F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2023 roku
Kolejność startowa
1. M. VerstappenRed Bull
2. F. AlonsoAston Martin
3. E. OconAlpine
4. C. SainzFerrari
5. L. HamiltonMercedes
6. C. LeclercFerrari
7. P. GaslyAlpine
8. G. RussellMercedes
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. F. AlonsoAston Martin
3. E. OconAlpine
4. L. HamiltonMercedes
5. G. RussellMercedes
6. C. LeclercFerrari
7. P. GaslyAlpine
8. C. SainzFerrari

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 44-51
Dwa postoje
 okrążenia 25-32, 48-55
Trzy postoje
 okr. 18-24, 34-40, 52-58
Circuit de MonacoPokaż historię toru
Grand Prix de Monaco, 8 runda sezonu 2024, 26 maja<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Monte Carlo, Monako 
www.formula1monaco.com, języki:
Długość toru: 3,337 kmLiczba okrążeń: 78Pełny dystans: 260,286 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 15:10Start wyścigu według naszego czasu: 15:10
Adres:Circuit de Monaco, c/o AC de Monaco, 23 Albert 1er, 98000 Monaco
Telefon: +377 93 15 26 00Fax: +377 93 25 80 08
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Zawsze lubię ścigać się w Monako i jestem wielkim fanem torów ulicznych. Uważam, że dają one większe możliwości kierowcom na pokazanie swoich umiejętności. Zazwyczaj dobrze mi tutaj szło, a w 2008 roku stanąłem na podium, więc nie mogę się doczekać tegorocznego wyścigu.

Bez dobrze zbalansowanego samochodu Monako jest trudne. Trzeba mieć płynnie prowadzący się samochód, ponieważ tor jest bardzo wąski i wyboisty. Kiedy masz odpowiedni balans naprawdę możesz przejeżdżać przez zakręty na limicie, prawie ocierając się o bariery. W przeciwieństwie do nowoczesnych torów nie ma żadnego marginesu na błąd i trzeba bardzo uważać na bariery, ponieważ miejsca na pojechanie zbyt szeroko jest bardzo mało.

Z powodu tego, że ściany są tak blisko i praktycznie jest się cały czas w zakręcie, tor jest bardzo wymagający dla kierowców – nie fizycznie lecz mentalnie. Na większości torów są długie proste, na których można odpocząć przez chwilkę, jednak tutaj jesteśmy cały czas zajęci.

Tak jak na większości torów ulicznych, wyprzedzanie w Monako jest prawie niemożliwe. Jest to spowodowane po części słabą przyczepnością, jednak tor poprawia się w trakcie weekendu, więc trzeba trzymać się linii wyścigowej. Dodatkowo wiele stref hamowania jest bardzo wyboistych, więc jeśli nie popełnisz błędu, to nikt nie będzie w stanie cię wyprzedzić.

Pierwszy zakręt jest jednym z niewielu miejsc, gdzie mamy niewielką strefę bezpieczeństwa i zazwyczaj wiele samochodów jedzie tutaj szeroko. To bardzo trudny zakręt i jest tu naprawdę ciasno na pierwszym okrążeniu, szczególnie jeśli startuje się w okolicach końca stawki, tak jak ja w zeszłym roku. Musiałem odpuścić przed pierwszym zakrętem, ponieważ po prostu bym się nie zmieścił.

Tunel jest najszybszą sekcją i zazwyczaj przejeżdża się go na pełnym gazie, jednak teraz może być trudniej z powodu dużej ilości paliwa na początku wyścigu. W rzeczywistości, całe okrążenie będzie trudniejsze w cięższym samochodzie, ponieważ gorzej się go prowadzi.

Szykana przy basenie (zakręty 13 i 14) jest tą częścią toru, która wymaga dobrze zbalansowanego samochodu. Jest bardzo szybka, przejeżdżana na piątym biegu, mocno atakuje się tarki i bardzo szybko zmienia kierunek. To ekscytujące miejsce, jednak bardzo łatwo samochód może odbić w złym kierunku, a jeśli popełni się błąd to nie da się już uciec przed barierami.
Rezultaty na torze Monte Carlo
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2023Max Verstappen (Red Bull)
1:11,365
Max Verstappen (Red Bull)
1h48m51,980
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:15,650
2022Charles Leclerc (Ferrari)
1:11,376
Sergio Perez (Red Bull)
1h56m30,265
Lando Norris (McLaren)
1:14,693
2021Charles Leclerc (Ferrari)
1:10,346
Max Verstappen (Red Bull)
1h38m56,820
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:12,909
2019Lewis Hamilton (Mercedes)
1:10,166
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h43m28,437
Pierre Gasly (Red Bull)
1:14,279
2018Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:10,810
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1h42m54,807
Max Verstappen (Red Bull)
1:14,260
2017Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:12,178
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h44m44,340
Sergio Perez (Force India)
1:14,820
2016Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:13,622
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h59m29,133 (deszcz)
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:17,939
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:15,098
Nico Rosberg (Mercedes)
1h49m18,420
Daniel Ricciardo (Red Bull)
1:18,063
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:15,989
Nico Rosberg (Mercedes)
1h49m27,661
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:18,479
2013Nico Rosberg (Mercedes)
1:13,876
Nico Rosberg (Mercedes)
2h17m52,056
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:16,577
2012Mark Webber (Red Bull)
1:14,381
Mark Webber (Red Bull)
1h46m06,557
Sergio Perez (Sauber)
1:17,296
2011Sebastian Vettel (Red Bull)
1:13,556
Sebastian Vettel (Red Bull)
2h09m38,373
Mark Webber (Red Bull)
1:16,234
2010Mark Webber (Red Bull)
1:13,826
Mark Webber (Red Bull)
1h50m13,355
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:15,192
2009Jenson Button (Brawn)
1:14,902
Jenson Button (Brawn)
1h40m44,282
Felipe Massa (Ferrari)
1:15,154
2008Felipe Massa (Ferrari)
1:15,787
Lewis Hamilton (McLaren)
2h00m42,742 (deszcz)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:16,689
2007Fernando Alonso (McLaren)
1:15,726
Fernando Alonso (McLaren)
1h40m29,329
Fernando Alonso (McLaren)
1:15,284
2006Fernando Alonso (Renault)
1:13,962
Fernando Alonso (Renault)
1h43m43,116
Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,143
2005Kimi Raikkonen (McLaren)
2:30,323
Kimi Raikkonen (McLaren)
1h45m15,556
Michael Schumacher (Ferrari)
1:15,842
2004Jarno Trulli (Renault)
1:13,985
Jarno Trulli (Renault)
1h45m46,601
Michael Schumacher (Ferrari)
1:14,439
2003Ralf Schumacher (Williams)
1:15,259
Juan Pablo Montoya (Williams)
1h42m19,010
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:14,545
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:16,676
David Coulthard (McLaren)
1h45m39,055
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:18,023
2001David Coulthard (McLaren)
1:17,430
Michael Schumacher (Ferrari)
1h47m22,561
David Coulthard (McLaren)
1:19,424
2000Michael Schumacher (Ferrari)
1:19,475
David Coulthard (McLaren)
1h49m28,213
Mika Hakkinen (McLaren)
1:21,571
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:20,547
Michael Schumacher (Ferrari)
1h49m31,812
Mika Hakkinen (McLaren)
1:22,259
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:19,798
Mika Hakkinen (McLaren)
1h51m23,595
Mika Hakkinen (McLaren)
1:22,948
1997Heinz-Harald Frentzen (Williams)
1:18,216
Michael Schumacher (Ferrari)
2h00m05,654 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:53,315
1996Michael Schumacher (Ferrari)
1:20,356
Olivier Panis (Ligier)
2h00m45,629 (deszcz)
Jean Alesi (Benetton)
1:25,205
1995Damon Hill (Williams)
1:21,952
Michael Schumacher (Benetton)
1h53m11,258
Jean Alesi (Ferrari)
1:24,621
1994Michael Schumacher (Benetton)
1:18,560
Michael Schumacher (Benetton)
1h49m55,372
Michael Schumacher (Benetton)
1:21,076
1993Alain Prost (Williams)
1:20,557
Ayrton Senna (McLaren)
1h52m10,947
Alain Prost (Williams)
1:23,604
1992Nigel Mansell (Williams)
1:19,495
Ayrton Senna (McLaren)
1h50m59,372
Nigel Mansell (Williams)
1:21,598
1991Ayrton Senna (McLaren)
1:20,344
Ayrton Senna (McLaren)
1h53m02,334
Alain Prost (Ferrari)
1:24,368
1990Ayrton Senna (McLaren)
1:21,314
Ayrton Senna (McLaren)
1h52m46,982
Ayrton Senna (McLaren)
1:24,468
1989Ayrton Senna (McLaren)
1:22,308
Ayrton Senna (McLaren)
1h53m33,251
Alain Prost (McLaren)
1:25,501
1988Ayrton Senna (McLaren)
1:23,998
Alain Prost (McLaren)
1h57m17,077
Ayrton Senna (McLaren)
1:26,321
1987Nigel Mansell (Williams)
1:23,039
Ayrton Senna (Lotus)
1h57m54,085
Ayrton Senna (Lotus)
1:27,685
1986Alain Prost (McLaren)
1:22,627
Alain Prost (McLaren)
1h55m41,060
Alain Prost (McLaren)
1:26,607
1985Ayrton Senna (Lotus)
1:20,450
Alain Prost (McLaren)
1h51m58,034
Michele Alboreto (Ferrari)
1:22,637
1984Alain Prost (McLaren)
1:22,661
Alain Prost (McLaren)
1h01m07,740 (deszcz)
Ayrton Senna (Toleman)
1:54,334
1983Alain Prost (Renault)
1:24,840
Keke Rosberg (Williams)
1h56m38,121 (deszcz)
Nelson Piquet (Brabham)
1:27,283
1982Rene Arnoux (Renault)
1:23,281
Riccardo Patrese (Brabham)
1h54m11,259 (deszcz)
Riccardo Patrese (Brabham)
1:26,354
1981Nelson Piquet (Brabham)
1:25,710
Gilles Villeneuve (Ferrari)
1h54m23,380
Alan Jones (Williams)
1:27,470
1980Didier Pironi (Ligier)
1:24,813
Carlos Reutemann (Williams)
1h55m34,365 (deszcz)
Riccardo Patrese (Arrows)
1:26,058
1979Jody Scheckter (Ferrari)
1:26,450
Jody Scheckter (Ferrari)
1h55m22,480
Patrick Depailler (Ligier)
1:28,820
1978Carlos Reutemann (Ferrari)
1:28,340
Patrick Depailler (Tyrrell)
1h55m14,660
Niki Lauda (Brabham)
1:28,650
1977John Watson (Brabham)
1:29,860
Jody Scheckter (Wolf)
1h57m52,770
Jody Scheckter (Wolf)
1:31,070
1976Niki Lauda (Ferrari)
1:29,650
Niki Lauda (Ferrari)
1h59m51,470
Clay Regazzoni (Ferrari)
1:30,280
1975Niki Lauda (Ferrari)
1:26,400
Niki Lauda (Ferrari)
2h01m21,310 (deszcz)
Patrick Depailler (Tyrrell)
1:28,670
1974Niki Lauda (Ferrari)
1:26,300
Ronnie Peterson (Lotus)
1h58m03,700
Ronnie Peterson (Lotus)
1:27,900
1973Jackie Stewart (Tyrrell)
1:27,500
Jackie Stewart (Tyrrell)
1h57m44,300
Emerson Fittipaldi (Lotus)
1:28,100
1972Emerson Fittipaldi (Lotus)
1:21,400
Jean-Pierre Beltoise (BRM)
2h26m54,700 (deszcz)
Jean-Pierre Beltoise (BRM)
1:40,000
1971Jackie Stewart (Tyrrell)
1:23,200
Jackie Stewart (Tyrrell)
1h52m21,300
Jackie Stewart (Tyrrell)
1:22,200
1970Jackie Stewart (March)
1:24,000
Jochen Rindt (Lotus)
1h54m36,600
Jochen Rindt (Lotus)
1:23,200
1969Jackie Stewart (Matra)
1:24,600
Graham Hill (Lotus)
1h56m59,400
Jackie Stewart (Matra)
1:25,100
1968Graham Hill (Lotus)
1:28,200
Graham Hill (Lotus)
2h00m32,300
Richard Attwood (BRM)
1:28,100
1967Jack Brabham (Brabham)
1:27,600
Denny Hulme (Brabham)
2h34m34,300
Jim Clark (Lotus)
1:29,500
1966Jim Clark (Lotus)
1:29,900
Jackie Stewart (BRM)
2h33m10,500
Lorenzo Bandini (Ferrari)
1:29,800
1965Graham Hill (BRM)
1:32,500
Graham Hill (BRM)
2h37m39,600
Graham Hill (BRM)
1:31,700
1964Jim Clark (Lotus)
1:34,000
Graham Hill (BRM)
2h41m19,500
Graham Hill (BRM)
1:33,900
1963Jim Clark (Lotus)
1:34,300
Graham Hill (BRM)
2h41m49,700
John Surtees (Ferrari)
1:34,500
1962Jim Clark (Lotus)
1:35,400
Bruce McLaren (Cooper)
2h46m29,700
Jim Clark (Lotus)
1:35,500
1961Stirling Moss (Lotus)
1:39,100
Stirling Moss (Lotus)
2h45m50,100
Richie Ginther (Ferrari)
1:36,300
1960Stirling Moss (Lotus)
1:36,300
Stirling Moss (Lotus)
2h53m45,500 (deszcz)
Bruce McLaren (Cooper)
1:36,200
1959Stirling Moss (Cooper)
1:39,600
Jack Brabham (Cooper)
2h55m51,300
Jack Brabham (Cooper)
1:40,400
1958Tony Brooks (Vanwall)
1:39,800
Maurice Trintignant (Cooper)
2h52m27,900
Mike Hawthorn (Ferrari)
1:40,600
1957Juan Manuel Fangio (Maserati)
1:42,700
Juan Manuel Fangio (Maserati)
3h10m12,800
Juan Manuel Fangio (Maserati)
1:45,600
1956Juan Manuel Fangio (Ferrari)
1:44,000
Stirling Moss (Maserati)
3h00m32,900
Juan Manuel Fangio (Ferrari)
1:44,400
1955Juan Manuel Fangio (Mercedes)
1:41,100
Maurice Trintignant (Ferrari)
2h58m09,800
Juan Manuel Fangio (Mercedes)
1:42,400
1950Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1:50,200
Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
3h13m18,700
Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1:51,000
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Monte Carlo
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Ayrton Senna5  1.Ayrton Senna6  1.Michael Schumacher5
2.Jackie Stewart42.Graham Hill52.Ayrton Senna4
Alain Prost4Michael Schumacher5Alain Prost4
Juan Manuel Fangio44.Alain Prost4Juan Manuel Fangio4
Jim Clark45.Lewis Hamilton35.Lewis Hamilton3
6.Stirling Moss3Jackie Stewart3Kimi Raikkonen3
Michael Schumacher3Stirling Moss3Mika Hakkinen3
Niki Lauda3Nico Rosberg38.Jean Alesi2
9.Nico Rosberg29.Jody Scheckter2Graham Hill2
Mika Hakkinen2Mark Webber2Jim Clark2
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca