|
|
|
|
|
| Rezultaty z 2019 roku | | | | |
Kolejność startowa | 1. | V. Bottas | Mercedes |
2. | L. Hamilton | Mercedes |
3. | S. Vettel | Ferrari |
4. | C. Leclerc | Ferrari |
5. | M. Verstappen | Red Bull |
6. | P. Gasly | Red Bull |
7. | D. Ricciardo | Renault |
8. | N. Hulkenberg | Renault |
| Rezultat wyścigu | 1. | L. Hamilton | Mercedes |
2. | V. Bottas | Mercedes |
3. | S. Vettel | Ferrari |
4. | M. Verstappen | Red Bull |
5. | C. Leclerc | Ferrari |
6. | P. Gasly | Red Bull |
7. | D. Ricciardo | Renault |
8. | S. Perez | Racing Point |
|
|
| Rozkład postojów | | | | |
Jeden postój | • okrążenia 27-33 | | Dwa postoje | • okrążenia 15-20, 33-38 | | Trzy postoje | • okr. 10-14, 23-27, 39-44 | |
|
Lokalizacja: Szanghaj, Chiny |
| |
Długość toru: 5,451 km | Liczba okrążeń: 56 | Pełny dystans: 305,066 km | Najdłuższa prosta: 1175 m | | Szerokość toru: 13-15 m |
| |
| Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:10 | Start wyścigu według naszego czasu: 8:10 |
Adres: | Shanghai International Circuit Co., Ltd.,Yining Rd 2000, Jiading District, Shanghai 201814 |
Telefon: 021-69569999 | Fax: 021-69569996 |
| |
Okrążenie toru z Robertem Kubicą
| Tor w Szanghaju jest wspaniałym miejscem. Zadziwiająca infrastruktura, wielkie budynki i wiele przestrzeni, jednak podczas jazdy nie jest to coś, na co zwraca się uwagę. Tor jest dość techniczny, ponieważ samochód musi pracować dobrze zarówno w wolnych, jak i szybkich zakrętach. Dobra prędkość na prostych i stabilność podczas hamowania również jest ważna, dlatego trudno jest znaleźć tutaj idealne ustawienia i w przypadku aerodynamiki trzeba iść na kompromis. Większość samochodów używa większego docisku kosztem prędkości na prostych.
Start okrążenia jest naprawdę techniczny, gdyż jest to praktycznie pełne koło. Pierwszy zakręt jest dość trudny, ponieważ jest długi, zacieśnia się i w dodatku nie widać wierzchołka. Długość tego zakrętu czyni go jednym z tych miejsce, gdzie odrobinę się hamuje i odrobinę dodaje gazu, by utrzymać jak największą prędkość. Dodatkowo może pojawić się podsterowność, przez którą łatwo wyjechać za szeroko i znaleźć się poza optymalną linią jazdy do drugiego zakrętu.
Tor zawiera kilka szybkich zakrętów, takich jak siódmy i ósmy. Te zakręty następują jeden po drugim, więc ważnym jest znalezienie dobrej linii jazdy na wyjściu z siódmego, by dobrze wejść w ósmy. Linia przejazdu przez pierwszy z tych zakrętów może się odrobinę zmieniać zależnie od tego, jak bardzo twój samochód jest podsterowny, jednak większość bolidów pokonuje te zakręty po tej samej linii.
Zakręty 11 i 12 są wolne, jednak wyjście z dwunastego jest bardzo zdradliwe. Trzeba szybko zacząć przyśpieszać, ponieważ zakręt przechodzi w pochylony, bardzo długi nawrót numer 13, który prowadzi na długą prostą. Trzeba unikać nadsterowności w zakręcie 12, jednak kiedy już zaczniesz przyśpieszać, to nie chcesz odpuścić gazu. Jednakże, zazwyczaj w trzynastym zakręcie pojawia się podsterowność, a to mocno odbija się na prędkości pod koniec prostej. Z samochodu prosta wydaje się być niekończąca, więc to dobry moment na dokonanie zmian na kierownicy lub rozmowę przez radio.
Będący nawrotem zakręt numer 14 jest bardzo dobrą okazją do wyprzedzania i największą strefą hamowania na torze. Zawsze staramy się zahamować tak późno, jak tylko się da, jednak trzeba uważać, by nie zablokować zbytnio kół, ponieważ traci się czas. To trudny zakręt i trudno znaleźć punkt hamowania na każdym okrążeniu wyścigu. Okrążenie kończy się zakrętem 16, który wygląda dość prosto, jednak łatwo jest popełnić błąd i stracić tu czas. Trzeba wcześnie zacząć przyśpieszać, jednak w środku zakrętu jest mały wybój, który czyni go bardzo zdradliwym. |
| |
•Rezultaty na torze Shanghai | | | | | Rok | Pole position | Zwycięzca | Najszybsze okrążenie |
|
2019 | Valtteri Bottas (Mercedes) 1:31,547 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h32m06,350 | Pierre Gasly (Red Bull) 1:34,742 |
2018 | Sebastian Vettel (Ferrari) 1:31,095 | Daniel Ricciardo (Red Bull) 1h35m36,380 | Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:35,785 |
2017 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:31,678 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h37m36,160 (deszcz) | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:35,378 |
2016 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:35,402 | Nico Rosberg (Mercedes) 1h38m53,891 | Nico Hulkenberg (Force India) 1:39,824 |
2015 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:35,781 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h39m42,008 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:42,207 |
2014 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:53,860 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1h33m28,338 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:40,402 |
2013 | Lewis Hamilton (Mercedes) 1:34,484 | Fernando Alonso (Ferrari) 1h36m26,945 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:36,808 |
2012 | Nico Rosberg (Mercedes) 1:35,121 | Nico Rosberg (Mercedes) 1h36m26,929 | Kamui Kobayashi (Sauber) 1:39,960 |
2011 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:33,706 | Lewis Hamilton (McLaren) 1h36m58,226 | Mark Webber (Red Bull) 1:38,993 |
2010 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:34,558 | Jenson Button (McLaren) 1h46m42,163 (deszcz) | Lewis Hamilton (McLaren) 1:42,061 |
2009 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1:36,184 | Sebastian Vettel (Red Bull) 1h57m43,485 (deszcz) | Rubens Barrichello (Brawn) 1:52,592 |
2008 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:36,303 | Lewis Hamilton (McLaren) 1h31m57,403 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:36,325 |
2007 | Lewis Hamilton (McLaren) 1:35,908 | Kimi Raikkonen (Ferrari) 1h37m58,395 (deszcz) | Felipe Massa (Ferrari) 1:37,454 |
2006 | Fernando Alonso (Renault) 1:44,360 | Michael Schumacher (Ferrari) 1h37m32,747 (deszcz) | Fernando Alonso (Renault) 1:37,586 |
2005 | Fernando Alonso (Renault) 1:34,080 | Fernando Alonso (Renault) 1h39m53,618 | Kimi Raikkonen (McLaren) 1:33,242 |
2004 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1:34,012 | Rubens Barrichello (Ferrari) 1h29m12,420 | Michael Schumacher (Ferrari) 1:32,238 |
| |
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru |
|
| |
•Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Shanghai | | | | | Pierwsze pola startowe | Zwycięstwa | Najszybsze okrążenia |
|
1. | Lewis Hamilton | 6 | 1. | Lewis Hamilton | 6 | 1. | Lewis Hamilton | 4 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 2. | Fernando Alonso | 2 | 2. | Felipe Massa | 1 |
3. | Fernando Alonso | 2 | = | Nico Rosberg | 2 | = | Rubens Barrichello | 1 |
= | Nico Rosberg | 2 | 4. | Michael Schumacher | 1 | = | Fernando Alonso | 1 |
5. | Rubens Barrichello | 1 | = | Rubens Barrichello | 1 | = | Kimi Raikkonen | 1 |
= | Valtteri Bottas | 1 | = | Kimi Raikkonen | 1 | = | Michael Schumacher | 1 |
| | | = | Jenson Button | 1 | = | Mark Webber | 1 |
| | | = | Daniel Ricciardo | 1 | = | Kamui Kobayashi | 1 |
| | | = | Sebastian Vettel | 1 | = | Daniel Ricciardo | 1 |
| | | | | | = | Nico Hulkenberg | 1 |
| |
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę |
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|