F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Franck Montagny o zmianach przepisów na sezon 2005

Marek Roczniak, 14 grudnia 2004, wyświetlenia: 2051<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowca testowy Renault, Franck Montagny, podczas ostatnich testów prowadził dostosowaną do zmian w przepisach na sezon 2005 przejściową wersję tegorocznego bolidu R24. Według Francuza samochód ten w nowej konfiguracji łatwo wpada w poślizg. Nie wymaga to jednak zmiany stylu jazdy, a raczej stanowi inne wyzwanie dla kierowcy.

„Jest znacznie mniejsza przyczepność, co zauważasz zwłaszcza na średnio-szybkich zakrętach. Tył samochodu ślizga się bardziej ochoczo, co dla kierowcy stanowi frajdę, ale odbija się to negatywnie na czasach okrążeń. Oczywiście kierowcy zostaną także pozbawieni przyjemności jazdy na nowych oponach niemal przez cały czas, jednakże ogólnie rzecz biorąc jest to po prostu innego typu wyzwanie i na tym koniec”.

Na pytanie, czy trzeba być bardziej zdyscyplinowanym na długich dystansach, Montagny odpowiada: „Musisz być w stanie dbać o opony od startu do mety wyścigu, a nie po prostu jechać przez cały czas na pełnym gazie”. Według Francuza nie jest to jednak fundamentalna zmiana. „Myślę, że ustawienia bolidu będą teraz bardziej istotne niż w przeszłości. Dotychczas nowe opony mogły ukryć niewielką niedoskonałość podwozia, ale w 2005 roku tak już nie będzie. Co więcej, nawet najmniejszy brak równowagi w prowadzeniu będzie miał wielkie znaczenie po przejechaniu 300 km”.

Na koniec kierowca testowy francuskiej stajni stwierdził, iż z optymizmem myśli o przyszłym sezonie. „Dopiero zaczynamy się dostosowywać do nowych przepisów i osiągi powinny z czasem się polepszyć. W tej chwili każdy zespół skupia się na własnych sprawach i dlatego czasy pod koniec każdego dnia testów potrafią różnić się dosyć znacznie. W Renault jednym z dominujących odczuć jest cicha pewność siebie. Nie widziałem jeszcze R25, ale wybieram się wkrótce do tunelu aerodynamicznego w Enstone i już nie mogę się doczekać!”

Źródło: RenaultF1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2015  Montagny oblał testy antydopingowe
08.06.2012  Franck Montagny zastąpi Guillaume Moreau w Le Mans
16.07.2010  Dalsze zmiany przed rundą Superleague na torze Zolder
19.03.2010  Montagny wkracza do Superleague z Bordeaux
29.12.2009  Soucek będzie musiał zadowolić się posadą testera?
Tagi:
Montagny F.
Renault
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca