F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wymarzona Formuła 1 - Paul di Resta

Szkot pragnąłby między innymi, aby padok F1 był bardziej otwartym miejscem.
Nataniel Piórkowski, 31 maja 2011, wyświetlenia: 2545<< | lista | T- | T+ | >>
Jako mały chłopiec fascynował się Ayrtonem Senną i właśnie te lata były dla niego inspiracją, aby swoje życie związać z wyścigami samochodowymi. Dziś Paul di Resta ściga się już w najwyższej kategorii motorsportu i mistrzostwo byłoby spełnieniem jego marzeń, ale pomimo ambitnych perspektyw Szkot nie traci kontaktu z rzeczywistością. Swój tryumf świętowałby wraz z rodziną i przyjaciółmi, delektując się smakiem popularnego brytyjskiego przysmaku – ryby z frytkami. Oto kolejny z cyklu wywiadów przeprowadzonych przez oficjalną stronę Formuły 1.

Gdybyś miał wybrać miejsce dla nowego toru ulicznego, to w jakim mieście z całego świata byś go ulokował i dlaczego?
„Oczywiście byłby to Edynburg, skąd pochodzę. Muszę jednak przyznać, że prawdopodobieństwo, iż tak się stanie nie jest zbyt duże, więc jeśli miałbym rozejrzeć się za czymś bardziej prawdopodobnym, to byłby to Nowy Jork. To byłoby coś niezwykłego”.

Gdybyś miał wybrać jednego z byłych mistrzów świata jako kolegę zespołowego, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Ayrtona Sennę. Miał w sobie coś wyjątkowego. Był moim idolem, gdy po raz pierwszy zaczynałem interesować się Formułą 1. Jeśli zapytałbyś się mnie, kto był dla mnie kimś niezwykłym, to prawdopodobnie wskazałbym na Jima Clarka i Jackiego Stewarta, ale tak właściwie to nigdy nie widziałem ich na torze, słyszałem tylko opowieści mówiące o nich. Ayrtona widziałem na własne oczy podczas wyścigów i pamiętam wyścig kartingowy, w którym brałem udział w dniu jego śmierci”.

Innowacje związane z dawną Formułą 1 – efekt przyziemienia, aktywne zawieszenie, turbodoładowanie, sześć kół – lista jest długa. Jeśli miałbyś przywrócić jedną z dawnych innowacji, co by to było i dlaczego?
„Prawdopodobnie byłyby to ogromne opony. Przyczepność mechaniczna z tych wielkich opon musiała być niesamowita podczas jazdy”.

Jakie nowości chciałbyś w przyszłości zobaczyć w F1?
„Wydaje mi się, że musimy utrzymać hałas, jaki wydaje samochód. To jest integralna część F1. Tracąc ją zmienimy sport. Hałas i prędkość to rzeczy, których oczekują fani oglądający Formułę 1 i jest to coś, co powinniśmy im dać”.

Załóżmy, że możesz jeździć tylko na jednym torze przez resztę swojego życia, Który z torów całego świata wybierzesz i dlaczego?
„To trudne pytanie dla nowicjusza, bo nie jeździłem jeszcze po wszystkich. Z tych, po których miałem okazję jeździć do tej pory wybrałbym Silverstone. Jest to najlepszy tor dla wyścigów samochodowych. Występują tam bardzo duże prędkości, a także nie bez znaczenia jest świadomość, że Wielka Brytania jest domem wyścigów samochodowych. Prócz tego większość fabryk zespołów znajduje się blisko tego obiektu, co uczyniłoby parę rzeczy łatwymi i przyjemnymi”.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell i March – to tylko niektóre z zespołów, które odeszły z tego sportu. W jakim byłym zespole chciałbyś się ścigać i dlaczego?
„Nie jest to zespół z mojej epoki, ale chciałbym zobaczyć z powrotem Tyrrella”.

Projektujesz nowy tor wyścigowy Formuły 1, łącząc wszystkie ulubione zakręty z torów całego świata. Jakie trzy zakręty są na szczycie twojej listy i dlaczego?
„Eau Rogue ze Spa, sekwencja Becketts z Silverstone i – pomimo tego, że jeździłem tam tylko w symulatorze – pierwszy zakręt z Suzuki. Nie mogę się już doczekać, aby spróbować tam swoich sił”.

Możesz podróżować w czasie i konkurować w każdej dekadzie Formuły 1, od 1950 do 1990. Jakie dekady byś wybrał i dlaczego?
„Lata 90', gdyż był to czas, który zainspirował mnie do skupienia swej przyszłości na Formule 1”.

Co w obecnych regulaminach Formuły 1 chciałbyś zmienić i dlaczego?
„Jeśli mógłbym, to przywróciłbym z powrotem tankowanie. To dawało znacznie bardziej nieprzewidywalne kwalifikacje, a jazda lżejszymi samochodami dawała więcej frajdy. Oprócz tego strategia odgrywałaby znacznie większą rolę podczas wyścigów, niż ma to miejsce teraz”.

Gdybyś mógł wybrać dwóch mistrzów Formuły 1 z przeszłości – z różnych epok – do wyścigu między sobą nawzajem, kogo byś wybrał i dlaczego?
„Wybrałbym Sir Jackiego (Stewarta) przeciwko Ayrtonowi Sennie”.

Gdybyś był szefem zespołu, których z obecnych kierowców F1 wybrałbyś do swojego zespołu? (wyłączając ciebie i twojego partnera z zespołu)
„Nie chciałbym tego powiedzieć publicznie, gdyż nie myślałem nawet nad tym. Chciałbym dokonać moich wyborów za kulisami!”

Tylko 19 z wszystkich torów wyścigowych na świecie jest w bieżącym kalendarzu F1. Możesz dodać jeszcze jeden. Który tor byś wybrał i dlaczego?
„Nie mogłem jeździć na torach, które wypadły z kalendarza – innych niż Bahrajn, dlatego powiedziałbym, że chciałbym powrotu F1 do Bahrajnu”.

Urządzasz przyjęcie przy obiedzie i możesz zaprosić cztery osoby ze świata spotów motorowych przeszłości lub czasów obecnych. Kogo zaprosisz?
„Jima Clarka, Ayrtona Sennę, Juana Manuela Fangio i Enzo Ferrari. To byłaby dla mnie prawdziwa gratka i chciałbym, aby każdy z nich zdradził mi swój przepis na sukces”.

Masz szanse poprowadzenia jednego ze wszystkich legendarnych samochodów Formuły 1 z przeszłości (z wyłączeniem tych skonstruowanych przez twój obecny zespół). Który z bolidów byś wybrał?
„McLaren Ayrtona Senny, którym wygrał w mistrzostwach”.

Basen na dachu, kręgielnia, obrotowy bar sushi – to tylko niektóre z rzeczy, których nie posiadają motorhome'y. Jeśli miałbyś dodać jedną rzecz do siedziby swojego zespołu na torze, to co by to było?
„Pewnie więcej osób. Przybyłem tu z DTM i tam padok jest o wiele bardziej żywszy”.

Wyobraź sobie, że właśnie zdobyłeś tytuł mistrza świata. Gdzie zjadłbyś posiłek dla uczczenia tego faktu i co wybrałbyś z menu?
„Zdobyłbym mistrzostwo świata? Wow, niezła perspektywa! Chciałbym wtedy wrócić do mojego ojczystego miasta skąd się wywodzę i spędzać czas z moją rodziną i przyjaciółmi. A będąc Brytyjczykiem, w menu musiałaby się znaleźć ryba z frytkami”.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.07.2023  Pourchaire: Nie pokazałem jeszcze całego potencjału
11.08.2018  Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem
24.05.2013  Riccardo Patrese: Moim największym problemem na torze byłem ja sam
03.03.2012  Paul Hembery dla Wyprzedź Mnie! - "Nie baliśmy się o nasze opony!"
26.02.2012  Heikki Kovalainen dla Wyprzedź Mnie! - "Wiedziałem, że będzie ciężko"
Tagi:
Wywiady
Di Resta P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 31.05.2011 16:09[!]
Z tym Bahrajnem to przesadził - tyle jest ciekawych torów, które wyleciały z kalendarza F1 (albo nigdy w nim nie były, a można by je wypróbować - np. Brno, po odpowiednich usprawnieniach), a jemu się zachciało tego "spacerniaka"... Puścił oko do Berniego?

Poza tym odpowiedzi typowe dla pokolenia, "wychowanego na Sennie" - z dodatkiem "patriotycznych akcentów" (Clark, Stewart - chociaż oczywiście mogą oni fascynować nie tylko facetów, noszących spódniczki w kratę... Na marginesie - szkoda, że Wielcy Szkoci nie znaleźli się w jednym teamie, najlepiej w Lotusie - to by była para!)
punksnotdead, 31.05.2011 16:12[!]
'o wiele bardziej żywszy' - o wiele żywszy albo o wiele bardziej żywy. ;)
armi, 31.05.2011 16:18[!]
Ja, na jego miejscu, wybrałbym nie Sakhir i nie Brno, a Imolę. Szczególnie jako dla fana Ayrtona Senny to byłoby wyjątkowe miejsce do ścigania się w F1.
SAP, 31.05.2011 18:28[!]
Wyścig w Edynburgu? To naprawdę interesujący pomysł. Miasto jest piękne i krajobrazy (zamek, góry i morze praktycznie obok siebie) robiłyby wrażenie. W tamtejszym Muzeum Narodowym jest nawet "symulator F1" z torem poprowadzonym ulicami Edynburga (choć mocno umowne te ulice). No i rozmarzyłem się. :)
Karol26, 31.05.2011 20:54[!]
Fish and chips ;D Fajne ma Paul spojrzenie na F1 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca