F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Glock: Virgin musi przemyśleć swoje podejście

"Nie mamy wystarczającego docisku i ludzie w naszym zespole muszą zdać sobie z tego sprawę".
Marek Roczniak, 30 marca 2011, wyświetlenia: 2204<< | lista | T- | T+ | >>
Timo Glock powiedział, że zespół Virgin Racing musi przemyśleć swoje dotychczasowe podejście do projektowania w celu znalezienia sposobów na uczynienie samochodu znacznie szybszym, jeśli nie chce ponownie obawiać się o zakwalifikowanie do wyścigu w tym roku.

Glock i jego zespołowy kolega Jerome D'Ambrosio podczas piątkowych treningów nie mieścili się w przywróconej do F1 w tym sezonie zasadzie 107% najlepszego czasu, ale w kwalifikacjach skorzystali z faktu, że czołówka nie jeździła w Q1 na miękkich oponach i dzięki temu kierowcy Virgin nie mieli problemu z uzyskaniem wystarczająco dobrego wyniku, aby móc wystartować w wyścigu, aczkolwiek z ostatnich miejsc.

„W pewnym momencie mieściliśmy się w 105%, jak mi się wydaje, więc mieliśmy pewien zapas, ale jeśli inni (kierowcy z czołówki) założą miękkie ogumienie i pójdą na całość w Q1, to znajdziemy się w ogromnych tarapatach” – powiedział Glock. „Balans samochodu nie jest taki zły. Po prostu nie mamy wystarczającego docisku i ludzie w naszym zespole muszą zdać sobie z tego sprawę”.

Zapytany czy decyzja zespołu Virgin o opieraniu się wyłącznie na obliczeniowej mechanice płynów i symulacjach komputerowych, bez sprawdzania rozwiązań w tunelu aerodynamicznym, może być przyczyną niewystarczającego tempa rozwoju samochodu, Niemiec odpowiedział: „Możliwe. Musimy pomyśleć teraz o tych sprawach. Inne zespoły używają CFD, ale w połączeniu z tunelem aerodynamicznym, zatem musimy dojść do pewnego punktu i przemyśleć to”.

Dodał: „Pod względem całej struktury zespołu poszliśmy naprzód [...], ale jeśli chodzi o osiągi, to wykonaliśmy krok wstecz. Inni dokonali gigantycznych postępów, a my po prostu nie jesteśmy w stanie tego zrobić. Nie mogliśmy w to uwierzyć w Barcelonie, lecz teraz jest oczywiste, że nie jesteśmy tam, gdzie chcieliśmy być”.

Nie będzie problemów z kondycją w Malezji

W innym wywiadzie Glock zapewnił, że jego niedawna operacja usunięcia wyrostka robaczkowego nie wpłynie negatywnie na jego przygotowania kondycyjne do najbardziej wymagającego fizycznie wyścigu w kalendarzu F1 – Grand Prix Malezji. „Wszystko jest w porządku,. Po prostu czuję, że w ostatnich trzech tygodniach nie mogłem wykonać odpowiedniego treningu, ale to nic krytycznego. Moje muskuły właśnie zdały sobie sprawę, że muszą się obudzić! Nie jest tak źle, abym musiał się martwić o swoją kondycję w Malezji”.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2022  Haas coraz bliżej rozstania z Schumacherem?
27.09.2022  Domenicali: Jestem jedynym, któremu zależy na powrocie GP Niemiec
04.11.2021  Glock: Perez zapewnia Red Bullowi przewagę na tym etapie sezonu
06.10.2021  Glock: Verstappen imponuje mi w tym roku swoim spokojem
21.03.2019  Glock broni Kubicę po nieudanym Grand Prix Australii
Tagi:
Virgin
Glock T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rteger, 30.03.2011 16:55[!]
mówiłem to i powtórzę jeszcze raz. dopóki Wirth będzie chrzanił farmazony o wyższości CFD, dopóty Virgin będzie na samym końcu.
AleQ, 30.03.2011 17:32[!]
Szkoda Glocka i Ambroziaka. Uważam ten duet za niezły,a muszą męczyć się z tym szrotem , bo pan Wirth ubzdurał sobie,że bez tuneli aerodynamicznych będą silnym teamem.
mbg, 30.03.2011 17:34[!]
@rteger
nie zdziwię się jak zarząd go wyrzuci.
sas, 30.03.2011 18:04[!]
@rteger - a jak przestanie chrzanić to co? Nie słowa się liczą tylko czyny.
Carlo's, 30.03.2011 18:52[!]
koledze bigos95 chyba się coś pomyliło - Branson daje 40mln euro na Virgin? Nic podobnego, ekipa ma problemy by zapiąć zadowalający budżet, nie wykorzystują nawet w 100% ich limitu badań w CFD. Jerome też by nie jeździł w Virgin gdyby nie uzbierał budżetu, który w sumie i tak powalający nie jest.
Karol26, 30.03.2011 19:02[!]
Jak dla mnie zespół który zamierza zostać w F1 na długo i ma poważne plamy już zaczął by budowę własnego tunelu bądź by go wynajmował. Na dzisiejszą F1 ich technologie to niestety za mało :)
SirKamil, 30.03.2011 21:59[!]
Branson to dusigrosz. Chciałbym teraz zobaczyć komentarze osób, które skutecznie upierały się przy tezie, że to biznesmen odnoszący sukcesy, więc i w F1 mu się uda.

Marussia to garażowcy... i pomimo całkiem szerokiego wachlarza sponsorów zespół nie ma pieniędzy i na wszystkim trzyma łapy Wirtch... patowa sytuacja. Im wystarczy (tzn. nie Manor- oni mają ambicje bo to zespół wyścigowy) być w stawce i gdyby odpadali w Q1 byłoby dobrze, choć szkoda mi Jerome. To być może zmotywowałoby ich do zmian.

Wywalić Wirtha, zatrudnić Epsilon Euskadi, Toyotę lub byłych chłopaków Super Aguri z Leadfield.
jpslotus72, 30.03.2011 22:53[!]
Znowu robię wycieczkę do innej dyscypliny - ale zdaje się, że sprawdza się zasada znana z piłki nożnej: dla beniaminka najtrudniejszy jest często nie pierwszy, lecz drugi sezon w najwyższej klasie. W pierwszym idzie się jeszcze z rozpędu, na euforii z powodu wejścia do ekstraklasy - poza tym nowicjuszowi więcej się wybacza. W drugim sezonie euforia już wygasa, zaczyna się normalna, szara praca - nikt już niczego nie darowuje - i często przychodzi kryzys.
Nie tylko HRT, ale i pozostali zeszłoroczni debiutanci nie wyglądają zbyt różowo. Zapowiedzi zniwelowania różnic z ubiegłego sezonu chowane są wstydliwie pod dywan - zaczęły się schody...
Huckleberry, 31.03.2011 00:34[!]
Żeby tylko nie spróbowali uczynić samochodu szybszym przez wymianę kierowców ;)
mat_eyo, 31.03.2011 09:01[!]
Heh jestem mocno zawiedziony postawą nowych teamów. Miałem nadzieję, że Lotus dołączy do starych zespołów, Marussia zajmie jego miejsce w "poczekalni" a HRT zacznie rozwijać bolid i deptać po piętach Virginowi. Natomiast wygląda to tak, że Lotus zamiast zapowiadanego skoku wykonał chwiejny kroczek raczkującego bobasa, Virgin stoi w miejscu a HRT nadal nie może dźwignąć się z kolan.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca