|
|
|
|
|
|
Glock: Virgin musi przemyśleć swoje podejście |
"Nie mamy wystarczającego docisku i ludzie w naszym zespole muszą zdać sobie z tego sprawę". |
|
•Marek Roczniak, 30 marca 2011, wyświetlenia: 2204 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Timo Glock powiedział, że zespół Virgin Racing musi przemyśleć swoje dotychczasowe podejście do projektowania w celu znalezienia sposobów na uczynienie samochodu znacznie szybszym, jeśli nie chce ponownie obawiać się o zakwalifikowanie do wyścigu w tym roku.
Glock i jego zespołowy kolega Jerome D'Ambrosio podczas piątkowych treningów nie mieścili się w przywróconej do F1 w tym sezonie zasadzie 107% najlepszego czasu, ale w kwalifikacjach skorzystali z faktu, że czołówka nie jeździła w Q1 na miękkich oponach i dzięki temu kierowcy Virgin nie mieli problemu z uzyskaniem wystarczająco dobrego wyniku, aby móc wystartować w wyścigu, aczkolwiek z ostatnich miejsc.
„W pewnym momencie mieściliśmy się w 105%, jak mi się wydaje, więc mieliśmy pewien zapas, ale jeśli inni (kierowcy z czołówki) założą miękkie ogumienie i pójdą na całość w Q1, to znajdziemy się w ogromnych tarapatach” – powiedział Glock. „Balans samochodu nie jest taki zły. Po prostu nie mamy wystarczającego docisku i ludzie w naszym zespole muszą zdać sobie z tego sprawę”.
Zapytany czy decyzja zespołu Virgin o opieraniu się wyłącznie na obliczeniowej mechanice płynów i symulacjach komputerowych, bez sprawdzania rozwiązań w tunelu aerodynamicznym, może być przyczyną niewystarczającego tempa rozwoju samochodu, Niemiec odpowiedział: „Możliwe. Musimy pomyśleć teraz o tych sprawach. Inne zespoły używają CFD, ale w połączeniu z tunelem aerodynamicznym, zatem musimy dojść do pewnego punktu i przemyśleć to”.
Dodał: „Pod względem całej struktury zespołu poszliśmy naprzód [...], ale jeśli chodzi o osiągi, to wykonaliśmy krok wstecz. Inni dokonali gigantycznych postępów, a my po prostu nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Nie mogliśmy w to uwierzyć w Barcelonie, lecz teraz jest oczywiste, że nie jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być”.
Nie będzie problemów z kondycją w Malezji
W innym wywiadzie Glock zapewnił, że jego niedawna operacja usunięcia wyrostka robaczkowego nie wpłynie negatywnie na jego przygotowania kondycyjne do najbardziej wymagającego fizycznie wyścigu w kalendarzu F1 – Grand Prix Malezji. „Wszystko jest w porządku,. Po prostu czuję, że w ostatnich trzech tygodniach nie mogłem wykonać odpowiedniego treningu, ale to nic krytycznego. Moje muskuły właśnie zdały sobie sprawę, że muszą się obudzić! Nie jest tak źle, abym musiał się martwić o swoją kondycję w Malezji”.
Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|