W piątek tor jest 'bardzo zielony' (o niskiej przyczepności – przyp. red.), więc musisz pozostawić pewien margines bezpieczeństwa, ponieważ łatwo jest pojechać za szeroko i skończyć na ścianie. Z każdym okrążeniem możesz jechać coraz szybciej i szybciej, gdyż tor staje się coraz bardziej nagumowany i pod koniec treningu twój czas może być o sześć sekund lepszy niż na początku sesji.

Poziom przyczepności jest dość słaby, więc priorytetem w pracy nad ustawieniami jest prowadzenie samochodu, bo wtedy bolid prowadzi się pewnie. Ulice są dość wyboiste, szczególnie w pierwszej szykanie i na wejściu w szósty zakręt, więc stabilność podczas hamowania również jest ważna. Potrzebny jest także samochód, który dobrze jeździ po tarkach, bo dzięki temu można utrzymywać dobrą prędkość w średnio szybkich zakrętach.

Wyprzedzanie nie jest łatwe ponieważ jest brudno poza linią wyścigową. Najlepsza szansa jest w trzecim zakręcie, jeśli kierowca przed tobą źle wyjdzie z pierwszej szykany. Zakręt trzynasty również jest dobry, jednak z powodu tego, że zakręt 12 jest szybki, ciężko jest wjechać blisko za samochodem na prostą przed zakrętem 13. Ponownie masz nadzieję, że kierowca przed tobą źle wyjdzie z zakrętu.

Zakręty 11 i 12 są najszybszymi na torze. Jest kilka sposobów przejeżdżania tej szybkiej szykany, jednak kluczem jest utrzymanie tak wysokiej prędkości, jak to możliwe i nie wyjechanie zbyt szeroko na wyjściu z zakrętu 12. Trzeba użyć tarek, jednak jeśli uderzysz w nie zbyt mocno stracisz balans i tym samym prędkość. Przejeżdżając dobrze zyskasz sporo czasu, jeśli jednak przejedziesz źle, to twój czas okrążenia będzie bardzo słaby.
Rezultaty na torze Albert Park
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2024Max Verstappen (Red Bull)
1:15,915
Carlos Sainz (Ferrari)
1h20m26,843
Charles Leclerc (Ferrari)
1:19,813
2023Max Verstappen (Red Bull)
1:16,732
Max Verstappen (Red Bull)
2h32m38,371
Sergio Perez (Red Bull)
1:20,235
2022Charles Leclerc (Ferrari)
1:17,868
Charles Leclerc (Ferrari)
1h27m46,548
Charles Leclerc (Ferrari)
1:20,260
2019Lewis Hamilton (Mercedes)
1:20,486
Valtteri Bottas (Mercedes)
1h25m27,325
Valtteri Bottas (Mercedes)
1:25,580
2018Lewis Hamilton (Mercedes)
1:21,164
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h29m33,283
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:25,945
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:22,188
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h24m11,670
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:26,538
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:23,837
Nico Rosberg (Mercedes)
1h48m15,565
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:28,997
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:26,327
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h31m54,067
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:30,945
2014Lewis Hamilton (Mercedes)
1:44,231
Nico Rosberg (Mercedes)
1h32m58,710
Nico Rosberg (Mercedes)
1:32,478
2013Sebastian Vettel (Red Bull)
1:27,407
Kimi Raikkonen (Lotus)
1h30m03,225
Kimi Raikkonen (Lotus)
1:29,274
2012Lewis Hamilton (McLaren)
1:24,922
Jenson Button (McLaren)
1h34m09,565
Jenson Button (McLaren)
1:29,187
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:23,529
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h29m30,259
Felipe Massa (Ferrari)
1:28,947
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:23,919
Jenson Button (McLaren)
1h33m36,531 (deszcz)
Mark Webber (Red Bull)
1:28,358
2009Jenson Button (Brawn)
1:26,202
Jenson Button (Brawn)
1h34m15,784
Nico Rosberg (Williams)
1:27,706
2008Lewis Hamilton (McLaren)
1:26,714
Lewis Hamilton (McLaren)
1h34m50,616
Heikki Kovalainen (McLaren)
1:27,418
2007Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:26,072
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h25m28,770
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:25,235
2006Jenson Button (Honda)
1:25,229
Fernando Alonso (Renault)
1h34m27,870
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:26,045
2005Giancarlo Fisichella (Renault)
3:01,460
Giancarlo Fisichella (Renault)
1h24m17,336
Fernando Alonso (Renault)
1:25,683
2004Michael Schumacher (Ferrari)
1:24,408
Michael Schumacher (Ferrari)
1h24m15,757
Michael Schumacher (Ferrari)
1:24,125
2003Michael Schumacher (Ferrari)
1:27,173
David Coulthard (McLaren)
1h34m42,124 (deszcz)
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:27,724
2002Rubens Barrichello (Ferrari)
1:25,843
Michael Schumacher (Ferrari)
1h35m36,792
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:28,541
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:26,892
Michael Schumacher (Ferrari)
1h38m26,533
Michael Schumacher (Ferrari)
1:28,214
2000Mika Hakkinen (McLaren)
1:30,556
Michael Schumacher (Ferrari)
1h34m01,987
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:31,481
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:30,462
Eddie Irvine (Ferrari)
1h35m01,659
Michael Schumacher (Ferrari)
1:32,112
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:30,010
Mika Hakkinen (McLaren)
1h31m45,996
Mika Hakkinen (McLaren)
1:31,649
1997Jacques Villeneuve (Williams)
1:29,369
David Coulthard (McLaren)
1h30m28,718
Heinz-Harald Frentzen (Williams)
1:30,585
1996Jacques Villeneuve (Williams)
1:32,371
Damon Hill (Williams)
1h32m50,491
Jacques Villeneuve (Williams)
1:33,421
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Albert Park
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton8  1.Michael Schumacher4  1.Kimi Raikkonen6
2.Michael Schumacher32.Sebastian Vettel32.Michael Schumacher3
Mika Hakkinen3Jenson Button33.Charles Leclerc2
Sebastian Vettel34.Lewis Hamilton2Daniel Ricciardo2
5.Jacques Villeneuve2David Coulthard2Nico Rosberg2
Max Verstappen2Kimi Raikkonen26.Rubens Barrichello1
Jenson Button2Nico Rosberg2Mika Hakkinen1
8.Rubens Barrichello18.Eddie Irvine1Heinz-Harald Frentzen1
Kimi Raikkonen1Mika Hakkinen1Fernando Alonso1
Charles Leclerc1Damon Hill1Jacques Villeneuve1
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca