F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2007
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Europy
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Japonii
GP Chin
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2007
Klasyfikacje generalne 2007
Statystyki z sezonu 2007

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Vodafone d'Italia 20079 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Kimi RaikkonenFerrari F20071:22,446--20
2.5Felipe MassaFerrari F20071:22,5900,1440,14417
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-221:22,6180,1720,02818
4.1Fernando AlonsoMcLaren MP4-221:22,8400,3940,22212
5.16Nico RosbergWilliams FW291:23,4721,0260,63221
6.7Jenson ButtonHonda RA1071:23,6681,2220,19621
7.3Giancarlo FisichellaRenault R271:23,6711,2250,00322
8.10Robert KubicaBMW Sauber F1.071:23,7031,2570,03222
9.9Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:23,8861,4400,18317
10.12Jarno TrulliToyota TF1071:23,9651,5190,07929
11.4Heikki KovalainenRenault R271:24,0761,6300,11121
12.8Rubens BarrichelloHonda RA1071:24,5642,1180,48819
13.22Takuma SatoSuper Aguri SA071:24,5872,1410,02315
14.15Mark WebberRed Bull RB31:24,5952,1490,00822
15.11Ralf SchumacherToyota TF1071:24,6602,2140,06520
16.17Alex WurzWilliams FW291:24,6892,2430,02929
17.23Anthony DavidsonSuper Aguri SA071:24,6942,2480,00517
18.14David CoulthardRed Bull RB31:24,8102,3640,11619
19.20Adrian SutilSpyker F8-VIIB1:25,1302,6840,32024
20.19Sebastian VettelToro Rosso STR21:25,4392,9930,30925
21.21Sakon YamamotoSpyker F8-VIIB1:25,4483,0020,00925
22.18Vitantonio LiuzziToro Rosso STR21:25,7623,3160,31425
107% najlepszego czasu: 1:28,217

Zespół Ferrari w najlepszy z możliwych sposobów rozpoczął przygotowania do swojego domowego wyścigu, jako że Kimi Raikkonen i Felipe Massa uzyskali najlepsze czasy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Monza. Przewaga nad ich głównymi rywalami – Lewisem Hamiltonem i Fernando Alonso z McLarena okazała się jednak dosyć niewielka (0,17 i 0,39 sekundy), a to powinno oznaczać spore emocje w dalszej części weekendu Grand Prix Włoch.

Dla McLarena nie była to zbyt udana sesja, ponieważ zarówno Hamilton, jak i Alonso nie uniknęli błędów (poślizgi w ostatnich 20 minutach), a ponadto Alonso stracił sporo czasu ze względu na problemy z zapłonem w swoim bolidzie i w efekcie przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców. Jeśli dodamy do tego jeszcze kilka ścięć drugiej szykany przez Hiszpana, a także najświeższe wieści o tym, że nowe dowody w aferze szpiegowskiej pochodzą z korespondencji pomiędzy kierowcami McLarena, a łatwo możemy wyobrazić sobie atmosferę panującą obecnie w stajni z Woking.

Najszybszym kierowcą spoza Ferrari i McLarena okazał się Nico Rosberg (Williams), który z nowym przednim skrzydłem w bolidzie FW29 uzyskał piąty czas, tracąc do Raikkonena niewiele ponad sekundę. Tuż za Niemcem dosyć niespodziewanie uplasował się Jenson Button (Honda), który nie tylko pokonał obydwu kierowców Renault – Giancarlo Fisichellę (P7) oraz Heikkiego Kovalainena (P11), ale także kierowców z zespołu BMW Sauber – Roberta Kubicę (P8) i Nicka Heidfelda (P9). Pierwszą dziesiątkę zamknął lokalny bohater Jarno Trulli (Toyota), który do pojawienia się na torze Hamiltona był posiadaczem najlepszego czasu na początku sesji. Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Raikkonena zmieścił się Kovalainen.

Z pozostałych kierowców uwagę zwraca niezły występ Takumy Sato (Super Aguri), który uplasował się na 13 pozycji – tuż za Rubensem Barrichello (Honda), oraz w miarę udany debiut Spykera F8-VIIB w weekend Grand Prix, jako że prowadzący go Adrian Sutil okazał się szybszy od obydwu kierowców Toro Rosso – Sebastiana Vettela i Vitantonio Liuzziego (tego ostatniego na własnym podwórku pokonał nawet Sakon Yamamoto i Włoch sklasyfikowany został na ostatniej pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 23°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 07.09.2007 11:41[!]
Button mile zaskoczył :) ciekawe jak bedzie na kwalifikacjach ;)
Sutil tez zaskoczył, ale troche mniej. nowy B Spyker jest lepszy od starego, ale bez żadnej rewelacji.
Kubek ma brzydki ten nowy kask :P wole stary :P był lepiej widoczny. mam nadzieje ze to tylko na jeden wyscig :>
neodg, 07.09.2007 11:46[!]
Już nie raz byłem nastawiony pozytywnie po treningach w stosunku do Buttona a później było jak zwykle. Poczekajmy do jutra.
LowR, 07.09.2007 11:55[!]
fajny ten nowy wzór malowania kasku, fajniejszy niż czarny
Misiak, 07.09.2007 12:17[!]
Button bardzo ładnie, aż mi się buźka uśmiechnęła. Szkoda, że to tak na prawdę mało znaczy.
Kubica słabo. Zobaczymy co pokaże o dziś 14 i jutro.
Sakon zdecydowanie szybszy w nowym Spykerze.
michal5, 07.09.2007 12:18[!]
brawo kimi
Matador, 07.09.2007 12:26[!]
trening jak zwykle nic nie znaczy...
Falarek, 07.09.2007 12:31[!]
Matador__może i nic nie znaczy ale pokazuje kto będzie się liczył w wyścigu. Przeważnie postawa poszcególnych zespołów w piątkowe treningi odzwierciedlał ich postawę w wyścigu. BMW na razie słabo zobaczymy co pokażą na drugim ale jeśli nie będzie jakiejś zdecydowanej poprawy to o tej zapowiadanej walce o czołówką mogą pomarzyć.
rafaello85, 07.09.2007 12:59[!]
I oby tak do samego końca weekendu:D
lemon, 07.09.2007 13:12 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Ludzie to sa tylko treningi a nie wyscig czy qual. Co treningi to samo ten to cienki jest a ten szybki. Przeciez oni ustawiaja bolidy i nie jada na 100%. Jestem pewien o obecna forme BMW i nikt poza Ferrari i Maclarenem nie jest w stanie im zagrozic.
Speedster, 07.09.2007 13:19[!]
@ lemon - raczej nikt poza BMW nie jest w stanie zagrozić Ferrari i Macom ;)
sobczak, 07.09.2007 15:37[!]
ta wysoka pozycja Hondy to pewnie wypadek przy pracy..... w wyścigu wszystko wróci do starego systemu, ale Ferrari niech tak 3ma :)
jędruś, 07.09.2007 20:55[!]
Czasy wzrosły o jakieś 0,8s w porównaniu z testami. Ferrari jedzie pięknie, ale nie zapominajmy że McLaren ma chyba jednak przewagę.
BMW zawsze jak na początek dnia czasy nie rewelacyjne, ale jazda równa.
Widać że Honda przygotowała niezły pakiet aero skoro takim zlomem niezłe czasy pokręcili....
Czyżby Spyker okazał się już szybszy od STR??? Poczekamy zobaczymy jutro...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca