F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel na pole position do Grand Prix Japonii

Sesja rozpoczęła się od wypadku Kubicy w T18. Udział w wyścigu pod znakiem zapytania.
Mateusz Szymkiewicz, 13 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 1355<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Q1
Kwalifikacje rozpoczęły się od poważnego wypadku Roberta Kubicy w ostatnim zakręcie. Polak wyjechał kołami po lewej stronie na trawiaste pobocze, rozbijając bok Williamsa FW42. Całkowitemu zniszczeniu uległo zarówno przednie jak i tylne zawieszenie, a także nos ze skrzydłem. Zdaniem szefa Red Bulla – Christiana Hornera, przyczyną tak nietypowego incydentu mógł być bardzo mocny podmuch wiatru. Tak czy inaczej na torze wywieszono czerwoną flagę, a udział w wyścigu cztery godziny później stał się zagrożony. Zadania mechanikom nie ułatwi fakt, iż Williams ma bardzo ograniczoną liczbę części zamiennych.

Po krótkiej przerwie sesja została wznowiona, lecz znów doszło do incydentu w ostatnim zakręcie. Tym razem z toru wypadł Kevin Magnussen, który stracił kontrolę nad tyłem i rozbił go o barierę tecpro, by po uderzeniu obrócić się i zniszczyć lewą część przedniego skrzydła. Sędziowie znów wywiesili czerwoną flagę, lecz Magnussen zdołał utrzymać włączony silnik, podejmując skuteczną próbę powrotu do garażu.

Po uprzątnięciu toru z elementów rozrzuconych przez bolid Haasa, wreszcie udało się dokończyć pierwszy segment kwalifikacji. Na czele znalazł się Charles Leclerc z wynikiem 1:28,405, który był lepszy o 0,3 sekundy od drugiego Hamiltona i trzeciego Verstappena. Czołową piątkę uzupełnili odpowiednio Norris (+0,468) oraz Bottas (+0,491).

Na Q1 dalszą jazdę zakończyli szesnasty Daniel Ricciardo z Renault, siedemnasty Sergio Perez z Racing Point oraz osiemnasty George Russell z Williamsa. Na dziewiętnastym miejscu sklasyfikowano Kevina Magnussena, natomiast na dwudziestym Roberta Kubicę.

Q2
Tym razem najlepszym czasem okrążenia legitymował się Valtteri Bottas – 1:27,688. Co ciekawe, Fin zdecydował się na drugi przejazd, wskakując na czoło tabeli. Drugi był Hamilton ze stratą 0,138 sekundy, a trzeci Albon 0,468 sekundy z tyłu. Czwarty wynik należał do Vettela (+0,486), piąty do Leclerca (+0,491), a szósty do Verstappena (+0,811), który zwracał uwagę na brak mocy silnika Hondy. Ponadto cała stawka wyjechała na oponach miękkich, co oznacza, że nikt z czołówki nie podjął ryzyka związanego z próbą odwrócenia strategii.

Do finałowego segmentu czasówki nie zdołali awansować jedenasty Antonio Giovinazzi, dwunasty Lance Stroll, trzynasty Kimi Raikkonen, czternasty Daniił Kwiat oraz piętnasty Nico Hulkenberg, który przed finałowym przejazdem utknął na siódmym i piątym biegu, prawdopodobnie przez awarię hydrauliki.

Q3
Po pierwszej turze przejazdów prowizoryczne pole position należało do Sebastiana Vettela z czasem 1:27,212. Drugi był Leclerc (+0,323), trzeci Bottas (+0,484), czwarty Hamilton (+0,620), a piąty Verstappen (+0,702).

W trakcie finałowej próby Niemiec wyśrubował swój wynik do 1:27,064, zgarniając pierwsze pole do Grand Prix Japonii. Chwilowym zagrożeniem był Charles Leclerc, lecz finalnie Monakijczyk nie zdołał się poprawić i zgarnął drugie miejsce ze stratą 0,189 sekundy. Trzeci czas należy do Valtteriego Bottasa, czwarty do Lewisa Hamiltona, piąty do Maksa Verstappena, szósty do Alexandra Albona, siódmy do Carlosa Sainza, ósmy do Lando Norrisa, dziewiąty do Pierre'a Gasly'ego, a dziesiąty do Romaina Grosjeana.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 5,2 m/s
Wilgotność powietrza: 60%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu
03.05.2024  Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami
03.05.2024  Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Suzuka

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca