F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Jerez dzień 4: Pracowity czwartek
Marek Roczniak, 11 grudnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Kolejność kierowców uczestniczących w ostatnim dniu testów w tym tygodniu na torze Jerez nie uległa już zmianie podczas popołudniowej sesji, a więc Sebastien Buemi (Toro Rosso) po raz trzeci z rzędu okazał się najszybszym kierowcą.

Dobra pogoda i tylko jedna przerwa w testach spowodowana w pierwszej godzinie jazdy przez Christiana Kliena (BMW Sauber) umożliwiły zespołom nadrobienie czasu straconego we wtorek i ostatni dzień testów był dość pracowity. Trzech kierowców przejechało 130 lub więcej okrążeń, a byli to Buemi, Nico Rosberg (Williams) i Robert Kubica (BMW Sauber).

Ponad sto okrążeń przejechali tymczasem Takuma Sato (Toro Rosso), Fernando Alonso (Renault) i Klien. Sato stracił do Buemiego zaledwie 0,262 sekundy, a dla zespołów Toro Rosso i Renault były to już ostatnie testy w tym roku, jako że żaden z nich nie pojawi się w przyszłym tygodniu ani w Jerez (testować mają tu BMW, Red Bull i Williams), ani w Algarve (McLaren i Ferrari), czy tym bardziej w Bahrajnie (Toyota).

Mniej aktywne były dzisiaj zespoły McLaren i Ferrari – zwłaszcza ten ostatni zadowolił się 95 okrążeniami przejechanymi łącznie przez Kimiego Raikkonena i Felipe Massę, gdyż jest już dość blisko limitu 30.000 kilometrów możliwych do przejechania w tym roku na testach. Tymczasem BMW pomimo uplasowania się na ostatnich pozycjach może być zadowolone z przejechania dzisiaj 235 okrążeń. Niemiecki zespół kontynuował testy nowych elementów aerodynamicznych, opon slick, a także pracował nad ustawieniami mechanicznymi F1.08B.

„Mogłem przejechać dzisiaj dużo okrążeń i pokonałem blisko 600 kilometrów, co było bardzo dobrym osiągnięciem.” – powiedział Kubica po zakończeniu czwartkowych testów. „Naszym głównym celem w tej fazie przygotowań jest zrozumienie, co możemy zrobić z wariantami ustawień dla przyszłorocznego samochodu”.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastien Buemi STR Ferrari STR3   1:17,258   138 
2.Takuma Sato STR Ferrari STR3   1:17,520 +0,262 119 
3.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23A  1:18,049 +0,791 96 
4.Kimi Raikkonen Ferrari F2008   1:18,826 +1,568 47 
5.Felipe Massa Ferrari F2008   1:19,061 +1,803 48 
6.Fernando Alonso Renault R28   1:19,319 +2,061 124 
7.Nico Rosberg Williams Toyota FW30B 1:19,388 +2,130 130 
8.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-23K  1:19,499 +2,241 47 
9.Robert Kubica BMW Sauber F1.08B  1:19,559 +2,301 134 
10.Christian Klien BMW Sauber F1.08B  1:19,738 +2,480 101 
A - elementy pakietu aerodynamicznego na sezon 2009, K - system KERS lub jego namiastka
Pogoda
Temperatura powietrza: 6-15°C
Temperatura toru: 5-22°C
Słonecznie przez cały dzień, rano bardzo zimno

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Źródło: F1Today.nl, informacje prasowe zespołów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 11.12.2008 17:34[!]
no faktycznie... co poniektórzy całkiem sporo okrążeń zrobili. ciekaw jestem jak wygląda sytuacja z limitem kilometrów na ten rok. jest jakaś możliwość wglądu w to ile przejechał juz dany zespół i ile jeszcze im pozostało z limitu tych 30 tysięcy?
dragon92, 11.12.2008 17:50[!]
Może ktoś mi powiedzieć po co STR tyle testuje?

Nie mam pytań
Mastah, 11.12.2008 18:02[!]
1.BMW Sauber F1 Team 26.226
2.McLaren-Mercedes 25.979
3.Ferrari 25.956
4.Williams 25.838
5.Renault 25.140
6.Scuderia Toro Rosso 23.370
7.Toyota 22.759
8.Red Bull Racing 22.002
9.Honda 21.397
10.Force India 16.633
Maraz, 11.12.2008 18:05[!]
BMW nie testowało dzisiaj w ogóle systemu KERS - tak w każdym razie wynika z informacji prasowej zespołu.
Filo_M-ce, 11.12.2008 19:56[!]
To w takim razie słabiutko, choć tak naprawdę nie wiemy jaki program wykonywali :) Raczej bym sie zbytnio nie martwił.
bartekws, 11.12.2008 20:13[!]
Szkoda, że Robert nie testuje KERSu...
leni93, 11.12.2008 22:25[!]
według mnie to bmw robi taką zasłonę dymną że na ostatnim iejscu i takie tam a tak na prawdę maja najbardziej rozwinięty bolid w całej stawce
Falarek, 11.12.2008 23:25[!]
leni93@ zobacz kto w jakiej specyfikacji samochodem jeździł a potem się wypowiadaj w ogóle kto by się teraz bawił w jakieś ukrywanie swojej prędkości skoro większość jeździ tutaj w przeróżnych wariantach aero łącznie z mieszanką tego z roku 2008 i 2009. Prawdziwe testy się zaczną jak już wszyscy będą mieli nowe samochody na sezon 2009
seba_d, 11.12.2008 23:55[!]
a ja jestem ciekaw jak BMW poszły test na wyprzedzanie.
Martol, 12.12.2008 12:14[!]
Mclaren scieme wali na poczatku wyjezdza na aeora made in 2008 (fotki nie klamia) , robi dobre czasy , a potem zaklada przedni spojler w specyfikacji 2009 i niby , ze testowal pakiet 2009....
Jędruś, 12.12.2008 14:42[!]
Ja ................

Nie podniecajcie się tymi testami tak. Testy to testy. Jedyni kierowcy którym zależy na czasie to kierowcy testujący bolid STR...

Ot cała prawda :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca