F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Statystyki z testów po sezonie 2008: Jerez

W grudniowych testach w Jerez uczestniczyło łącznie siedem zespołów.
Pyciek & Maraz, 28 grudnia 2008, wyświetlenia: 3818<< | lista | T- | T+ | >>
Druga część statystyk podsumowujących zimowe testy po zakończeniu sezonu 2008 obejmuje dwie serie jazd próbnych na torze Jerez. Pierwsza (8-11 grudnia) trwała cztery dni, wliczając w to jeden dzień tylko dla zespołu Williams, a druga (15-17 grudnia) trzy dni.

W testach w Jerez uczestniczyło łącznie siedem zespołów, z czego sześć w pierwszej serii (McLaren, Ferrari, BMW Sauber, Renault, STR i Williams) i tylko trzy w drugiej (BMW Sauber, Red Bull i Williams). Najszybszym kierowcą całych testów okazał się – podobnie jak w Barcelonie – Sebastian Vettel z Red Bull Racing, wykręcając ostatniego dnia czas 1:16,617.

Pierwsza seria testów w Jerez była okazją do zobaczenia przedniego skrzydła w specyfikacji na sezon 2009 według projektu McLarena. Konstrukcja stajni z Woking wydaje się być bardziej estetyczna w porównaniu z nowym przednim skrzydłem BMW, jednak które z nich zapewnia lepsze osiągi – tego z pewnością nie da się jeszcze jednoznacznie osądzić, zwłaszcza że McLaren testował nadal ze starym tylnym skrzydłem.

Uwagi do poniższych statystyk: ze względu na fakt, że nie zawsze były dostępne dane na temat tego, kto przejechał ile okrążeń w danej wersji bolidu i w którym ustanowił swój najlepszy czas, statystyki nie zostały rozbite na poszczególne wersje. Zamiast tego jest jedynie zaznaczone, z których wersji korzystał dany zespół/kierowca: standardowej, z aerodynamiką na sezon 2009 (A) lub z systemem KERS (K). Dodatkowo w przypadku BMW i kilku innych zespołów w oznaczeniu bolidu nie podaliśmy litery 'B', aby nie powodować niepotrzebnego zamieszania. Wszystkie zespoły korzystały z opon slick.

W następnej części podsumowania przedstawimy statystyki z pozostałych torów, na których odbywały się zimowe testy w listopadzie i grudniu: Mugello (Valentino Rossi z Ferrari), Fiorano (kierowcy włoskiej F3 z Ferrari), Sakhir (Toyota) i Algarve (McLaren i Ferrari).

Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - najlepsze czasy okrążeń
P.Kierowca Nar. Zespół Bolidy Czas okr. Strata  
1.Sebastian Vettel Red Bull RB4 1:16,617    
2.Sebastien Buemi Red Bull RB4 1:16,988 +0,371  
3.Sebastien Buemi Toro Rosso STR3 1:17,258 +0,641  
4.Takuma Sato Toro Rosso STR3 1:17,520 +0,903  
5.Heikki Kovalainen McLaren MP4-23/A/K 1:18,049 +1,432  
6.Sebastien Bourdais Toro Rosso STR3 1:18,673 +2,056  
7.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:18,826 +2,209  
8.Robert Kubica BMW Sauber F1.08/A/K 1:19,013 +2,396  
9.Pedro de la Rosa McLaren MP4-23/A/K 1:19,032 +2,415  
10.Felipe Massa Ferrari F2008 1:19,061 +2,444  
11.Christian Klien BMW Sauber F1.08/A/K 1:19,066 +2,449  
12.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08/A 1:19,223 +2,606  
13.Fernando Alonso Renault R28 1:19,319 +2,702  
14.Kazuki Nakajima Williams FW30/A/K 1:19,341 +2,724  
15.Nico Rosberg Williams FW30/A/K 1:19,388 +2,771  
16.Brendon Hartley Red Bull RB4 1:19,586 +2,969  
17.Gary Paffett McLaren MP4-23/K 1:20,134 +3,517  
18.Nico Hulkenberg Williams FW30/A 1:20,704 +4,087  
19.Nelsinho Piquet Renault R28 1:21,547 +4,930  
20.Dani Clos Williams FW30/A/K 1:22,558 +5,941  
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka

Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - dystans pokonany przez kierowców
P.Kierowca Nar. Zespół Bolidy Okr.Km 
1.Sebastien Buemi Toro Rosso
Red Bull
Razem 
STR3
RB4
 
357
246
603
1580,796
1089,288
2670,084
 
2.Robert Kubica BMW Sauber F1.08/A/K 3331474,524 
3.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08/A 2961310,688 
4.Kazuki Nakajima Williams FW30/A/K 2931297,404 
5.Nico Rosberg Williams FW30/A/K 2521115,856 
6.Christian Klien BMW Sauber F1.08/A/K 2491102,572 
7.Fernando Alonso Renault R28 2301018,440 
8.Sebastian Vettel Red Bull RB4 190841,320 
9.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 184814,752 
10.Heikki Kovalainen McLaren MP4-23/A/K 160708,480 
11.Sebastien Bourdais Toro Rosso STR3 158699,624 
12.Takuma Sato Toro Rosso STR3 157695,196 
13.Pedro de la Rosa McLaren MP4-23/A/K 146646,488 
14.Nelsinho Piquet Renault R28 124549,072 
15.Nico Hulkenberg Williams FW30/A 100442,800 
16.Brendon Hartley Red Bull RB4 83367,524 
17.Dani Clos Williams FW30/A/K 80354,240 
18.Felipe Massa Ferrari F2008 75332,100 
19.Gary Paffett McLaren MP4-23/K 26115,128 
Litera A w oznaczeniu bolidu - przednie i/lub tylne skrzydło na 2009, litera K - KERS lub jego namiastka

Jerez (4,428 km, 8-11.XII i 15-17.XII) - dystans pokonany przez zespoły
P.Zespół Bolidy Liczba okr.Dyst. w km
1.BMW Sauber F1.08A/K 8783887,784
2.Williams Toyota FW30/A/K 7253210,300
3.Toro Rosso Ferrari STR3 6722975,616
4.Red Bull Renault RB4 5192298,132
5.Renault R28 3541567,512
6.McLaren Mercedes MP4-23/A/K 3321470,096
7.Ferrari F2008 2591146,852
Suma okrążeń: 3739, suma kilometrów: 16556,292

Zobacz także: Harmonogram zimowych testów 2008/2009 z odnośnikami do poszczególnych raportów
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: pozostałe tory
27.12.2008  Statystyki z testów po sezonie 2008: Catalunya
15.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Podsumowanie
14.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Monza i Mugello
13.10.2008  Statystyki z testów w sezonie 2008: Jerez
Tagi:
Testy (statystyki)
Testy
Kubica R.
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 28.12.2008 21:18[!]
Te testy są dla teamów nie dla kibiców... nikt z nas nie wie z jakim pakietem jeździli, na jakich oponach ,z jaką ilością paliwa itd... sezon to zweryfikuje, ale jedno powiem już teraz-nie podpalajcie się tak, bo jak Toro Rosso będzie szybsze od BMW to nie o dwie sekundy na kółku... Za to zespoły na pewno wyciągnęły z nich wnioski i... czekam na ich efekty!
tomekf248, 29.12.2008 12:03[!]
Ten Buemi to jakiś kameleon. Raz w Red Bullu, raz w Toro Rosso...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca