F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2024
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 pozostanie na 18-calowych felgach

Według Adama Coopera, Formuła 1 porzuciła plany zmniejszenia rozmiaru felg.
Mateusz Zimmermann, 18 marca 2024, wyświetlenia: 1289<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 zadecydowała o pozostaniu na 18-calowych felgach w nowym cyklu regulacyjnym.

Jednym z planów redukcji masy bolidów, było zmniejszenie rozmiaru felg z 18 do 16 calowych. Jednakże Liberty Media porzuciło ten plan z powodu sprzeciwu Pirelli.

Włoski producent wskazuje na korzyści z 18-calowych felg, takich jak popularność tego rozmiaru w pojazdach drogowych. Kolejnym argumentem przeciw zmniejszeniem rozmiaru felg, jest przestawienie zasobów produkcyjnych, a także zbudowaniem specjalnych pojazdów testowych tak jak to miało miejsce w przeszłości.

Decyzja nie została oficjalnie ogłoszona, jednakże szef programu Pirelli F1, w rozmowie z Motorsport.com stwierdził: „Jesteśmy blisko zatwierdzenia ostatecznej wersji rozmiaru. Oczywiste jest, że przy projektowaniu koła trzeba wziąć pod uwagę cały pakiet: koło, hamulce, zawieszenie, oponę. Wierzę, że jesteśmy blisko decyzji. [...] I tak, musimy coś zmienić, ponieważ samochody będą inne. Bez względu na wszystko i tak musimy stworzyć mniejszą oponę. Dyskusja dotyczy opcji 16 i 18 cali. Preferujemy pozostanie przy 18. I wierzę, że są ważne powody ku temu, aby zostawić 18-calowe koła, choć z mniejszymi oponami. Felga pozostanie jednak taka sama. O tym teraz rozmawiamy. Do tego trochę mniejsza średnica opony, nieco niższy profil oraz szerokość”.

Isola wskazał także, iż koła mają mniejszy, niż się uważa wkład w wagę bolidów F1: „Mamy masę, która jest pewną składową. I wpływa ona oczywiście na cały pakiet, także na opony. Różnica między 16-calową i wąską 18-calową nie jest duża. Kolejną składową są osiągi. Przy 16-calowych, czyli mniejszym rozmiarze, ryzyko przegrzewania jest większe. Mniejsza średnica oznacza, że ciepło będzie inaczej rozpraszane. Trzeba wziąć więc pod uwagę wiele elementów, jeśli mamy stworzyć oponę zgodną z oczekiwaniami kierowców. Jeśli chodzi o osiągi, 18-calowe są lepsze niż 16-calowe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
10.10.2023  Pirelli z nowym kontraktem na dostawy ogumienia dla F1
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca