|
|
|
|
|
|
|
| Silnik spalinowy |
| |
Pojemność: | | 1600 cm3 |
Liczba cylindrów: | | 6 |
Maks. obroty: | | 15.000 (maksimum dopuszczane przez FIA) |
Rozstaw cylindrów: | | 90 stopni |
Zawory: | | 4 na cylinder, napędzane pneumatycznie |
Doładowanie: | | Pojedyncza turbosprężarka z nielimitowanym ciśnieniem doładowania (typowe maksimum 3,5 bara w związku z limitem przepływu paliwa) |
Wtrysk: | | bezpośredni |
ECU: | | MES SECU |
Limit przepływu paliwa: | | 100kg/h (-40% w porównaniu do V8) |
Dozwolona ilość paliwa na wyścig: | | 100kg (-35% w porównaniu do V8) |
Średnica tulei cylindrowej: | | 80mm |
Liczba zaworów: | | 24 (4 na cylinder) |
Wydech: | | pojedynczy wydech, od turbiny w osi bolidu |
Minimalna waga: | | 145 kg |
| |
| System odzyskiwania energii (ERS) |
| |
Obroty MGU-K: | | maksymalnie 50 000 obr./min. |
Moc MGU-K: | | maksymalnie 120kW |
Energia odzyskana przez MGU-K: | | maksymalnie 2MJ/okrążenie |
Energia uwolniona przez MGU-K: | | maksymalnie 4MJ/okrążenie |
Obroty MGU-H: | | 100 000 obr/min |
Energia odzyskana przez MGU-H: | | nielimitowana (ponad 2MJ/okrążenie) |
| |
Moc: | | około 600KM (silnik spalinowy) + 160KM (ERS) |
|
•Statystyki silnika Renault Energy F1-2014 1.6T V6 ze wszystkich sezonów | | | | | Sezon | GP | Str. | Pkt. | Zwyc. | Pod. | P.P. | N.O. | N.U. | Bolid | Kierowcy wyścigowi i piątkowi testerzy |
|
2014 | 19 | 146 | 445 | 3 | 12 | 0 | 3 | 39 | Red Bull RB10 Caterham CT05 Lotus E22 Toro Rosso STR9 | S. Vettel, M. Ericsson, P. Maldonado, K. Kobayashi, R. Grosjean, D. Kwiat, D. Ricciardo, J-E. Vergne, R. Frijns, A. Rossi, A. Lotterer, C. Pic, R. Merhi, M. Verstappen, E. Ocon, W. Stevens |
|
| |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich silników, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
|
•Wszystkie najszybsze okrążenia | | | | | GP | Tor | Nr | Kierowca | Bolid | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 2014 | |
| Catalunya | 1 | S. Vettel | Red Bull RB10 | | 15 | 4 | (naj. okr.) | | Austin | 1 | S. Vettel | Red Bull RB10 | | PL | 7 | (naj. okr.) | | Yas Marina | 3 | D. Ricciardo | Red Bull RB10 | | PL | 4 | (naj. okr.) |
| |
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|