|
|
|
|
|
|
Były szef ds. silników w Ferrari dołączy do FIA |
Ma on pomóc w wynajdywaniu nowych energii i bardziej przyjaznych środowisku technologii. |
|
•Marek Roczniak, 28 grudnia 2009, wyświetlenia: 2470 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Gilles Simon dołączy wkrótce do Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), aby wspomóc dążenia jego rodaka Jeana Todta w wynajdywaniu nowych energii i bardziej przyjaznych środowisku technologii dla Formuły 1 oraz innych sportów motorowych.
Były szef ds. silników w Ferrari odszedł z Maranello w październiku bieżącego roku i jak ujawnił nowy prezydent FIA, Simon będzie teraz mocno zaangażowany w działania nowej grupy roboczej zajmującej się wyżej wymienionymi dziedzinami. Zdaniem Todta, F1 nie robi wystarczająco dużo w kwestiach ochrony środowiska, zwłaszcza że KERS został porzucony przez zespoły.
„Jestem przekonany, że musimy absolutnie uwzględniać kwestię ochrony środowiska w nowych technologiach” – powiedział Todt w wywiadzie dla francuskiej gazety Le Figaro. „Musimy dostosować się do naszych czasów i przeanalizować od podstaw sporty motorowe – tworząc nawet nowe dyscypliny. Po rezygnacji z KERS, w przyszłym roku nie osiągniemy zupełnie nic innowacyjnego i jest mi przykro z tego powodu. Postanowiłem zatem stworzyć nową grupę roboczą i Gilles Simon wspomoże w tym względzie FIA”.
Todt podkreślił jednocześnie, że F1 musi pójść dalej w kwestii redukcji wydatków, pomimo dotychczasowych starań ze strony zespołów w tym względzie. „Zespoły F1 są czasem ślepe i nie zdają sobie sprawy z tego, co dzieje się na świecie” – dodał Francuz. „Jednakże świat wyścigów został tak samo dotknięty przez kryzys finansowy, jak wszystko inne. F1 jest zbyt droga i mój poprzednik Max Mosley wiele uczynił w kierunku redukcji kosztów, ale to nie wystarczyło, zwłaszcza że niektóre zespoły stawiły opór”.
„Przykro mi, że koncerny Honda, BMW i Toyota odeszły, ale kiedy wydajesz mnóstwo pieniędzy i nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, to jest to nieuniknione. Z drugiej strony pojawienie się nowych zespołów F1 jest świetną wiadomością dla tego sportu. Jednakże dotychczasowe działania w kierunku redukcji wydatków są niewystarczające. Jestem przeciwny z góry narzuconym ograniczeniom budżetów, ale jeśli chcemy utrzymać przy życiu F1, to potrzebujemy zdecydowanego działania i fundamentalnych decyzji”.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|