F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Zakaz testów w sezonie zostanie zmodyfikowany?
Marek Roczniak, 2 lutego 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Jak donosi serwis GrandPrix.com, pojawiły się plany dotyczące zmodyfikowania uchwalonego niedawno zakazu testów w trakcie sezonu. Takie sygnały zaczęły w każdym razie docierać od personelu testowego zespołów Formuły 1 po ostatnich testach na torze Algarve.

Powodem tego mają być problemy z nowym systemem KERS, jako że w chwili obecnej baterie dość szybko tracą dobre osiągi i są nadal dalekie od tego, aby być w pełni funkcjonalne przez cały dystans wyścigu. Pojawiła się więc propozycja, aby zorganizować przynajmniej trzy sesje testowe w trakcie sezonu, co pozwoliłoby poprawić niezawodność KERS.

Zakaz testów w trakcie sezonu został wprowadzony w ramach cięć kosztów za zgodą wszystkich zespołów F1. Ponadto testy poza sezonem zostały ograniczone do 15.000 km w ciągu roku. Podczas jazd próbnych w Algarve szefowie ekip testowych przedyskutowali jednak obecną sytuację i okazało się, że podjęte zostały już działania mające na celu zorganizowanie przynajmniej trzech testów w trakcie sezonu 2009.

Członek jednego z czołowych zespołów powiedział: „KERS jest nowy dla wszystkich i nikt nie osiągnął jeszcze takiego poziomu niezawodności, jaki chcielibyśmy mieć. Sensownym rozwiązaniem byłoby zorganizowanie przejściowego roku, ze znacznie mniejszą liczbą testów niż dotychczas, ale z kilkoma sesjami na początku sezonu, które pomogłyby wszystkim uporać się z problemami. W niczyim interesie nie leży oglądanie na mecie zaledwie pięciu czy sześciu bolidów, a więc staramy się dojść do porozumienia w sprawie zmiany zasad na rok 2009”.

Warto dodać, że zakaz testów w trakcie sezonu nie został narzucony przez FIA, ale jest częścią ogólnego porozumienia wszystkich zespołów ustanowionego w ramach stowarzyszenia FOTA. Cofnięcie tego postanowienia będzie więc wymagało akceptacji wszystkich zespołów i tu mogą pojawić się problemy, choć jak donosi GrandPrix.com, tym razem nawet małe zespoły mogą być za zgodą na kilka testów w sezonie. Zarówno Toro Rosso, jaki i Force India nie są jeszcze pewne, czy będą gotowe z nowymi bolidami na testy w Jerez na początku marca, a więc potwierdziły na razie tylko udział w ostatnich testach przed startem sezonu. To oznacza, że mogą udać się do Melbourne, mając na koncie zaledwie cztery dni testów, a dawna ekipa Hondy – jeśli w ogóle wystartuje – może rozpocząć sezon w ogóle bez testów.

Źródło: GrandPrix.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rafaello85, 02.02.2009 14:04[!]
"Sensownym rozwiązaniem byłoby zorganizowanie przejściowego roku, ze znacznie mniejszą liczbą testów niż dotychczas, ale z kilkoma sesjami na początku sezonu, które pomogłyby wszystkim uporać się z problemami. W niczyim interesie nie leży oglądanie na mecie zaledwie pięciu czy sześciu bolidów, a więc staramy się dojść do porozumienia w sprawie zmiany zasad na rok 2009"
Wreszcie jakies sensowne słowa! Oczywiście, że nie powinni całkowicie likwidować testów, bo przecież można je znacznie ograniczyć.
marios76, 02.02.2009 15:53[!]
Dla mnie to kolejne zmiany w zmianach! Trzeba było myśleć wcześniej, a wychodzi że po raz kolejny poleci kasa, bo można jeszcze coś zrobić... Gdzie tu oszczędności o których była mowa w zeszłym roku??? Tak rafaello, ale trzeba było zatwierdzić rok przejściowy a nie dostosowywać co raz regulamin do sezonu...który się jeswzcze nie zaczął! To dobry pomysł, ale FIA musi się przyznać że opracowując chore zasady i potem je zmieniając, naraża zespoły na straty finansowe!
eggo, 02.02.2009 22:17[!]
Ja Wam mowie ten KERS okaże sie wielkim nie wypałem. Wystarczy kilka kolizji na torze a FIA zakaże jego stosowania po tym jak okaże jakie zagrożenia niesie za sobą. To przecież w wiekszosci akumulatory. Nie zdziwiłbym się jakby jeszcze w polowie sezonu wysłali cały ten koncept w kosmos.
Huckleberry, 02.02.2009 22:38[!]
Spoko, nie zgodzi się BMW :]
oligator, 03.02.2009 09:25[!]
to dobrze wrozy williams'owi (kolo zamachowe a nie akumulatory). Sam jezdze czesto rowerem ze wspomaganiem elektrycznym i ewidentne dla mnie byly ze podstawowym problemem bedzie akumulator, i jego utrata pojemnosci po wielu uzyciach (pod koniec wyscigu). zastanawiam sie w ogole jak taki akumulator ma wytrzymac tyle przeciazen... naprawde mysle ze mechaniczne rozwiazanie wydaje mi sie rozsadniejsze.
tomekf248, 03.02.2009 11:12[!]
Huckelbery - oby się nie zgodziło, bo przecież mają kłopoty z KERS to nie będą testować, aby zrobić zasłonę dymną. BMW popełnia największy błąd w historii głosując za KERS.
noofaq, 03.02.2009 11:33[!]
tomekf248: pożyjemy, zobaczymy

byłbym na pewno bardzo sceptyczny w wygłaszaniu kategorycznych opinii na podstawie widzi-mi-się...
tomekf248, 03.02.2009 12:06[!]
Została podana opinii publicznej informacja, iż BMW może nie mieć KERS w Australii, więc opinia publiczna reaguje. Z resztą po tym sezonie straciłem zaufanie do BMW.
NEO86, 20.02.2009 15:30[!]
Jestem za tym wprowadzeniem testów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca