F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

BBC: Większość zespołów sprzeciwia się przepisom na sezon 2021

Propozycję Liberty Media i FIA mają popierać tylko McLaren, Renault, Alfa Romeo i Williams.
Mateusz Szymkiewicz, 12 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 2901<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

BBC Sport informuje, że większość zespołów sprzeciwia się formie przepisów zaproponowanych na sezon 2021.

Liberty Media we współpracy z FIA szykuje rewolucję w regulaminie technicznym, co ma doprowadzić do lepszego widowiska oraz częstszej walki na torze. Od 2021 roku większość docisku aerodynamicznego ma być generowana przez podłogę, co ma ułatwić podążanie kierowcom za sobą, a także ograniczyć zjawisko turbulencji.

Ponadto przepisy mają ograniczyć swobodę projektowania, co uniemożliwi zyskanie znacznej przewagi przez zespoły o największych zasobach. Docelowo miałoby to doprowadzić do wyrównania stawki, a przede wszystkim zbliżenia pozostałych uczestników mistrzostw do Mercedesa, Ferrari i Red Bulla. Inne propozycje zmian dotyczą m.in. limitów budżetowych, lecz w tej materii ma panować zgodność.

Podczas Grand Prix Singapuru kształt regulaminu na sezon 2021 został przedstawiony ekipom. W odpowiedzi czołowa trójka opracowała kwestionariusz składający się z dziesięciu pytań, który wypełnili wszyscy uczestnicy mistrzostw, oceniając proponowane zmiany. Według informacji BBC Sport, tylko McLaren, Renault, Alfa Romeo oraz Williams są gotowi zaakceptować propozycje Liberty Media i FIA. W przypadku McLarena i Renault, szefowie tych zespołów są gotowi negocjować pojedyncze zmiany w przedstawionym projekcie.

Kolejne spotkanie ekip z władzami Formuły 1 zaplanowane jest na 16 października, natomiast finalizacja regulaminu na sezon 2021 musi nastąpić do końca tego miesiąca. Pomimo rzekomego sprzeciwu, Liberty Media oraz FIA nie zamierzają wycofywać się. Z kolei Ferrari nie wyklucza skorzystania z prawa weta, choć oficjalnie zespół nie chce posuwać się aż tak daleko. Stajnia z Maranello ryzykowałaby utratę swoich wpływów w związku z propozycjami zmian w strukturach zarządzających Formułą 1.

Czołowe zespoły mają być przeciwne regulaminowi na sezon 2021 ze względu na zbyt dużą liczbę zmian. Oprócz nowej aerodynamiki, bolidy mają być wyposażone w 18-calowe felgi na niskoprofilowych oponach, co wymusi projekt zupełnie nowego zawieszenia. Istnieją także obawy, że regulamin jeszcze bardziej rozproszy stawkę zamiast ją wyrównać, bolidy przez restrykcyjne przepisy będą wyglądały tak samo, a standardowe elementy wpłyną na obniżenie jakości. Ekipy jako główny problem współczesnej F1 wskazują opony Pirelli, które zbyt szybko przegrzewają się podczas próby podjęcia walki.

Mniejsze stajnie uważają jednak, że główną motywacją Mercedesa, Ferrari i Red Bulla jest chęć zachowania przewagi w ramach obecnie obowiązujących przepisów. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że każdy z tych zespołów cieszy się poparciem satelickich Racing Point (Mercedes), Haas (Ferrari) oraz Toro Rosso (Red Bull). Prócz kwestionariusza, czołówka miała także opracować swoją propozycję regulaminu od 2021 roku.

W ramach obecnie funkcjonującej struktury zarządzania, Liberty Media oraz FIA mogą narzucić nowy regulamin, licząc się z wetem ze strony Ferrari. Zwolennikiem dialogu ma być jednak Jean Todt, którego prezesura w Federacji charakteryzuje się ugodowym podejściem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Liberty Media
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca