|
|
|
|
|
|
GP Belgii: deszcz nie ustępuje |
Kierowcy praktycznie przez całą sesję siedzieli w garażach. |
|
•Dawid Hojczyk, 31 sierpnia 2012, wyświetlenia: 6629 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Pogoda postanowiła nie odpuszczać kierowcom Formuły 1. Popołudniowe zajęcia – podobnie jak poranne – rozpoczęły się w bardzo niekorzystnych warunkach, niezachęcających do wyjechania na tor Spa Francorchamps. Większość kierowców zdecydowała się na zestaw kurtka + ciepła herbata, zamiast kombinezon + kierownica.
Mechanicy Ferrari w przerwie między sesjami bardzo szybko próbowali wymienić silnik w bolidzie Massy po tym, jak uległ on awarii w końcówce pierwszego treningu. Jak się okazało – niepotrzebnie się spieszyli. Przez pierwsze 30 minut na torze hałasował jedynie deszcz, który uderzał o asfalt z bardzo dużą częstotliwością uniemożliwiając jakąkolwiek jazdę.
Pierwszym odważnym okazał się być Nico Rosberg, który opuścił garaż w połowie sesji – warunki na torze śmiało można było określić mianem katastrofalnych. Niemcowi daleko było do walki o jak najlepszy czas – było to po prostu niemożliwe w panującej aurze. Po chwili na tor wyjechał drugi z Mercedesów, a następnie Kovalainen – ciężko jednak powiedzieć jaki był cel tych przejazdów.
Ostatnie pół godziny zapowiadało się względnie ciekawie, ponieważ na torze zrobił się niewielki ruch, ale ostatecznie walka toczyła się – niestety – jedynie o przejechanie jak największej liczby okrążeń wyjazdowych. Ferrari ponownie malowało tylne skrzydło farbą fluorescencyjną, ale zdecydowanie nie o takiej pogodzie do testowania marzyli inżynierowie Scuderii.
Podczas drugiego treningu na torze pojawiło się osiemnastu kierowców. Najwięcej okrążeń – pięć – przejechał Nico Hulkenberg. Niestety, żaden z ustanowionych czasów nie ma nic wspólnego z realnymi wynikami, gdyż zostały wykręcone z powodu możliwości wykonania testowego startu na koniec sesji, co zmuszało zawodników do przecięcia linii pomiaru czasu.
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 25 | Charles Pic | Marussia MR01 | | 2:49,354 | - | - | 4 |
2. | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso STR7 | | 2:49,750 | 0,396 | 0,396 | 3 |
3. | 5 | Fernando Alonso | Ferrari F2012 | | 2:50,497 | 1,143 | 0,747 | 3 |
4. | 11 | Paul di Resta | Force India VJM05 | | 2:51,333 | 1,979 | 0,836 | 3 |
5. | 18 | Pastor Maldonado | Williams FW34 | | 2:51,660 | 2,306 | 0,327 | 4 |
6. | 24 | Timo Glock | Marussia MR01 | | 2:52,076 | 2,722 | 0,416 | 4 |
7. | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber C31 | | 2:53,232 | 3,878 | 1,156 | 4 |
8. | 17 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso STR7 | | 2:58,232 | 8,878 | 5,000 | 3 |
9. | 12 | Nico Hulkenberg | Force India VJM05 | | 2:59,125 | 9,771 | 0,893 | 5 |
10. | 15 | Sergio Perez | Sauber C31 | | 3:12,901 | 23,547 | 13,776 | 4 |
11. | 8 | Nico Rosberg | Mercedes F1 W03 | | - | - | - | 3 |
12. | 7 | Michael Schumacher | Mercedes F1 W03 | | - | - | - | 4 |
13. | 20 | Heikki Kovalainen | Caterham CT01 | | - | - | - | 1 |
14. | 4 | Lewis Hamilton | McLaren MP4-27 | | - | - | - | 2 |
15. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull RB8 | | - | - | - | 3 |
16. | 3 | Jenson Button | McLaren MP4-27 | | - | - | - | 2 |
17. | 6 | Felipe Massa | Ferrari F2012 | | - | - | - | 2 |
18. | 19 | Bruno Senna | Williams FW34 | | - | - | - | 3 |
19. | 2 | Mark Webber | Red Bull RB8 | | - | - | - | - |
20. | 9 | Kimi Raikkonen | Lotus E20 | | - | - | - | - |
21. | 10 | Romain Grosjean | Lotus E20 | | - | - | - | - |
22. | 21 | Witalij Pietrow | Caterham CT01 | | - | - | - | - |
23. | 22 | Pedro de la Rosa | HRT F112 | | - | - | - | - |
24. | 23 | Narain Karthikeyan | HRT F112 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 3:01,209 |
|
Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 13°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 78%
Mokro
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|