|
|
|
|
|
|
|
Podwozie: | | konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, boczne panele ochronne kokpitu z Zylonu |
Przednie zawieszenie: | | aluminiowe kolumny z wahaczami z materiałów kompozytowych, drążki poprzeczne i popychacze; zamontowane wewnątrz podwozia sprężyny, amortyzatory i stabilizator poprzeczny |
Tylne zawieszenie: | | aluminiowe kolumny z wahaczami z materiałów kompozytowych, drążki poprzeczne i cięgła; przymocowane do skrzyni biegów sprężyny, amortyzatory i stabilizator poprzeczny |
Koła: | | BBS, wykonane zgodnie ze specyfikacją Force India |
Opony: | | Pirelli P Zero |
Przekładnia: | | półautomatyczna skrzynia biegów McLaren Racing, 7 biegów, 'e-shift' |
Środki smarne: | | produkty Mobil 1 |
Sprzęgło: | | AP Racing z włókna węglowego |
Układ hamulcowy: | | AP Racing, użyte materiały Carbone Industrie |
Amortyzatory: | | Penske |
Waga: | | 640 kg z kierowcą |
| Wymiary |
Rozstaw osi: | | 3500 mm |
Przedni ślad: | | 1480 mm |
Tylny ślad: | | 1440 mm |
Wysokość: | | 950 mm |
Długość: | | 5100 mm |
|
•Statystyki bolidu Force India VJM04 ze wszystkich sezonów | | | | | | |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Kierowca | Silnik | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 2011 | |
| Albert Park | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Albert Park | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 14 | 10 | | | Albert Park | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 16 | 9 | | | Sepang | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Sepang | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 14 | 10 | | | Sepang | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 17 | 11 | | | Shanghai | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Shanghai | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 8 | 11 | | | Shanghai | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 15 | | | Istanbul | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | 13 | | | Istanbul | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Istanbul | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 13 | NS | mocowanie koła | | Catalunya | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 17 | 13 | | | Catalunya | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Catalunya | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 16 | 12 | | | Monte Carlo | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 13 | 12 | kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Alguersuarim | | Monte Carlo | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 14 | 7 | reprymenda za stworzenie niebezpiecznej sytuacji w wyścigu | | Gilles Villeneuve | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Gilles Villeneuve | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 18 | kara przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji z Heidfeldem | | Gilles Villeneuve | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 14 | NS | wycofał się; kara przejazdu przez boksy za wyprzedzanie za samochodem bezpieczeństwa | | Valencia | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Valencia | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | 14 | | | Valencia | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 10 | 9 | | | Silverstone | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 11 | | | Silverstone | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Silverstone | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 6 | 15 | | | Nürburgring | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 8 | 6 | | | Nürburgring | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Nürburgring | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | 13 | | | Hungaroring | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 7 | | | Hungaroring | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 8 | 14 | | | Hungaroring | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Spa-Francorchamps | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Spa-Francorchamps | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 17 | 11 | | | Spa-Francorchamps | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 15 | 7 | | | Monza | 15 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Monza | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 8 | | | Monza | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | NS | wycofał się | | Marina Bay | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 10 | 6 | | | Marina Bay | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 9 | 8 | | | Suzuka | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | 12 | | | Suzuka | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 11 | | | Suzuka | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Yeongam | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 9 | 10 | | | Yeongam | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 10 | 11 | | | Buddh | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 12 | 13 | | | Buddh | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 8 | 9 | | | Yas Marina | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 10 | 9 | | | Yas Marina | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 9 | 8 | | | Interlagos | 14 | N. Hulkenberg | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | - | - | brał udział tylko w treningach | | Interlagos | 15 | P. di Resta | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 11 | 8 | | | Interlagos | 14 | A. Sutil | Mercedes FO108Y 2.4 V8 | | 8 | 6 | |
| |
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|