F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA tłumaczy użycie samochodu bezpieczeństwa po awarii Mercedesa

Decyzja dyrekcji wyścigu miała związek z koniecznością użycia dźwigu.
Nataniel Piórkowski, 18 listopada 2019, wyświetlenia: 1249<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigów Formuły 1 – Michael Masi wytłumaczył, dlaczego FIA zdecydowała się na wysłanie na tor samochodu bezpieczeństwa po awarii silnika w bolidzie Valtteriego Bottasa.

Masi zakomunikował, iż była to standardowa reakcja na konieczność skorzystania przez porządkowych z pomocy dźwigu. Dodał przy tym, iż wirtualna neutralizacja byłaby w tym przypadku niewystarczająca.

Bottas zjechał na pobocze przy czwartym zakręcie, jednak po opuszczeniu kokpitu miał problem z ponownym zamontowaniem kierownicy. Można było odnieść wrażenie, iż porządkowi próbowali zaradzić problemowi, aby móc wrzucić bieg neutralny i zepchnąć konstrukcję za metalowe barierki. Ich działania zakończyły się niepowodzeniem. Bolid został unieruchomiony przez co konieczna była interwencja dźwigu.

Od Grand Prix Japonii 2014, gdy doszło do fatalnego w skutkach wypadku z udziałem Julesa Bianchiego, każde użycie dźwigu wymaga zarządzenie pełnej neutralizacji, aby znacząco ograniczyć prędkość z jaką poruszają się kierowcy. Nie ma tu znaczenia fakt, iż bolid znajduje się na poboczu po wewnętrznej stronie zakrętu lub też przypuszczalnie bardzo krótki czas interwencji specjalistycznego sprzętu.

Masi wyjaśniał: „Valtteri wykonał fantastyczną pracę, wybierając miejsce zatrzymania bolidu. Porządkowi próbowali zepchnąć bolid. W zakręcie pojawiły się podwójne żółte flagi związane z obecnością marszali. Próbowali przepchać bolid, ale utknął on na nierównej nawierzchni”.

„Musieliśmy skorzystać z dźwigu, aby go przestawić. Z mojej perspektywy, gdy na torze interweniuje dźwig, decyzja jest prosta – od razu korzystamy z samochodu bezpieczeństwa”.

Dopytywany o to, czy pojawił się problem z wrzuceniem biegu neutralnego, Masi tłumaczył: „Porządkowy powiedział, że bolid utknął na nierówności i nie można było nic z tym zrobić. Gdy stało się jasne, że trzeba użyć dźwigu, doszło do zmiany sytuacji. Na początku postanowiliśmy wywiesić podwójne żółte flagi, gdyż bolid znajdował się poza torem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Masi M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca