F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton sądzi, że opony Pirelli spowolnią F1

Anglik wyciąga jednak gałązkę oliwną twierdząc, że może to doprowadzić do wyrównania stawki.
Nataniel Piórkowski, 6 marca 2011, wyświetlenia: 3324<< | lista | T- | T+ | >>
Do grona kierowców krytykujących nowe ogumienie Pirelli dołączył Lewis Hamilton. Kierowca McLarena przestrzega przed scenariuszem spowolnienia Formuły 1, wywołanym nadmiernym zużywaniem się opon P Zero.

W rozmowie z dziennikiem Guardian, Anglik wyznał, że obawia się sytuacji, w której duch walki na torze ustąpi wykalkulowanym celom strategicznym: „Wydaje mi się, że Formuła 1 zwolni. Samochody są wolniejsze na dystansach wyścigowych. Rok temu mieliśmy zadbać o to, by opony wytrzymały jazdę z większym ładunkiem paliwa, a teraz bolidy są jeszcze wolniejsze”.

„Pierwszy przejazd – nie sądzę że cisnąłem wtedy bardzo mocno – a opony skończyły się po dziewięciu okrążeniach i można je było schować pod plandekę. Podczas następnego przejazdu musiałem łagodniej obchodzić się z ogumieniem. To było prawie jak wykonanie kółka wyjazdowego i dociągnięcie do 15 czy 16 okrążeń na miękkich oponach”.

Mistrz świata z sezonu 2008 przyznał, że może zapomnieć o agresywnym prowadzeniu bolidu: „Na przestrzeni lat zmieniasz swój styl jazdy i dostosowujesz się do przepisów, zachowując jednak ważną kwestię, jaką jest prędkość i agresja. Teraz zaś największym krokiem, jaki musimy wykonać, jest oszczędzanie ogumienia”.

Pomimo wyrażonych wcześniej negatywnych odczuć, Hamilton sądzi, iż w nowym ogumieniu można upatrywać szans na wyrównanie stawki: „W sezonach 2007 i 2008, zespoły z czoła stawki były niezwykle szybkie, naciskając na siebie nawzajem w dużym tempie. Teraz spowolnienie samochodów może stworzyć bardziej wyrównane pole gry”.

Źródło: en.espnf1.com

Sonda
Który bolid będzie najlepiej współpracował z oponami Pirelli?
Ferrari 150° Italia
 [tally] 42%
Renault R31
 [tally] 17%
Toro Rosso STR6
 [tally] 4%
Red Bull RB7
 [tally] 20%
McLaren MP4-26
 [tally] 6%
Sauber C30
 [tally] 4%
Williams FW33
 [tally] 2%
Mercedes MGP W02
 [tally] 2%
Force India VJM04
 [tally] 2%
głosów: 1423 Inne sondy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
Tagi:
Pirelli
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jpslotus72, 06.03.2011 22:00[!]
@tomekj
RBR i Ferrari nie narzekają? Przeszukaj sobie newsy związane z Vettelem czy Alonso (pierwszy narzekał całkiem niedawno na zabrudzenie toru kawałkami sypiących się Pirelek, a Fernando obawiał się "zbytniej losowości" przy zbyt dużej liczbie pit-stopów z powodu degradacji opon). Oczywiście, zawsze możesz powołać się na Massę, który widzi swoją szansę w nowym ogumieniu - ale to raczej jego głos jest odosobniony...
Co prawda Vettel to nie cały RBR, Alonso to nie Ferrari, ale też Lewis to nie Mclaren. Tutaj ważne są głosy poszczególnych kierowców, a nie "oficjalne stanowiska" teamów - kłopot w tym, że Pirelli faworyzuje driverów jeżdżących zachowawczo a stwarza problemy takim, którzy mają we krwi bardziej agresywny, ofensywny styl ścigania (już choćby przysłowiowe "pokazywanie się w lusterkach" zmusza do zjazdów z nagumowanego toru jazdy, agresywne dohamowania też bardziej dają oponom w kość).
Pamiętasz, ile tutaj padło gorzkich słów pod adresem ubiegłorocznej "procesji" w Bahrajnie? Nowe opony miały temu zapobiec - ale, paradoksalnie, będą one wymuszały taki właśnie styl jazdy...
Phaedra, 06.03.2011 22:28[!]
A orientuje sie Ktos czy FIA zwiekszyla limit opon na GP
patrykp1, 06.03.2011 22:40[!]
@jplotus72
Tego jeszcze nie wiadomo czy wymuszą taki styl jazdy, jeżeli tamte opony się nie sprawdzały zobaczymy co będzie na tych. Przy pit stopach i tak będzie zamieszanie bo będzie ich więcej niż w ubiegłym sezonie, a każdy mały detal i błąd będzie decydował o miejscu. Wiadomo, że chyba nie chcemy aby formuła szła w stronę wyścigu w pit stopach i głowach strategów no ale jak dla mnie lepsze to niż jazda przez cały wyścig na jeden stop bez żadnego wyprzedzenia.
Adakar, 06.03.2011 23:32[!]
@THC-303

Jeżeli opony miękkie okażą się na krótkim dystansie sekudny szybsze na jednym okrążeniu, to możemy mieć np. 4 vs. 2 postoje. Będzie to taka różnica jak zaczyna padać deszcz.

Jedni ryzykują pozostaniem na torze na slickach lub interach a inni ryzykują kolejny zjazd do boksów, zakładają full wet i nagle w ciągu kilku okrążeń odrabiają stratę z nawiązką, jednak jeśli deszcz szybko ustaje, muszą zrobić kolejny boks i ponownie zmienic opony (stracić czas), jednak PONOWNIE są w lepszej sytuacji bo dostają nowe opony i mogą lepiej zareagować na zmiany na torze.

Wszystko jak zawsze ma swoje plusy i minusy. A odnośnie wyścigów "przykładowych". Takich nie ma. A czemu ? Bo dawniej nie mieliśmy takiej presji włodarzy F1 na dostawcę opon (tym bardziej nowego) aby tworzył opony poprawiające widowisko ... tak aby zmusić kierowców do minimum 2 wizyt w boksach. Tyle w temacie.
wojo75, 07.03.2011 10:34[!]
Najwięcej o opona wiedzą w Ferrari moga po włosku se"pogadać" z Pirelli ale czy konstrukcja auta pozwoli im na pełne wykorzystanie opon to juz inna bajka. Jezeli ktoś twierdzi ze wszystkie zespoły maja równe szanse to jest śmieszny, losowość wyboru opon przed wyścigiem tutaj nic nie zmienia.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca