F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Barcelonie dzień 3: Vettel nadal najszybszy
Marek Roczniak, 19 listopada 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj zakończyły się pierwsze zimowe testy między sezonami 2008 a 2009. W środę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia toru Catalunya uzyskał ponownie kierowca Red Bull Racing – Sebastian Vettel, wykręcając 1:19,295. Był to jednocześnie najlepszy wynik z całego tygodnia.

Oprócz Niemca czas poniżej jednej minuty i 20 sekund uzyskał dzisiaj także jego tegoroczny partner z zespołu Toro Rosso – Sebastien Bourdais, tracąc już jednak ponad pół sekundy do Vettela. Dla Francuza istotniejsze było jednak chyba to, że okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od rywala w walce o posadę kierowcy wyścigowego STR na sezon 2009 – Sebastiena Buemiego.

Buemi jako ostatni zmieścił się poniżej jeden sekundy straty do Vettela, a tuż za trzema bolidami zaprojektowanymi przez Red Bull Technology znalazł się ponownie Gary Paffett w McLarenie MP4-23K z systemem KERS, mając już jednak blisko dwie sekundy straty do Vettela. Piąty czas uzyskał najszybszy kierowca z elementami pakietu aerodynamicznego w specyfikacji na sezon 2009, a konkretnie z szerokim przednim skrzydłem – Jenson Button (Honda).

Na kolejnych dwóch pozycjach środowe testy ukończyli reprezentanci BMW – Christian Klien i Nick Heidfeld, uzyskując niemal identyczne czasy, przy czym przejściowy bolid F1.08B z systemem KERS poprowadził dzisiaj Klien, który po jednym dniu przerwy powrócił do jazdy. Austriak nie uniknął jednak problemów technicznych, wypadając z toru pod koniec porannej sesji ze względu na problem z hydrauliką w układzie przeniesienia napędu. Auto zostało naprawione w czasie przerwy na lunch i Klien powrócił po południu na tor.

Heidfeld przesiadł się tymczasem do F1.08B bez KERS i testował dzisiaj między innymi mechanizm regulacji kąta nachylenia przedniego skrzydła z kokpitu. Ponadto zespół pracował nad niezawodnością i zbierał dane na temat slicków oraz pakietu aerodynamicznego na sezon 2009. „Zdecydowanie slicki zapewniają lepszą przyczepność niż opony rowkowane.” – powiedział Heidfeld. „Z drugiej strony musimy zaczynać od zera, ucząc się, jak rozgrzewają się slicki i ile okrążeń trzeba przejechać, aby zapewniały optymalne osiągi”.

Heidfeld także doprowadził dzisiaj do wstrzymania testów, zatrzymując się na torze w pierwszym zakręcie na początku porannej sesji. W przyszłym miesiącu zespół BMW Sauber będzie testował na torze Jerez w dniach 9-11 i 15-17 grudnia. Tuż za kierowcami BMW na ósmej pozycji znalazł się Bruno Senna, zaliczając swój pełny dzień testów za kierownicą bolidu Hondy. Brazylijczyk okazał się wolniejszy od Buttona o niespełna 0,3 sekundy, ale ważniejsze było chyba to, że Senna poprawił wczorajszy czas Lucasa di Grassiego uzyskany w takim samym aucie o 0,6 sekundy. Bruno wypróbował dzisiaj szerokie przednie skrzydło, ale generalnie jeździł z tegorocznym

Pierwszą dziesiątkę zamknęli jedyni reprezentanci zespołów Renault i Williams – Nelson Piquet Jr i Nico Hulkenberg. Ten ostatni jeździł dzisiaj nie tylko z systemem KERS i nowym tylnym skrzydłem, ale także i z szerokim przednim skrzydłem na sezon 2009, a jego strata do Vettela wyniosła ponad trzy sekundy. Stawkę zamknęli Luca Badoer (Ferrari), który okazał się w środę najbardziej pracowitym kierowcą i reprezentanci Force India – Giancarlo Fisichella oraz prowadzący gościnnie drugi bolid VJM01 Pedro de la Rosa. Fisichella był trzecim i zarazem ostatnim sprawcą wywieszenia dzisiaj czerwonej flagi, zatrzymując się po południu w siódmym zakręcie.

Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastian Vettel Red Bull Renault RB4   1:19,295   75 
2.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3   1:19,839 +0,544 122 
3.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:20,154 +0,859 115 
4.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-23K  1:21,140 +1,845 81 
5.Jenson Button Honda RA108(B)  1:21,387 +2,092 94 
6.Christian Klien BMW Sauber F1.08B 1:21,534 +2,239 88 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08B  1:21,592 +2,297 106 
8.Bruno Senna Honda RA108(B)  1:21,676 +2,381 107 
9.Nelson Piquet Jr Renault R28   1:22,148 +2,853 94 
10.Nico Hulkenberg Williams Toyota FW30B 1:22,410 +3,115 52 
11.Luca Badoer Ferrari F2008K  1:22,866 +3,571 120 
12.Giancarlo Fisichella Force India Ferrari VJM01   1:23,068 +3,773 93 
13.Pedro de la Rosa Force India Ferrari VJM01   1:23,103 +3,808 88 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 7-18°C
Temperatura toru: 9-23°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: TSL-Timing.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alhan, 19.11.2008 17:23[!]
zaczynam się zastanawiać czy Nick po prostu nie "przygasa". Nie jestem Kubicomaniakiem i nie mam nic do Heidfelda, ale wczoraj testując obie nowinki na przyszły sezon nie sprawił się zbyt dobrze, a Kubek był znacznie wyżej. Dziś Heidfeld przejął bolid Roberta, a Klien Nicka jednak Christian i tak był przed nim i to z mniejszą ilością okrążeń. Nie wysuwam kolejnej teorii jaki to Heidfeld słaby, ale taka jest moja ocena - Heidfeld "zgasł"
Ramzi, 19.11.2008 17:27[!]
Senna szybszy od di Grassiego o ponad 0.5
Corte, 19.11.2008 17:30[!]
http://f1.gpupdat...15919&catID=3664 widzicie na tej fotce te linki trzymajace przedni spoiler? czyzby to bylo to zmienianie kata spoilera podczas jazdy?
paolo, 19.11.2008 17:36[!]
Szkoda, że Webber nie testuje. Byłoby porównanie. Mimo tego wszystko wskazuje na to, że młodzian Vettel ustawił wczoraj auto na tip top. Dokonał rzeczy, której doświadczeni Webber i Coulthard nie mogli we dwóch zrobić przez pół sezonu i byli chłopcami do bicia dla STR.
camorra, 19.11.2008 17:44[!]
do Maraz :)
Bruno Senna jezdzil z aerodynamika na sezon 2009 :)
Tak przynajmniej widze na fotkach
mbg, 19.11.2008 17:45[!]
wiedziałem że RBR4 wcale dużo nie odstaje od napędzanego jednostką Ferrari STR3
gnt3c, 19.11.2008 17:49[!]
do camorra - tylko przednie skrzydło na 2009 i brak owiewek...jeszcze tył z 2008, który daje przewage w stosunku do BMW i Williamsa, porównywwać osiągi możemy tylko tych dwu teamów...
toperz, 19.11.2008 17:57[!]
Co Ferrari przyczepiło sobie do bolidu ?
Ramzi, 19.11.2008 18:03[!]
Chyba chodzi ci o KRES?
maciej, 19.11.2008 18:11[!]
paolo,-czas ventyla o niczym nie świadczy,to tylko testy,nie dziwi mnie to że trzy dni z rzędu na czele są kierowcy Torro Rosso i Red Bulla , kazdy zespół testuje swoim własnym rytmem a TR i RB to wykorzystują:P Szkoda że Webbera nie ma:(:( A torro rosso postawi moim zdaniem na mieszankę młodości z doświadczeniem czyli Buemi/Sato:)
Kara Nocny Cień, 19.11.2008 18:22[!]
alhan to TESTY
bicampeon, 19.11.2008 18:35[!]
camorra -> Senna jeździł ze skrzydłem tegorocznym i na sezon '09, więc pewnie lepszy czas uzyskał na tym pierwszym, z resztą na większości zdjęć jest ze skrzydłem z tego sezonu.
kubakuba1990, 19.11.2008 18:35[!]
ale mamy porównanie dwóch Sebatianów: Bourdais znów szybszy od Buemiego (prawdopodobnie w takim samym aucie, choć pewności nie ma). Chyba slicki mu służą:) oby został w STR.
Maraz, 19.11.2008 18:46[!]
No mnie się marzy Bourdais + Sato w STR, ale chyba niewielka na to szansa... :)
Mati93, 19.11.2008 18:55[!]
HEI wolniejszy od Kliena xD a Klien śmiga z KERS a HEI nie :P
kumien, 19.11.2008 19:14[!]
To nowe BMW coraz bardziej mi się podoba. Przypomina mi strasznie Audi Quattro z rajdów. Też taki szeroki przód i wysoki tylny spoiler :P
Maraz jak dla mnie twój typ załogi z STR jest OK. Też chciałbym, aby Sato wrócił, ale Sebastian Bourdais może być, ale nie musi.
alhan, 19.11.2008 19:18[!]
wiem Karo i tak jak mówię nie tworzę żadnej teorii spiskowej, ale przypomnę ci, że przed 2008 na testach Nick też się nie spisywał najlepiej, a jak wypadł potem jego sezon ( a szczególnie początek) sama wiesz.
bolprus, 20.11.2008 08:48[!]
A Williams z każdymi testami ma coraz większe przednie skrzydło, czy mi się tak tylko wydaje??
noofaq, 20.11.2008 10:02[!]
bolprus - coraz więcej śniegu na torze :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca