|
|
|
|
|
|
Wolff: Przez problemy z silnikiem traciliśmy 0,5s na okrążeniu |
Jednostki w bolidach Mercedesa i Williamsa były szczególnie narażone na przegrzewanie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 3 marca 2024, wyświetlenia: 1192 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Zdaniem Toto Wolffa Mercedes tracił w Bahrajnie około pół sekundy na okrążeniu ze względu na problemy z jednostką napędową.
George Russell ukończył zmagania na piątym miejscu. Po czwartym okrążeniu Brytyjczyk jechał jednak na drugiej pozycji, tracąc niespełna dwie sekundy do lidera – Maxa Verstappena.
Na kolejnych kółkach kierowca z King's Lynn musiał jednak oszczędzać silnik ze względu na niepokojący wzrost temperatury. Problemy z zespołem napędowym dotknęły także klienta niemieckiego koncernu – Williamsa.
„Przedsezonowe testy poszły całkiem nieźle. Także osiągi zaprezentowane w czwartek i piętek były zachęcające. Bolid był stabilny, dobry. Kierowcy byli zadowoleni” – wyjaśniał Wolff.
„Gdy rozpoczęliśmy wyścig na miękkich oponach, wszystko przebiegało zgodnie z planem. Później jednak musieliśmy zredukować moc silnika w większym stopniu, niż oczekiwaliśmy. Nie możemy jeszcze wskazać konkretnego powodu, który nas do tego zmusił”.
„Jeden z naszych klientów, Williams, miał podobny problem. Dwaj pozostali, a więc McLaren i Aston Martin – nie. To było coś niespodziewanego”.
„Gdy zredukujesz moc silnika tracąc trzy do czterech dziesiątych sekundy, musisz odpuszczać na końcu prostych. W sumie więc nie byliśmy w stanie wydobyć z bolidu od pięciu do sześciu dziesiątych sekundy”.
„Nie było nam do śmiechu. Momentami odczyty temperatur nie wskazywały na przekroczenie limitu o kilka stopni. Były momenty, w których było to dziesięć stopni lub więcej”.
Austriak sądzi, że problem z przegrzewaniem uda się wyeliminować przed przyszłotygodniowym weekendem w Dżuddzie. Mówiąc o możliwych powodach, dodał: „Myślę, że nawet bez korka, w którym znaleźliśmy się na początku wyścigu, mielibyśmy problem z temperaturą”.
„Poziom chłodzenia był taki sam, jak kilka dni wcześniej. Po prostu temperatura poszybowała w górę bardziej, niż się tego spodziewaliśmy. Nie wydaje mi się także, aby którykolwiek z zespołów otworzył karoserię w większym stopniu niż dotychczas [dodając kolejne otwory wentylacyjne]. Wygląda więc na to, że tylko my mieliśmy taki problem”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|