F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zwycięska strategia Vettela była dziełem przypadku

Zespół przez pomyłkę założył Niemcowi miękkie opony podczas pierwszego postoju.
Michał Sulej, 29 maja 2011, wyświetlenia: 3047<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing ujawnił, że strategia jednego postoju, która doprowadziła Sebastiana Vettela do zwycięstwa w Grand Prix Monako była dziełem przypadku, jako że zespół podczas pierwszej tury pit-stopów założył niewłaściwe opony do jego bolidu.

Opisując całe zajście, szef zespołu – Christian Horner powiedział: „Było to następstwem problemu z komunikacją. Zgodnie z założeniami zamierzaliśmy wykonać postoje obydwu kierowców na tym okrążeniu, ale niestety zacięło się radio. Chłopaki w garażu nie otrzymali więc żadnych informacji. Nie wiedzieli, jaką mieszankę mają założyć do samochodu”.

„Ostatecznie do bolidu Seba trafił komplet twardszych opon, a nie taki był plan. Zamierzaliśmy pozostać przy supermiękkiej mieszance, by zareagować na strategię Jensona, ale w tej sytuacji stwierdziliśmy, że przecież to jeszcze nie katastrofa i musimy opracować sposób na wyjście z całego zamieszania. Po chwili obliczeń udało nam się znaleźć rozwiązanie”.

Horner zdradził, że początkowo zespół sądził, iż konieczny będzie jeszcze jeden postój, by na końcowy etap wyścigu Niemiec miał do dyspozycji komplet opon w dobrej kondycji. „Jechaliśmy na twardszej mieszance i szukaliśmy opcji na powrót do walki. Najlepszym rozwiązaniem był bardzo późny zjazd lub nawet pozostanie przy strategii jednego postoju, jednak na dwudziestym okrążeniu wydawało nam się, że przejechanie ponad sześćdziesięciu kółek na jednym komplecie opon to zbyt agresywna taktyka”.

„Jenson odrobinę ułatwił nam życie poprzez dwukrotny zjazd po opcjonalne opony i wtedy zastanawialiśmy się, co robić dalej. Była to ryzykowna strategia, ale Sebastian sprawił, że zadziałała. Wiedział, jak wygląda sytuacja i odpowiednio jechał, by oszczędzać opony. Kiedy wyścig został wstrzymany, mogliśmy założyć mu nowy komplet opon, ale myślę, że nawet bez tego zdołałby odnieść zwycięstwo”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
10.04.2024  Plan spalony na panewce - powrót Vettela z emerytury
04.04.2024  Hamilton: Vettel byłby niesamowitą opcją dla Mercedesa
28.03.2024  Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem
Tagi:
Red Bull
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mexi, 29.05.2011 22:07[!]
To Safety Car sprawił, że strategia zadziałała.
Dae, 29.05.2011 22:09[!]
No to chłopaki namieszali. Niby radio ;[)
Pomimo tego, że nie mam do RBR żadnych animozji, nie darzę ich miłością, ale mają mój szacunek za to co pokazują na torze i w garażu.

Nie mniej podpinając to zamieszanie do zaostrzenia procedur w PitLine (rzekome podsłuchiwanie-szpiegowanie) to pomyślałem w pierwszej chwili, że nieźle zakombinowali z tajnością strategii. Nawet mechanicy nic nie wiedzieli :[)

Pozdrawiam
F288GTO, 29.05.2011 22:23[!]
Mit o szczęściu prawdą? ;) To się niektórzy fan(i)atycy zdziwią ;)

Właśnie ciekawe jaki RBR ma system z tą ochroną przed kopiowaniem strategii. Może i przez to się dzisiaj pogubili ale jak dopracują te procedury to w kluczowych momentach niektórych wyścigów może ich to uratować przed niepotrzebnym zagrożeniem intensywnej obserwacji przez Ferrari i McLarena.
Jacobss, 29.05.2011 22:39[!]
Tym bardziej nalezy sie Vettelowi uklon. 52 okrazen na takich oponach. Respekt!
F288GTO, 29.05.2011 22:45[!]
@Jacobss
Dlaczego "tym bardziej''? Miękkie wytrzymują więcej od supermiękkich, po drugie gdyby planowo założyli supermiękkie, Sebastian musiałby zjechać jeszcze raz, chociażby po to żeby "regulaminowi stało się zadość".
Jacobss, 29.05.2011 23:02[!]
Dlatego, ze zespol postawil go w sytuacji z ktorej nie bylo wyjscia. Zespol zlozyl na jego barkach zwyciestwo wyscigu, ktore z technicznego punktu widzenia bylo malo mozliwe. Zespol wymagal od niego przejechania na nich dokladnie 62 kolek. 78-16 =62. Wszak na 16 kolku zmienil opony. Zakladajac takie opony jak Pirelli na 16 kolku, aby przejechac na nich 62 kolka na pewno nie jest rozsadne. Wiec Vettel musial po prostu posprzatac po nich balagan. Raz ze ryzykowal wielka bomba w sciane (wystarczy, ze po np. wyjsciu z tunelu zniszczona opona pod koniec wyscigu by pekla), a dwa, ze straci po prostu latwo zwyciestwo, bo taki Button (tylko on sie wtedy liczyl) by go po prostu ominal na sporo lepszych oponach. Nie mozesz po prostu wymagac od swojego kierowcy rzeczy niemozliwych. A to zrobil zespol. To zespol zawalil pitstop i zniszczyl jego strategie, ktora pierwotnie zapewnilaby latwe zwyciestwo. Gdyby pitstop sie odbyl normalnie i zalozyli mu super miekkie opony zgodnie z planem, Vettel spokojnie by sobie dalej prowadzil, swoje 4 sekundy przewagi nad Buttonem moglby dalej rozbudowywac. Potem by sobie znowu zjechal, aby zalozyc miekkie, tak jak Button. I wszystko byloby cacy. A tak musial cisnac w dalszej czesci wyscigu. Najpierw przed Buttonem, a potem Alonso. Podsumowujac - to tak jakby kierowcy F1 byli zolnierzami, a zespol zabral Vettelowi wszystkie bronie, poza malym pistolecikiem i kazal sie tym bronic przed wrogiem. Pewnych granic po prostu nie przeskoczysz. Pomysl sobie, ze jestes Vettelem, a zespol ci nagle mowi, ze sorry, ale zalozylismy ci zle opony. Musisz wygrac wyscig i przejechac na tych oponach 62 kolka, mimo, ze jest wedle naszych danych z czwartku to niemozliwe. Co bys zrobil?
Robak, 29.05.2011 23:15[!]
Ktoś zagłuszał radio RBR ;)
sneer, 29.05.2011 23:26[!]
No to Pietrow swoim jęczeniem załatwił Vettelowi wygraną .
F288GTO, 30.05.2011 02:33[!]
@Jacobss

Kierowca robi to co do niego należy czyli zajmuję się jak najbardziej wydajnym pokonaniem danego okrążenia, a potem następnego itd. Jestem na 100% pewien, że Vettel nie myślał o skończonych oponach, wygrywającym Buttonie, o pomyłce zespołu. Miał oszczędzać opony i robił to najlepiej jak potrafił, gdyby się skończyły to trudno, zjechałby po nowe i stracił trochę pktów w klasyfikacji. Chyba nie sądzisz, że jak usłyszał przez radio o strategii na 1 pit to chciał zjechać do boksu i przerwać wyścig, ale zachował się jak bohater i pozostał na torze. Nie, zachował się normalnie jak każdy inny kierowca. 50 okrążeń tego toru było jak najbardziej do przejechania na miękkiej mieszance. Pirelli przed wyścigiem mówiło, że bez problemu da się pojechać na 1 pit, Supermiękka wytrzymywała ok. 25okr., na miękkiej 53okr. również dało się przejechać. Pytanie czy dało się przejechać 62 kółka na "żółtych" gumach i to w dodatku kiedy przez te 10 dodatkowych okrążeń jest się non stop naciskanym. Dlatego jest mi strasznie szkoda, że nie zobaczyłem ciągu dalszego którym mogło być jeszcze wspanialsze zwycięstwo Seba ale mógł to też być dodatkowy pitstop, uszkodzenie opony czy inne ciekawe okoliczności. Nie mniej, mimo tego prezentu dla Seba w postaci czerwonej flagi i nowych opon nie umniejszam wartości jego zwycięstwa, które to bez wątpienia było jego najlepszym zwycięstwem w tym sezonie (jak do tej pory).
andy, 30.05.2011 06:48[!]
No to w końcu miał to szczęście czy nie? Wychodzi na to że miał. Ciekawe czy niektórzy fanatycy będą mieli odwagę by.... . Chyba nie ma na co liczyć.
Dae, 30.05.2011 08:18[!]
Pomimo wcześniejszego mojego postu, po głębszym zastanowieniu.
Czy, aby zamieszanie nie było wywołane przez same szefostwo i to oni zadecydowali w ostatniej chwili na miękkie opony, mając nadzieję, że nawet na zdartych dobry kierowca jest się w stanie jako tako bronić w Monako.

Może to była ich strategia. Na pewno SC (gdy Button i Alonso byli po zmianie opon) zmusił ich do dokończenia wyścigu na miękkich.
Baart Racing, 30.05.2011 09:41[!]
W czasie jak wyścig trwał, warunki na torze poprawiały się. Monaco zużywa opony w niewielkim stopniu, ponieważ nie ma zakrętów pokonywanych z dużą prędkością. W połączeniu z coraz lepszym nagumowaniem, strategia okazała się celująca. Ale nigdy nie powiedział bym, że Vettel pojedzie na 1 stop ! Szczerze powiedziawszy myślałem, że ok. 60-63 okrążenia zjedzie po opcje.
YAHoO, 30.05.2011 11:05[!]
@andy:
Nikt (no, przynajmniej ja) nie negował szczęścia Vettela, bo niewątpliwie czerwona flaga troszkę pomogła. Ale bądźmy poważni i nie udawajmy, że nie widzimy tego, że Hamilton mając rozwalony tył mógł dzięki czerwonej fladze go naprawić a Button dzięki SC nie musiał tracić czasu (tych kilku okrążeń) na gonienie Seba tylko od razu znalazł się za nim. Wielu miało szczęście a wytyka się je tylko Sebowi "bo wygrał".
Tego "co by było gdyby" nie uwzględniam, bo i tak nie zmieni obrazu sytuacji, a wygląda ona tak, że nawet jakby Niemiec nie ukończył dwóch następnych wyścigów a Hamilton by je wygrał to i tak Brytyjczyk byłby wciąż wiceliderem.
Koniec przekazu.
NEO86, 30.05.2011 12:12[!]
Ja również nie negowałem szczęścia Vettela w Monako. Przecież to oczywiste że zespół pojechał na 1 pit stop bo sytuacja ich do tego zmusiła. Zespół na pewno planował przed wyścigiem więcej pit stopów. Ale jest tak jak napisał YAHoO. Inni kierowcy mieli jeszcze więcej szczęścia jak np. Hamilton czy Button
klip150, 30.05.2011 15:58[!]
pomyłka przy zamianie opon to "szczęsliwy przypadek"? Wygrał raczej dzięki mistrzowskej jeżdzie na zniszczonych oponach. Zaraz po machnięciu flągą wyłączyłem tv, żeby nie słuchać znowu tych wrzasków, były?
thesign, 30.05.2011 16:00[!]
Czyli wychodzi na to, że Seb wygrał wyścig świetną jazdą i odrobiną szczęścia.

Ale na innym portalu czytałam, że to on wymyślił tą strategię na jeden pit-stop, bo wiedział, że po błędzie przy zmianie opon jakby zjechał jeszcze raz to by na pewno nie wygrał.

@klip150
Nie, nie było. Seb spokojnie podziękował całemu swojemu zespołowi, ale wrzasków nie było :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca