F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Australii: raport Pirelli po wyścigu

Pierwszy wyścig Pirelli w ramach trzyletniej umowy z F1 upłynął pod znakiem zaciętej rywalizacji.
Inf. prasowa, 27 marca 2011, wyświetlenia: 1874<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwszy wyścig Pirelli w ramach trzyletniej umowy z Formułą 1 upłynął pod znakiem zaciętej rywalizacji, od dwóch do trzech pit stopów na samochód i całkowitego czasu wyścigu o trzy minuty krótszego od zeszłorocznego, co podkreśla osiągi opon PZero.

Tegoroczne opony PZero zostały zaprojektowane tak, aby połączyć technologię z widowiskowością, co zapewniło wiele zapierających dech w piersiach pojedynków od startu do mety australijskiego wyścigu. Nie zabrakło też wyprzedzania.

Przed wyścigiem Pirelli oczekiwało od dwóch do trzech zjazdów do boksu w wykonaniu czołowych zawodników i tak też się stało. Dziewięciu spośród czternastu sklasyfikowanych kierowców, w tym zwycięzca Sebastian Vettel, zjeżdżało dwukrotnie na pit stop, a czterej zawodnicy zmieniali opony trzy razy. Jedną zmianę wykonali Jarno Trulli i 21-letni debiutant Sergio Perez, który został jednak wykluczony z wyników i pozbawiony siódmego miejsca.

Kierowcy, którzy stanęli na podium – jeżdżący dla trzech różnych zespołów – zatrzymywali się po dwa razy. Cała pierwsza trójka wystartowała na miękkich oponach, a zakończyła wyścig na twardszej mieszance podstawowej, przejeżdżając dwie pierwsze fazy wyścigu na ogumieniu opcjonalnym. Taka taktyka okazała się najbardziej skuteczna na Albert Park, który jest torem pół-ulicznym o wyjątkowej charakterystyce.

Urzędujący mistrz świata Sebastian Vettel z Red Bulla po raz pierwszy w karierze ukończył wyścig w Australii. Wystartował z pole position po uzyskaniu najlepszego rezultatu w historii kwalifikacji w Melbourne, po czym skomentował: „Musimy pogratulować Pirelli”.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: „Cóż za fantastyczny wyścig! W Australii było wszystko: najszybsze okrążenie wszech czasów w kwalifikacjach, dużo walki na torze, zacięta rywalizacja i kilka widowiskowych manewrów wyprzedzania. W końcu mieliśmy na podium trzech kierowców z trzech różnych zespołów, a każdy z nich zaliczył wspaniały występ. Myślę, że to samo można powiedzieć o naszych oponach: nie było żadnych problemów, a degradacja była mniejsza niż oczekiwano, dzięki czemu większość kierowców – w tym czołowa trójka – wybrała przewidywaną przez nas strategię dwóch postojów w boksie. Zaobserwowaliśmy różne podejście do taktyki, od jednego do trzech pit stopów, co dało zespołom okazję do kreatywnego podejścia do zarządzania wyścigiem. Chciałbym podziękować wszystkim zespołom i kierowcom za wsparcie w naszych przygotowaniach do wyścigowego debiutu i mam nadzieję, że dzisiejsza akcja na torze wzmocniła ich wiarę w nas. Chcę także podziękować wszystkim w Pirelli: ekscytujący start był możliwy tylko dzięki ich nieprzerwanej pracy od czasu potwierdzenia naszej współpracy zaledwie dziewięć miesięcy temu, w czerwcu. Nie zamierzamy jednak spoczywać na laurach: myślimy już o kolejnym wyścigu w Malezji, który będzie dla nas nowym i odmiennym wyzwaniem”.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukizc, 27.03.2011 15:32[!]
"całkowitego czasu wyścigu o trzy minuty krótszego od zeszłorocznego, co podkreśla osiągi opon PZero."

Ci to się zawsze muszą chwalić :P W poprzednim roku było wilgotno na początku, nie wspominając o samochodzie bezpieczeństwa :)

edit: chociaż dla równowagi Jenson wtedy raz zjechał do boksu.
mkente, 27.03.2011 15:51[!]
No i nie wspomnieli, że do rekordu z 2004 roku zabrakło dobre 5 minut:)
SoBcZaK, 27.03.2011 18:42[!]
Niech sobie od razu gratulują PP i zwycięstwa w wyścigu ;]
monako, 28.03.2011 15:31[!]
No tak, widzę że niektórym łatwiej jest być wiecznym malkontentem niż przyznać się do błędu
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca