|
|
|
|
|
|
Lotus | Były konstruktor bolidów F1 | | |
•Statystyki konstruktora Lotus ze wszystkich sezonów | | | | | | |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
•Wszystkie najszybsze okrążenia | | | | | GP | Tor | Kierowca | Bolid | Silnik | Op. | Start | Finisz |
|
Sezon 1960 | |
| Zandvoort | S. Moss | Lotus 18 | Climax 2.5 L4 | | 1 | 4 | (naj. okr.) | | Spa-Francorchamps | I. Ireland | Lotus 18 | Climax 2.5 L4 | | 7 | NS | (naj. okr.) | | Porto | J. Surtees | Lotus 18 | Climax 2.5 L4 | | 1 | NS | (naj. okr.) | |
Sezon 1961 | |
| Monte Carlo | S. Moss | Lotus 18 | Climax 1.5 L4 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Zandvoort | J. Clark | Lotus 21 | Climax 1.5 L4 | | 10 | 3 | (naj. okr.) | |
Sezon 1962 | |
| Monte Carlo | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | | Spa-Francorchamps | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 12 | 1 | (naj. okr.) | | Aintree | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Watkins Glen | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | East London | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | |
Sezon 1963 | |
| Spa-Francorchamps | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 8 | 1 | (naj. okr.) | | Zandvoort | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Reims | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 3 | 1 | (naj. okr.) | | Watkins Glen | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 2 | 3 | (naj. okr.) | | Mexico City | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | |
Sezon 1964 | |
| Zandvoort | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Brands Hatch | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Mexico City | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 5 | (naj. okr.) | |
Sezon 1965 | |
| East London | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Spa-Francorchamps | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Clermont-Ferrand | J. Clark | Lotus 25 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Zandvoort | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Nürburgring | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | J. Clark | Lotus 33 | Climax 1.5 V8 | | 1 | 10 | (naj. okr.) | |
Sezon 1967 | |
| Monte Carlo | J. Clark | Lotus 33 | Climax 2.0 V8 | | 5 | NS | (naj. okr.) | | Zandvoort | J. Clark | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 8 | 1 | (naj. okr.) | | Le Mans | G. Hill | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | | Mosport Park | J. Clark | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | | Monza | J. Clark | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 3 | (naj. okr.) | | Watkins Glen | G. Hill | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 2 | (naj. okr.) | | Mexico City | J. Clark | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | |
Sezon 1968 | |
| Kyalami | J. Clark | Lotus 49 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Brands Hatch | J. Siffert | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 4 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | J. Oliver | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 11 | NS | (naj. okr.) | | Mont-Tremblant | J. Siffert | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 3 | NS | (naj. okr.) | | Mexico City | J. Siffert | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 6 | (naj. okr.) | |
Sezon 1969 | |
| Montjuich Park | J. Rindt | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | | Watkins Glen | J. Rindt | Lotus 49B | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | |
Sezon 1970 | |
| Monte Carlo | J. Rindt | Lotus 49C | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 8 | 1 | (naj. okr.) | |
Sezon 1973 | |
| Buenos Aires | E. Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Interlagos | E. Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Kyalami | E. Fittipaldi | Lotus 72D | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | 3 | (naj. okr.) | | Montjuich Park | R. Peterson | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | NS | (naj. okr.) | | Monte Carlo | E. Fittipaldi | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 5 | 2 | (naj. okr.) | | Zandvoort | R. Peterson | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 11 | (naj. okr.) | | Mosport Park | E. Fittipaldi | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 5 | 2 | (naj. okr.) | |
Sezon 1974 | |
| Monte Carlo | R. Peterson | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 3 | 1 | (naj. okr.) | | Zandvoort | R. Peterson | Lotus 72E | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 10 | 8 | (naj. okr.) | |
Sezon 1976 | |
| Anderstorp | M. Andretti | Lotus 77 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | NS | (naj. okr.) | |
Sezon 1977 | |
| Zolder | G. Nilsson | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 3 | 1 | (naj. okr.) | | Anderstorp | M. Andretti | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 6 | (naj. okr.) | | Dijon-Prenois | M. Andretti | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | M. Andretti | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 4 | 1 | (naj. okr.) | | Mosport Park | M. Andretti | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 9 | (naj. okr.) | |
Sezon 1978 | |
| Kyalami | M. Andretti | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | 7 | (naj. okr.) | | Zolder | R. Peterson | Lotus 78 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 7 | 2 | (naj. okr.) | | Járama | M. Andretti | Lotus 79 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Hockenheim | R. Peterson | Lotus 79 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 2 | NS | (naj. okr.) | | Red Bull Ring | R. Peterson | Lotus 79 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | M. Andretti | Lotus 79 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 1 | 6 | (naj. okr.) | | Watkins Glen | J. P. Jarier | Lotus 79 | Ford Cosworth DFV 3.0 V8 | | 8 | 15 | (naj. okr.) | |
Sezon 1983 | |
| Brands Hatch | N. Mansell | Lotus 94T | Renault 1.5 V6T | | 3 | 3 | (naj. okr.) | |
Sezon 1985 | |
| Estoril | A. Senna | Lotus 97T | Renault 1.5 V6T | | 1 | 1 | (naj. okr.) | | Gilles Villeneuve | A. Senna | Lotus 97T | Renault 1.5 V6T | | 2 | 16 | (naj. okr.) | | Detroit | A. Senna | Lotus 97T | Renault 1.5 V6T | | 1 | NS | (naj. okr.) | |
Sezon 1987 | |
| Monte Carlo | A. Senna | Lotus 99T | Honda 1.5 V6T | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Detroit | A. Senna | Lotus 99T | Honda 1.5 V6T | | 2 | 1 | (naj. okr.) | | Monza | A. Senna | Lotus 99T | Honda 1.5 V6T | | 4 | 2 | (naj. okr.) | |
Sezon 1989 | |
| Adelaide | S. Nakajima | Lotus 101 | Judd 3.5 V8 | | 23 | 4 | (naj. okr.) | |
Sezon 2012 | |
| Sepang | K. Raikkonen | Lotus E20 | Renault RS27-2012 2.4 V8 | | 10 | 5 | (naj. okr.) | | Catalunya | R. Grosjean | Lotus E20 | Renault RS27-2012 2.4 V8 | | 3 | 4 | (naj. okr.) | | Silverstone | K. Raikkonen | Lotus E20 | Renault RS27-2012 2.4 V8 | | 6 | 5 | (naj. okr.) | |
Sezon 2013 | |
| Albert Park | K. Raikkonen | Lotus E21 | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 7 | 1 | (naj. okr.) | | Buddh | K. Raikkonen | Lotus E21 | Renault RS27-2013 2.4 V8 | | 6 | 7 | (naj. okr.) |
| |
Objaśnienia: NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|