F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Kalendarz 2024
 Sakhir
 Dżudda
 Albert Park
 Suzuka
 Shanghai
 Miami
 Imola
 Monte Carlo
 Gilles Villeneuve
 Catalunya
 Red Bull Ring
 Silverstone
 Hungaroring
 Spa-Francorchamps
 Zandvoort
 Monza
 Baku
 Marina Bay
 Austin
 Mexico City
 Interlagos
 Las Vegas Strip Circuit
 Losail
 Yas Marina
Tory testowe
 Algarve
 Fiorano
 Jerez
 Mugello
 Ricardo Tormo
 Vallelunga
 Lista wszystkich torów

  Lokalizacja toru

  Rezultaty z 2023 roku
Kolejność startowa
1. M. VerstappenRed Bull
2. L. NorrisMcLaren
3. O. PiastriMcLaren
4. C. LeclercFerrari
5. C. SainzFerrari
6. G. RussellMercedes
7. L. HamiltonMercedes
8. A. AlbonWilliams
Rezultat wyścigu
1. M. VerstappenRed Bull
2. L. NorrisMcLaren
3. L. HamiltonMercedes
4. O. PiastriMcLaren
5. G. RussellMercedes
6. S. PerezRed Bull
7. F. AlonsoAston Martin
8. A. AlbonWilliams

  Rozkład postojów
Jeden postój
 okrążenia 32-35
Dwa postoje
 okrążenia 21-30, 40-45
Trzy postoje
 okr. 16-22, 32-37, 46-50
Silverstone CircuitPokaż historię toru
Qatar Airways British Grand Prix, 12 runda sezonu 2024, 7 lipca<<  |  lista torów  |  >>
Lokalizacja: Silverstone, Wielka Brytania 
www.silverstone-circuit.co.uk, języki:
Długość toru: 5,891 kmLiczba okrążeń: 52Pełny dystans: 306,227 km
Widok standardowy  |  Widok z satelity  |  Lokalna pogoda
Start wyścigu według czasu lokalnego: 14:10Start wyścigu według naszego czasu: 15:10
Adres:Silverstone Circuit, Towcester, Northants, NN12 8TN
Telefon: +44 1327 857 271Fax: +44 1327 857 663
  Okrążenie toru z Robertem Kubicą
Silverstone jest jednym z najbardziej historycznych miejsc, które odwiedzamy. To szybki tor – szczególnie pierwszy sektor – a sporo zakrętów oferuje liczne możliwości doboru różnych linii wyścigowych.

Idealne ustawienia wymagają stabilnego bolidu w szybkich sekcjach, ponieważ musisz mieć dobry balans dla szybkich zmian kierunku, w szczególności w szybkich sekcjach Maggotts i Becketts. Kluczowe jest tam jak najszybsze rozpoczęcie przyspieszania, aby jechać z jak największą prędkością na prostej Hangar.

Jadąc w kierunku Stowe, czasami może być zdradliwie, ponieważ duży wpływ na zachowanie bolidu może mieć wiatr, co może oddziaływać na ogólną przyczepność i balans. Ponadto wyprzedzanie nie jest takie łatwe na Silverstone, ponieważ bardzo trudno jest podążać za innym bolidem w wielu szybkich zakrętach – traci się bardzo dużo docisku aerodynamicznego, co sprawia, że jest bardzo trudno. Lecz być może z tą nową sekcją, która wprowadza kilka wolniejszych zakrętów, będzie nieco łatwiej wyprzedzać.

Pierwszy zakręt, Copse, pokonuje się na siódmym biegu z prędkością około 290 km/h. Nie przejeżdża się go na pełnym gazie, ale sporo zależy od twojej prędkości i kierunku wiatru na wejściu w zakręt. Pamiętam test w 2006 roku, kiedy był mocny czołowy wiatr na głównej prostej i zakręt Copse przejeżdżało się na pełnym gazie, ponieważ maksymalna prędkość była o 10 km/h niższa z powodu podmuchów wiatru. Byłbym zaskoczony, gdyby w tym roku można było przejechać tam na pełnym gazie.

Obecnie nie wiem zbyt wiele na temat nowej sekcji, która została zmodyfikowana na tegoroczny wyścig. Aby przygotować się do tego wyścigu, poszukam jakichś nagrań wideo toru w Internecie i oczywiście przespaceruję się po torze w czwartek. Zawsze dosyć interesujące i wyzywające jest pokonywanie nowych zakrętów, kiedy musisz wyczuć poziom przyczepności i najlepszą linię jazdy, więc pierwsze okrążenia, które pokonamy tam w piątek, będą bardzo interesujące.

Ostatni zakręt, numer 17, jest dosyć wolny i pokonuje się go na drugim biegu z prędkością około 110 km/h. Ma on tendencję do powodowania całkiem dużej podsterowności w bolidzie, ale kluczowe jest dobre wyjście. Niebezpieczeństwo polega na tym, że można złapać tam nadsterowność w połowie łuku, lecz z powodu długości zakrętu można tam sporo zyskać na czasie okrążenia. Jest tam dosyć zdradliwie, a w zależności od przyczepności opon i balansu, można dostosować swoją linię podczas wyścigu, aby wydobyć maksimum z tego zakrętu.
Rezultaty na torze Silverstone
RokPole positionZwycięzcaNajszybsze okrążenie
2023Max Verstappen (Red Bull)
1:26,720
Max Verstappen (Red Bull)
1h25m16,938
Max Verstappen (Red Bull)
1:30,275
2022Carlos Sainz (Ferrari)
1:40,983
Carlos Sainz (Ferrari)
1h34m05,941
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:30,510
2021Max Verstappen (Red Bull)
0:00,000
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h58m23,284
Sergio Perez (Red Bull)
1:28,617
2020Lewis Hamilton (Mercedes)
1:24,303
Max Verstappen (Red Bull)
1h19m41,993
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:28,451
2019Valtteri Bottas (Mercedes)
1:25,093
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h21m08,452
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:27,369
2018Lewis Hamilton (Mercedes)
1:25,892
Sebastian Vettel (Ferrari)
1h27m29,784
Sebastian Vettel (Ferrari)
1:30,696
2017Lewis Hamilton (Mercedes)
1:26,600
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h21m27,430
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:30,621
2016Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29,287
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h34m55,831 (deszcz)
Nico Rosberg (Mercedes)
1:35,548
2015Lewis Hamilton (Mercedes)
1:32,248
Lewis Hamilton (Mercedes)
1h31m27,729 (deszcz)
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:37,093
2014Nico Rosberg (Mercedes)
1:35,766
Lewis Hamilton (Mercedes)
2h26m52,094
Lewis Hamilton (Mercedes)
1:37,176
2013Lewis Hamilton (Mercedes)
1:29,607
Nico Rosberg (Mercedes)
1h32m59,456
Mark Webber (Red Bull)
1:33,401
2012Fernando Alonso (Ferrari)
1:51,746
Mark Webber (Red Bull)
1h25m11,288
Kimi Raikkonen (Lotus)
1:34,661
2011Mark Webber (Red Bull)
1:30,399
Fernando Alonso (Ferrari)
1h28m41,194 (deszcz)
Fernando Alonso (Ferrari)
1:34,908
2010Sebastian Vettel (Red Bull)
1:29,615
Mark Webber (Red Bull)
1h24m38,200
Fernando Alonso (Ferrari)
1:30,874
2009Sebastian Vettel (Red Bull)
1:19,509
Sebastian Vettel (Red Bull)
1h22m49,328
Sebastian Vettel (Red Bull)
1:20,735
2008Heikki Kovalainen (McLaren)
1:21,049
Lewis Hamilton (McLaren)
1h39m09,440 (deszcz)
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:32,150
2007Lewis Hamilton (McLaren)
1:19,997
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1h21m43,074
Kimi Raikkonen (Ferrari)
1:20,638
2006Fernando Alonso (Renault)
1:20,253
Fernando Alonso (Renault)
1h25m51,927
Fernando Alonso (Renault)
1:21,599
2005Fernando Alonso (Renault)
1:19,905
Juan Pablo Montoya (McLaren)
1h24m29,588
Kimi Raikkonen (McLaren)
1:20,502
2004Kimi Raikkonen (McLaren)
1:18,233
Michael Schumacher (Ferrari)
1h24m42,700
Michael Schumacher (Ferrari)
1:18,739
2003Rubens Barrichello (Ferrari)
1:21,209
Rubens Barrichello (Ferrari)
1h28m34,554
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:22,236
2002Juan Pablo Montoya (Williams)
1:18,998
Michael Schumacher (Ferrari)
1h31m45,015 (deszcz)
Rubens Barrichello (Ferrari)
1:23,083
2001Michael Schumacher (Ferrari)
1:20,447
Mika Hakkinen (McLaren)
1h25m33,770
Mika Hakkinen (McLaren)
1:23,405
2000Rubens Barrichello (Ferrari)
1:25,703
David Coulthard (McLaren)
1h28m50,108
Mika Hakkinen (McLaren)
1:26,217
1999Mika Hakkinen (McLaren)
1:24,804
David Coulthard (McLaren)
1h32m30,144
Mika Hakkinen (McLaren)
1:28,309
1998Mika Hakkinen (McLaren)
1:23,271
Michael Schumacher (Ferrari)
1h47m12,450 (deszcz)
Michael Schumacher (Ferrari)
1:35,704
1997Jacques Villeneuve (Williams)
1:21,598
Jacques Villeneuve (Williams)
1h28m01,665
Michael Schumacher (Ferrari)
1:24,475
1996Damon Hill (Williams)
1:26,875
Jacques Villeneuve (Williams)
1h33m00,874
Jacques Villeneuve (Williams)
1:29,288
1995Damon Hill (Williams)
1:28,124
Johnny Herbert (Benetton)
1h34m35,093 (deszcz)
Damon Hill (Williams)
1:29,752
1994Damon Hill (Williams)
1:24,960
Damon Hill (Williams)
1h30m03,640
Damon Hill (Williams)
1:27,100
1993Alain Prost (Williams)
1:19,006
Alain Prost (Williams)
1h25m38,189
Damon Hill (Williams)
1:22,515
1992Nigel Mansell (Williams)
1:18,965
Nigel Mansell (Williams)
1h25m42,991
Nigel Mansell (Williams)
1:22,539
1991Nigel Mansell (Williams)
1:20,939
Nigel Mansell (Williams)
1h27m35,479
Nigel Mansell (Williams)
1:26,379
1990Nigel Mansell (Ferrari)
1:07,428
Alain Prost (Ferrari)
1h18m30,999
Nigel Mansell (Ferrari)
1:11,291
1989Ayrton Senna (McLaren)
1:09,099
Alain Prost (McLaren)
1h19m22,131
Nigel Mansell (Ferrari)
1:12,017
1988Gerhard Berger (Ferrari)
1:10,133
Ayrton Senna (McLaren)
1h33m16,367 (deszcz)
Nigel Mansell (Williams)
1:23,308
1987Nelson Piquet (Williams)
1:07,110
Nigel Mansell (Williams)
1h19m11,780
Nigel Mansell (Williams)
1:09,832
1985Keke Rosberg (Williams)
1:05,591
Alain Prost (McLaren)
1h18m10,436
Alain Prost (McLaren)
1:09,886
1983Rene Arnoux (Ferrari)
1:09,462
Alain Prost (Renault)
1h24m39,780
Alain Prost (Renault)
1:14,212
1981Rene Arnoux (Renault)
1:11,000
John Watson (McLaren)
1h26m54,800
Rene Arnoux (Renault)
1:15,060
1979Alan Jones (Williams)
1:11,880
Clay Regazzoni (Williams)
1h26m11,170
Clay Regazzoni (Williams)
1:14,400
1977James Hunt (McLaren)
1:18,490
James Hunt (McLaren)
1h31m46,060
James Hunt (McLaren)
1:19,600
1975Tom Pryce (Shadow)
1:19,360
Emerson Fittipaldi (McLaren)
1h22m05,000 (deszcz)
Clay Regazzoni (Ferrari)
1:20,900
1973Ronnie Peterson (Lotus)
1:16,300
Peter Revson (McLaren)
1h29m18,500
James Hunt (March)
1:18,600
1971Clay Regazzoni (Ferrari)
1:18,100
Jackie Stewart (Tyrrell)
1h31m31,500
Jackie Stewart (Tyrrell)
1:19,900
1969Jochen Rindt (Lotus)
1:20,800
Jackie Stewart (Matra)
1h55m55,600
Jackie Stewart (Matra)
1:21,300
1967Jim Clark (Lotus)
1:25,300
Jim Clark (Lotus)
1h59m25,600
Denny Hulme (Brabham)
1:27,000
1965Jim Clark (Lotus)
1:30,800
Jim Clark (Lotus)
2h05m25,400
Graham Hill (BRM)
1:32,200
1963Jim Clark (Lotus)
1:34,400
Jim Clark (Lotus)
2h14m09,600
John Surtees (Ferrari)
1:36,000
1960Jack Brabham (Cooper)
1:34,600
Jack Brabham (Cooper)
2h04m24,600
Graham Hill (BRM)
1:34,400
1958Stirling Moss (Vanwall)
1:39,400
Peter Collins (Ferrari)
2h09m04,200
Mike Hawthorn (Ferrari)
1:40,800
1956Stirling Moss (Maserati)
1:41,000
Juan Manuel Fangio (Ferrari)
2h59m47,000
Stirling Moss (Maserati)
1:43,200
1954Juan Manuel Fangio (Mercedes)
1:45,000
Jose Froilan Gonzalez (Ferrari)
2h56m14,000 (deszcz)
Onofre Marimon (Maserati)
1:50,000
1953Alberto Ascari (Ferrari)
1:48,000
Alberto Ascari (Ferrari)
2h50m00,000 (deszcz)
Jose Froilan Gonzalez (Maserati)
1:50,000
1952Nino Farina (Ferrari)
1:50,000
Alberto Ascari (Ferrari)
2h44m11,000
Alberto Ascari (Ferrari)
1:52,000
1951Jose Froilan Gonzalez (Ferrari)
1:43,400
Jose Froilan Gonzalez (Ferrari)
2h42m18,200
Nino Farina (Alfa Romeo)
1:44,000
1950Nino Farina (Alfa Romeo)
1:50,800
Nino Farina (Alfa Romeo)
2h13m23,600
Nino Farina (Alfa Romeo)
1:50,600
Na czerwono zaznaczone rekordy na ostatnio użytej wersji toru
Kierowcy odnoszący najczęściej sukcesy na torze Silverstone
Pierwsze pola startoweZwycięstwaNajszybsze okrążenia
1.Lewis Hamilton7  1.Lewis Hamilton7  1.Lewis Hamilton6
2.Damon Hill32.Alain Prost5Nigel Mansell6
Jim Clark33.Michael Schumacher33.Kimi Raikkonen4
Fernando Alonso3Jim Clark34.Michael Schumacher3
Nigel Mansell3Nigel Mansell3Mika Hakkinen3
6.Stirling Moss26.Jackie Stewart2Damon Hill3
Max Verstappen2Jacques Villeneuve2Fernando Alonso3
Rene Arnoux2Max Verstappen28.Clay Regazzoni2
Rubens Barrichello2David Coulthard2Graham Hill2
Mika Hakkinen2Jose Froilan Gonzalez2James Hunt2
Tabela obejmuje maksymalnie pierwszą dziesiątkę
<<  |  lista torów  |  >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca