|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2008 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | K. Raikkonen | Ferrari |
2. | F. Massa | Ferrari |
3. | F. Alonso | Renault |
4. | J. Trulli | Toyota |
5. | R. Kubica | BMW Sauber |
6. | M. Webber | Red Bull |
7. | D. Coulthard | Red Bull |
8. | T. Glock | Toyota |
| Rezultat wyścigu | 1. | F. Massa | Ferrari |
2. | K. Raikkonen | Ferrari |
3. | J. Trulli | Toyota |
4. | H. Kovalainen | McLaren |
5. | R. Kubica | BMW Sauber |
6. | M. Webber | Red Bull |
7. | N. Piquet Jr | Renault |
8. | F. Alonso | Renault |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 36-44 | | Dwa postoje | • okrążenia 20-30, 40-50 | | Trzy postoje | • okr. 16-22, 32-38, 48-54 | |
|
Lokalizacja: Nevers, Francja |
| |
Długość toru: 4,411 km | Liczba okrążeń: 70 | Pełny dystans: 308,586 km |
| |
kierunek jazdy |
start / meta |
bieg |
prędkość w km/h |
przeciążenie |
sektor pomiarowy |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:00 | Start wyścigu według naszego czasu: 14:00 |
Adres: | Circuit de Nevers, Magny-Cours Technopole, 58470 Magny-Cours, France |
Telefon: +33 3 86 21 80 00 | Fax: +33 3 86 21 80 80 |
| |
Okrążenie toru z Juanem Pablo Montoyą
| Pierwsze kluczowe miejsce na tym dość monotonnym dla kierowcy torze jest zaraz po starcie. Wjeżdżamy w pierwszy zakręt, Grand Courbe, na piątym biegu przy prędkości około 270 km/h, dalej jest zakręt Estoril, długi prawy, przejeżdżany na czwórce przy 210 km/h. Dalej robi się naprawdę szybko.
Dojeżdżając do nawrotu Adelaide rozpędzamy się do ponad 300 km/h. Redukujemy aż do jedynki i zwalniamy do około 95 km/h. To dobre miejsce do zmuszenia rywala do błędu i wyprzedzenia – ten nawrót można przejechać na kilka sposobów. Potem przyspieszamy do 255 km/h na piątym biegu i dojeżdżamy do zakrętu Nurburgring. Lekkie przyhamowanie, by nie wytracić za dużo prędkości, i przy dojeździe do kolejnego zakrętu, nawrotu o 180 stopni, osiągamy z powrotem 255 km/h. Tego zakrętu nie można jednak przejechać szybciej, niż 80 km/h.
Na szybkiej partii dochodzimy do szóstego biegu przy prędkości 280 km/h. Za dość wolnym zakrętem Imola dojeżdżamy do jednego z nielicznych miejsc, gdzie można wyprzedzać. Przed nawrotem Chateau d'Eau hamujemy ostro, do 95 km/h. Po prostej, na której rozpędzamy się do 255 km/h, następuje sekcja Lycee Complex – prawy zakręt przejeżdżany na drugim biegu przy około 80 km/h. Na tym zakręcie też można w pewnych warunkach wyprzedzać. Przejeżdżamy nawrót i wracamy na prostą startową. |
| |
•Rezultaty na torze Magny-Cours | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2008 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:16,449 | Felipe Massa (Ferrari) 1h31m50,245 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:16,630 |
2007 | Felipe Massa (Ferrari) 1:15,034 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1h30m54,200 | Felipe Massa (Ferrari) 1:16,099 |
2006 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:15,493 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h32m07,803 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:17,111 |
2005 | Fernando Alonso (Renault) 1:14,412 | Fernando Alonso (Renault) 1h31m22,233 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:16,423 |
2004 | Fernando Alonso (Renault) 1:13,698 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h30m18,133 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:15,377 |
2003 | Ralf Schumacher (Williams) 1:15,019 | Ralf Schumacher (Williams) 1h30m49,213 | Juan Pablo Montoya (Williams) 1:15,512 |
2002 | Juan Pablo Montoya (Williams) 1:11,985 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h32m09,837 | David Coulthard (McLaren) 1:15,045 |
2001 | Ralf Schumacher (Williams) 1:12,989 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h33m35,636 | David Coulthard (McLaren) 1:16,088 |
2000 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:15,632 | David Coulthard (McLaren) 1h38m05,538 | David Coulthard (McLaren) 1:19,479 |
1999 | Rubens Barrichello (Stewart) 1:38,441 | Heinz-Harald Frentzen (Jordan) 1h58m24,343 (deszcz) | David Coulthard (McLaren) 1:19,227 |
1998 | Mika Hakkinen (McLaren) 1:14,929 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h34m45,026 | David Coulthard (McLaren) 1:17,523 |
1997 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:14,548 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h38m50,492 (deszcz) | Michael Schumacher (Ferrari) 1:17,910 |
1996 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:15,989 | Damon Hill (Williams) 1h36m28,795 | Jacques Villeneuve (Williams) 1:18,610 |
1995 | Damon Hill (Williams) 1:17,225 | Michael Schumacher (Benetton) 1h38m28,429 (deszcz) | Michael Schumacher (Benetton) 1:20,218 |
1994 | Damon Hill (Williams) 1:16,282 | Michael Schumacher (Benetton) 1h38m35,704 | Damon Hill (Williams) 1:19,678 |
1993 | Damon Hill (Williams) 1:14,382 | Alain Prost (Williams) 1h38m35,241 | Michael Schumacher (Benetton) 1:19,256 |
1992 | Nigel Mansell (Williams) 1:13,864 | Nigel Mansell (Williams) 1h38m08,459 (deszcz) | Nigel Mansell (Williams) 1:17,070 |
1991 | Riccardo Patrese (Williams) 1:14,559 | Nigel Mansell (Williams) 1h38m00,056 | Nigel Mansell (Williams) 1:19,168 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Magny-Cours | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Michael Schumacher | 4 | 1. | Michael Schumacher | 8 | 1. | David Coulthard | 5 |
2. | Damon Hill | 3 | 2. | Nigel Mansell | 2 | = | Michael Schumacher | 5 |
3. | Ralf Schumacher | 2 | 3. | Damon Hill | 1 | 3. | Nigel Mansell | 2 |
= | Fernando Alonso | 2 | = | Heinz-Harald Frentzen | 1 | = | Kimi Raikkonen | 2 |
5. | Riccardo Patrese | 1 | = | Alain Prost | 1 | 5. | Damon Hill | 1 |
= | Nigel Mansell | 1 | = | Ralf Schumacher | 1 | = | Juan Pablo Montoya | 1 |
= | Mika Hakkinen | 1 | = | Kimi Raikkonen | 1 | = | Felipe Massa | 1 |
= | Juan Pablo Montoya | 1 | = | Fernando Alonso | 1 | = | Jacques Villeneuve | 1 |
= | Felipe Massa | 1 | = | Felipe Massa | 1 | | | |
= | Kimi Raikkonen | 1 | = | David Coulthard | 1 | | | |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|