|
|
|
|
|
|
Statystyki z testów po sezonie 2008: Jerez |
W grudniowych testach w Jerez uczestniczyło łącznie siedem zespołów. |
|
•Pyciek & Maraz, 28 grudnia 2008, wyświetlenia: 3818 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Druga część statystyk podsumowujących zimowe testy po zakończeniu sezonu 2008 obejmuje dwie serie jazd próbnych na torze Jerez. Pierwsza (8-11 grudnia) trwała cztery dni, wliczając w to jeden dzień tylko dla zespołu Williams, a druga (15-17 grudnia) trzy dni.
W testach w Jerez uczestniczyło łącznie siedem zespołów, z czego sześć w pierwszej serii (McLaren, Ferrari, BMW Sauber, Renault, STR i Williams) i tylko trzy w drugiej (BMW Sauber, Red Bull i Williams). Najszybszym kierowcą całych testów okazał się – podobnie jak w Barcelonie – Sebastian Vettel z Red Bull Racing, wykręcając ostatniego dnia czas 1:16,617.
Pierwsza seria testów w Jerez była okazją do zobaczenia przedniego skrzydła w specyfikacji na sezon 2009 według projektu McLarena. Konstrukcja stajni z Woking wydaje się być bardziej estetyczna w porównaniu z nowym przednim skrzydłem BMW, jednak które z nich zapewnia lepsze osiągi – tego z pewnością nie da się jeszcze jednoznacznie osądzić, zwłaszcza że McLaren testował nadal ze starym tylnym skrzydłem.
Uwagi do poniższych statystyk: ze względu na fakt, że nie zawsze były dostępne dane na temat tego, kto przejechał ile okrążeń w danej wersji bolidu i w którym ustanowił swój najlepszy czas, statystyki nie zostały rozbite na poszczególne wersje. Zamiast tego jest jedynie zaznaczone, z których wersji korzystał dany zespół/kierowca: standardowej, z aerodynamiką na sezon 2009 (A) lub z systemem KERS (K). Dodatkowo w przypadku BMW i kilku innych zespołów w oznaczeniu bolidu nie podaliśmy litery 'B', aby nie powodować niepotrzebnego zamieszania. Wszystkie zespoły korzystały z opon slick.
W następnej części podsumowania przedstawimy statystyki z pozostałych torów, na których odbywały się zimowe testy w listopadzie i grudniu: Mugello (Valentino Rossi z Ferrari), Fiorano (kierowcy włoskiej F3 z Ferrari), Sakhir (Toyota) i Algarve (McLaren i Ferrari).
•Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - najlepsze czasy okrążeń | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Bolidy | Czas okr. | Strata | |
|
1. | Sebastian Vettel | | Red Bull | RB4 | 1:16,617 | | |
2. | Sebastien Buemi | | Red Bull | RB4 | 1:16,988 | +0,371 | |
3. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso | STR3 | 1:17,258 | +0,641 | |
4. | Takuma Sato | | Toro Rosso | STR3 | 1:17,520 | +0,903 | |
5. | Heikki Kovalainen | | McLaren | MP4-23/A/K | 1:18,049 | +1,432 | |
6. | Sebastien Bourdais | | Toro Rosso | STR3 | 1:18,673 | +2,056 | |
7. | Kimi Raikkonen | | Ferrari | F2008 | 1:18,826 | +2,209 | |
8. | Robert Kubica | | BMW Sauber | F1.08/A/K | 1:19,013 | +2,396 | |
9. | Pedro de la Rosa | | McLaren | MP4-23/A/K | 1:19,032 | +2,415 | |
10. | Felipe Massa | | Ferrari | F2008 | 1:19,061 | +2,444 | |
11. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08/A/K | 1:19,066 | +2,449 | |
12. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber | F1.08/A | 1:19,223 | +2,606 | |
13. | Fernando Alonso | | Renault | R28 | 1:19,319 | +2,702 | |
14. | Kazuki Nakajima | | Williams | FW30/A/K | 1:19,341 | +2,724 | |
15. | Nico Rosberg | | Williams | FW30/A/K | 1:19,388 | +2,771 | |
16. | Brendon Hartley | | Red Bull | RB4 | 1:19,586 | +2,969 | |
17. | Gary Paffett | | McLaren | MP4-23/K | 1:20,134 | +3,517 | |
18. | Nico Hulkenberg | | Williams | FW30/A | 1:20,704 | +4,087 | |
19. | Nelsinho Piquet | | Renault | R28 | 1:21,547 | +4,930 | |
20. | Dani Clos | | Williams | FW30/A/K | 1:22,558 | +5,941 | |
| |
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka |
|
|
•Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - dystans pokonany przez kierowców | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół | Bolidy | Okr. | Km | |
|
1. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso Red Bull Razem | STR3 RB4 | 357 246 603 | 1580,796 1089,288 2670,084 | |
2. | Robert Kubica | | BMW Sauber | F1.08/A/K | 333 | 1474,524 | |
3. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber | F1.08/A | 296 | 1310,688 | |
4. | Kazuki Nakajima | | Williams | FW30/A/K | 293 | 1297,404 | |
5. | Nico Rosberg | | Williams | FW30/A/K | 252 | 1115,856 | |
6. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08/A/K | 249 | 1102,572 | |
7. | Fernando Alonso | | Renault | R28 | 230 | 1018,440 | |
8. | Sebastian Vettel | | Red Bull | RB4 | 190 | 841,320 | |
9. | Kimi Raikkonen | | Ferrari | F2008 | 184 | 814,752 | |
10. | Heikki Kovalainen | | McLaren | MP4-23/A/K | 160 | 708,480 | |
11. | Sebastien Bourdais | | Toro Rosso | STR3 | 158 | 699,624 | |
12. | Takuma Sato | | Toro Rosso | STR3 | 157 | 695,196 | |
13. | Pedro de la Rosa | | McLaren | MP4-23/A/K | 146 | 646,488 | |
14. | Nelsinho Piquet | | Renault | R28 | 124 | 549,072 | |
15. | Nico Hulkenberg | | Williams | FW30/A | 100 | 442,800 | |
16. | Brendon Hartley | | Red Bull | RB4 | 83 | 367,524 | |
17. | Dani Clos | | Williams | FW30/A/K | 80 | 354,240 | |
18. | Felipe Massa | | Ferrari | F2008 | 75 | 332,100 | |
19. | Gary Paffett | | McLaren | MP4-23/K | 26 | 115,128 | |
| |
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka |
|
|
•Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - dystans pokonany przez zespoły | | | | | P. | Zespół | Bolidy | Liczba okr. | Dyst. w km |
|
1. | BMW Sauber | F1.08A/K | 878 | 3887,784 |
2. | Williams Toyota | FW30/A/K | 725 | 3210,300 |
3. | Toro Rosso Ferrari | STR3 | 672 | 2975,616 |
4. | Red Bull Renault | RB4 | 519 | 2298,132 |
5. | Renault | R28 | 354 | 1567,512 |
6. | McLaren Mercedes | MP4-23/A/K | 332 | 1470,096 |
7. | Ferrari | F2008 | 259 | 1146,852 |
| |
Suma okrążeń: 3739, suma kilometrów: 16556,292 |
|
|
Zobacz także: Harmonogram zimowych testów 2008/2009 z odnośnikami do poszczególnych raportów
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|