F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whitmarsh dołącza do debaty o torach wyścigowych

Anglik w dyplomatyczny sposób odniósł się do wad nowych obiektów.
Nataniel Piórkowski, 7 marca 2011, wyświetlenia: 1802<< | lista | T- | T+ | >>
W ślad za Markiem Webberem i Sir Jackie Stewartem, którzy otwarcie skrytykowali wady nowych torów wyścigowych, do debaty włączył się Martin Whitmarsh. Anglik w bardziej stonowany sposób opisał jednak problemy nękające obiekty w Abu Zabi, czy Bahrajnie.

Mówiąc o nowych możliwościach i perspektywach, Whitmarsh odwołuje się do przykładu portów lotniczych, których płyty stają się miejscami pasjonujących wyścigów: „Na myśl przychodzą mi tory budowane na lotniskach – tak jak w Cleveland, z szerokimi zakrętami i większą ilością możliwych torów jazdy. Sami więc widzicie, jak łatwe jest to do zrobienia”.

Szef stowarzyszenia FOTA delikatnie skrytykował też organizatorów wyścigów, które dopiero niedawno pojawiły się w kalendarzu mistrzostw, podając przykład spektakularnego toru Yas Marina, na którym wyjaśniły się losy zeszłorocznej batalii o mistrzostwo świata kierowców. „Można powiedzieć, że zaprzepaściliśmy szansę, bo jest tam jedna z najdłuższych prostych w kalendarzu, a na jej końcu jest szykana z tylko jedną optymalną linią jazdy”.

„Brazylia jest dobrym przykładem. Zaplecze nie jest idealne, ale wyścigi są tam zawsze fantastyczne. Tak więc kiedy zaczyna się budować coś nowego na pustyni i nie posiada ograniczeń strukturalnych oraz finansowych, to jest trochę szkoda, że nie poszło się łatwą drogą i nie skopiowało najlepszych światowych zakrętów”.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postępów
11.11.2021  Źródła Autosportu potwierdzają przejście Szafnauera do Alpine
21.09.2021  Martin Whitmarsh dołączył do zespołu Aston Martin
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
Tagi:
Whitmarsh M.
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bombka, 07.03.2011 16:26[!]
Oj prawda,prawda,niestety nie wszyscy tą prawdę chcą zauważyć.
jpslotus72, 07.03.2011 16:42[!]
To aż zdumiewające, że przy tak poważnych inwestycjach nie bierze się pod uwagę tak elementarnych spraw. Przecież muszą być jakieś konsultacje projektów z ludźmi, którzy się na tym znają - czy tylko tak mi się zdaje? Przed rozpoczęciem budowy - w fazie projektowania - powinny się odbyć konsultacje z ludźmi zaangażowanymi w różne wymiary F1 - zaczynając od kierowców i ponownie na kierowcach, jako najbardziej zainteresowanych, kończąc. Zaplecze, infrastruktura itd. to inna sprawa, ale sama konfiguracja toru musi być robiona z sensem - a nie trzeba być geniuszem, żeby zobaczyć, że nowe tory dosyć poważnie się z tym sensem (ścigania) rozmijają. No i co z tym fantem zrobić? Bo same słowa (słusznej!) krytyki nie zmienią żadnego zakrętu...
gordon1shamway, 07.03.2011 16:49[!]
Popieram. Uważam ze powinno sie brac w dużej mierze opinie kierowców. Przeciez to oni na tym beda sie scigac i oni wiedza najlepiej jak zrobic widowisko wyprzedzajac sie w dogodnych do tego zakretach. Są przeciez symulatory i latwo mozna wczesniej sprawdzic czy dany tor sie nadaje do cieszacej oczy jazdy:)
Karol26, 07.03.2011 16:52[!]
Ma rację robią bezsensu tory gdzie kierowca wolniejszy na kółku o 2s potrafi trzymać drugiego. Powinni wrócić na stare dobre tory a jak nie budować porządne zapewniające widowisko. Problem wyprzedzania nie leży w autach a w bezsensownych torach...
akkim, 07.03.2011 16:55[!]
A się rozgadało bractwo - narzekają - bo moda,
przedtem FOTA nie było ? Milczenie - to zgoda.
Trzeba było już w projekcie Hermana w łeb walić,
teraz coś nie halo ? Ważne być na fali.
patrykp1, 07.03.2011 17:19[!]
Być może teraz poruszy się temat "tilkodromów" w tych miejscach gdzie trzeba. Im więcej osób dołączy do dyskusji tym lepiej. Im lepszy tor= lepsze widowisko=więcej pieniędzy = zadowolony Bernie. Myślę, że za niedługo więcej osób z administracji F1 może coś ruszyć w budowie/przebudowie nowych torów.
kabans, 07.03.2011 19:08[!]
najlepsza metoda na zrobienie toru; kupujemy teren pagórkowatym czy górzystym terenie razem z jego drogami publicznymi. Jeździmy po wszystkich drogach i wybieramy najlepszą konfiguracje. Albo inna możliwość kupujemy 25km2 górzystego terenu. Budujemy na nim siec dróg bez większej interwencji w ukształtowanie terenu i wybieramy najlepsze konfiguracje i przerabiamy jest na tor
MairJ23, 07.03.2011 21:22[!]
Mi w tym wszystkim nie podoba si epomysl zatrudniania tego samego projektanta do budowy wszystkich nowych torow :( skad ten pomysl ?
Wydawalo by sie ze roznorodnosc to synonim Formuly 1, kazdy widzi jak jest naprawde.
kabans, 07.03.2011 22:10[!]
A najgorsze jest w nowych torach ze nie ma na nich normalych łuków tylko zakręty rysowane od linijki tak ze tor tworzy jakis wielokąt
Piotrek15, 07.03.2011 23:13[!]
lubie tego gościa, jak cos powie to zawsze mądrze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca