F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowy zestaw bezpieczeństwa dla Lotus Renault GP od OMP

Nowy zestaw jest o 20% lżejszy w porównaniu z jego poprzednią wersją.
Inf. prasowa, 18 marca 2011, wyświetlenia: 3217<< | lista | T- | T+ | >>
W nowym sezonie wyścigowym ekipa Lotus Renault GP będzie korzystać z nowego superlekkiego zestawu bezpieczeństwa, który został opracowany w specjalistycznym laboratorium rozwojowo-badawczym OMP w Genui.

Nowy zestaw opracowany specjalnie z myślą o teamie Lotus Renault GP jest o 20% lżejszy w porównaniu z jego poprzednią wersją. W jego skład wchodzą ognioodporne kombinezony, obuwie i rękawice oraz ultralekkie pasy bezpieczeństwa.

Nowe pasy bezpieczeństwa zostaną zamontowane w obu bolidach brytyjskiego zespołu w przyszłym tygodniu, po inauguracji sezonu wyścigowego w Australii. Są lżejsze od obecnie stosowanych pasów, a dzięki wykorzystaniu innej technologii splotu w każdym z pięciu elementów taśmowych, które składają się na pasy szelkowe, zapewniają optymalne dopasowanie i wyższy poziom komfortu.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, produkowane przez OMP kombinezony, rękawice i obuwie są niezwykle lekkie. Na przykład, w butach dla kierowców wyścigowych znajdują się wkładki z włókien węglowych, które zapewniają lepsze czucie, a także wstawki ze skóry i Nomexu – oddychającego tworzywa o wysokim stopniu sprężystości

Eric Boullier: „Formuła 1 nieustannie dąży do coraz wyższych osiągów. Wszystkie elementy bolidu są poddawane ciągłej ocenie, by zmniejszać ich wagę i podnosić skuteczność działania. Właśnie dlatego, tak ważne dla nas są prowadzone przez OMP prace, które mają na celu doskonalenie oferowanej przez firmę gamy produktów i minimalizowanie ich wagi. Jej zmniejszenie o 20% jest doskonałym wynikiem, co w połączeniu z wprowadzanymi przez nas co tydzień udoskonaleniami powinno dać nam przewagę na torze”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Davider, 18.03.2011 12:50[!]
Zestaw bezpieczeństwa i tak pewnie był lekki, zatem te 20% w przeliczeniu na masę może dać nie więcej niż kilogram mniej. W każdym razie - dobra robota panowie ;)
dragoneak, 18.03.2011 13:02[!]
Nie więcej niż kilogram ?
Przy projektowaniu tego typu pojazdu spędza się dziesiątki godzin w MESie żeby każdą część móc zminimalizować do granic wytrzymałości. Nawet jeśli są to 3 gramy to jest to wielki sukces. Pomyśl sobie o ile bolid byłby lżejszy gdyby każdą jego część odchudzić o kilka gram.
Więc nawet jeśli to jest "tylko" kilogram, jest to wielki sukces.
rentonB, 18.03.2011 13:07[!]
Red Bul tez zmienil firme od kombinezonow i tez wydaje sie takie odchudzone
Karol26, 18.03.2011 13:16[!]
Spory postęp :D
SirKamil, 18.03.2011 13:17[!]
OMP to branżowi giganci, wyposażają wiele ekip w sprzęt wyścigowy- to dobrze widzieć, że Renault jest ich partnerem priorytetowym.
Aquos, 18.03.2011 13:29[!]
"Standardowy" kombinezon trójwarstwowy waży 1,9 kg. Nie wiem niestety ile ważą buty, rękawice i pasy. Tak czy inaczej "urwanie" 20% wagi z tego zestawu może rzeczywiście dawać masę, która ma już pewne znaczenie (choćby dla rozmieszczenia balastu).
dmaot malach, 18.03.2011 14:11[!]
@Aquos
http://www.f1wm.p...ndex.php?real_id=312 - w ostatnim akapicie mowa jest o dwuwarstwowych kombinezonach, począwszy od sezonu 2010, tak więc zysk jest nieco mniejszy :)
jpslotus72, 18.03.2011 14:14[!]
Renault (LRGP) - zgodnie z zapowiedziami - po chwilowym zamieszaniu, związanym z "przekształceniami własnościowymi", w szybkim tempie buduje pozycję zespołu z mocnym zapleczem i solidnymi perspektywami (stać ich na technologiczne innowacje, zyskują mocnych partnerów i, dzięki Protonowi, głośne nazwiska w sferze promocyjno-marketingowej). Tym bardziej żal, że to włoskie nieszczęście spotkało Roberta w takim momencie jego własnej kariery i progresu jego zespołu. Tym większą powinien mieć motywację do (w miarę możliwości) szybkiego powrotu - jest do czego.
Aquos, 18.03.2011 14:51[!]
dmaot malach -> tam jest mowa o kombinezonach pit crew, a nie kombinezonach kierowców, a te (o ile mi wiadomo) nadal są trójwarstwowe.
Sir Wolf, 18.03.2011 15:05[!]
To nic innego jak kolejna reklama producenta ;)
akkim, 18.03.2011 23:19[!]
Jeżeli dobrze sczytałem, Robert z wagi stracił,
więc z balastem łatwiej będzie, spokojnie chłopaki,
a co mnie jeszcze rusza, trudno się oswoić,
Renault w głowie - a "bolidy brytyjskiego zespołu".
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca