F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Bahrajnie dzień 1/4: Glock najszybszy
Marek Roczniak, 10 lutego 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Timo Glock okazał się najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia testów zespołów Toyota, Ferrari i BMW Sauber na torze Sakhir w Bahrajnie. Testy rozpoczęły się z dwugodzinnym opóźnieniem ze względu na gęstą mgłę rano, ale później pogoda była już bez zarzutu i zespoły mogły wypróbować nowe auta w ciepłych warunkach.

Prowadzący nową Toyotę TF109 niemiecki kierowca najlepszy czas dnia uzyskał po południu, pokonując Felipe Massę w nowym Ferrari F60 o 0,1 sekundy. Najwolniejszym kierowcą z całej trójki okazał się Robert Kubica (BMW Sauber F1.09), ale jego strata do Glocka wyniosła 0,2 sekundy, tak więc wszystkie trzy zespoły zaprezentowały dzisiaj dość wyrównany poziom, jeśli chodzi o najszybsze kółko.

Pierwszy dzień testów w Bahrajnie zespoły poświęciły głównie na dostosowanie ustawień swoich nowych bolidów do wymogów toru Sakhir i na późniejsze ich doskonalenie. Ponadto Massa przeprowadzał po południu dłuższe przejazdy (po 15 okrążeń każdy) i był zadowolony z uzyskiwania równych czasów. Niestety problemy z elektroniką uniemożliwiły zespołowi Ferrari testowanie we wtorek systemu KERS.

Tymczasem zespół BMW Sauber wprowadził pierwszą dostrzegalną na pierwszy rzut oka zmianę w konstrukcji bolidu F1.09, w którym lusterka wsteczne są teraz tak jak w Ferrari przymocowane do deflektorów przy bocznych wlotach powietrza, a nie bezpośrednio do konstrukcji skorupowej. Tuż po przerwie na lunch Kubica musiał zatrzymać się na torze ze względu na usterkę mechaniczną, ale po naprawie auta wznowił jazdę.

„Pierwszy raz byłem w stanie poprowadzić nowy samochód w ciepłych warunkach pogodowych.” – powiedział Polak po przejechaniu 95 okrążeń „Sporo nauczyliśmy się o zachowaniu samochodu w takich warunkach, a więc ogólnie był to dobry dzień”. Glock, Massa i Kubica będą jutro kontynuowali testy.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/4 - 10.02.2009, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Timo GlockToyota TF1091:33,501--82443,784
2. Felipe MassaFerrari F601:33,6150,1140,11498530,376
3. Robert KubicaBMW Sauber F1.091:33,7020,2010,08795514,140
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Pogoda
Temperatura powietrza: 15-27°C
Temperatura toru: 17-35°C
Rano gęsta mgła, słonecznie przez resztę dnia

Źródło: Informacje prasowe zespołów

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 10.02.2009 16:57[!]
Oo! Robert ostatni czas, czyżby zasłona dymna? ;P
Damon, 10.02.2009 16:58[!]
A może mają najsłabszy zestaw :D
owca, 10.02.2009 16:59[!]
nie, nie ;-) to na bank zasłona ;P mówie Ci ;-)
kmk, 10.02.2009 17:00[!]
timo najszybszy, ale BMW i ferrari były cieższe o 40-50kg od niego
a pewnie KERSu nie używali
więc to raczej porażka a nie wygrana dla glocka :P
mikolajpoznan, 10.02.2009 17:02[!]
Nie oglądałem fotek jeszcze-czy wynika z nich,ze faktycznie BMW i Ferrari byli zapakowani w KERS?

bolidy BMW i Ferrari były z KERSem-tak miało być.

faktycznie-BMW i FErrari z KERSEM.Toyota bez.
korzo, 10.02.2009 17:05[!]
Brawo, jesteście pierwsi z tym newsem :) Szkoda tej usterki w BMW bo już chciałem ponarzekać na Ferrari że słabo u nich z niezawodnością :) te 0,2s starty BMW to nic, bo oni nigdy nie ciśnie na maksa na testach
mikolajpoznan, 10.02.2009 17:06[!]
http://f1.gpupdat...17992&catID=4044

a o usterce coś wiadomo?jaka oprócz tego,że "mechaniczna"?
trawa4444, 10.02.2009 17:09[!]
Pamietacie czas KUB jak zdobywal PP na tym torze? Dzisiejszy byl tylko o 0,7 s gorszy, a zakladam, ze dzis nie jezdzili okrazen kwalifikacyjnych + pierwsze testy, wiec duze pole do poprawy w nastepnych dniach (ustawienia, guma na torze itd.)... Wiec te nowe bolidy sa chyba naprawde szybkie :)
Lalu, 10.02.2009 17:34[!]
Przecież jest coś takiego jak minimalna waga bolidu - i chyba wszystkie te trzy zespoły z taką wagą testowały, wiec nie ma znaczenia czy z KERS czy bez.
dragon92, 10.02.2009 17:44[!]
Ale rozłożenie masy jest wtedy inne :)
noofaq, 10.02.2009 17:45[!]
Lalu: znaczenie za to ma czy masz do dyspozycji 50kg balastu czy 90kg - nieprawdaż? :]
Wilhelm, 10.02.2009 18:05[!]
No tak tylko,że w specyfikacji na 2009 KERS nie jest obowiązkowy - i równie dobrze toyota może wystawić bolid bez tego systemu - ale to wciąż tylko testy
kmk, 10.02.2009 18:50[!]
chodzi mi o to że wg toyoty KERS nie jest opłacalny,
a jak widać czasy są porównywalne, a w jakimś stopniu kers pomoże w wyprzedzaniu
mikolajpoznan, 10.02.2009 18:55[!]
dokładnie jak pisze KMK..
No chyba,ze dziś KERS był w użyciu..ale nie wydaje mi się :-)
matthew1011, 10.02.2009 19:51[!]
trawa4444 ale do czasów z Q2 brakuje już im mniej więcej 2,5s, biorąc pod uwagę to, że zespoły dopiero uczą się bolidów a i przyczepność na torze jest niewielka, można przypuszczać, że te bolidy naprawdę niewiele ustępują zeszłorocznym... zgadzam się z Tobą ;)
Huckleberry, 10.02.2009 21:36[!]
e tam testy, dobrze wiecie, że o niczym nie świadczą...
LUKE, 10.02.2009 22:10[!]
jak toyota smiga sobie pewnie z mniejszą ilością paliwa od ferrki i bmw i o to rezultat ;/
marios76, 11.02.2009 09:03[!]
Lalu, jak bolid nie jest wyposażony w kers, to te 40kg które ma za plecami i pod tyłkiem może zamienić na balast, który zamontuje jak najbardziej z przody-to poprawia rozłożenie mas na obie osie i skutkuje lepszym balansem bolidu. Wracając do tematu-myślę, że na większości torów bolidy będą wolniejsze od zeszłorocznych. Wyniki testów mnie nie martwią, i wciąż mam nadzieje na mistrzostwo Kubicy w 2009. Obym nie płakał w Australii ;)
mbg, 11.02.2009 09:56[!]
No nie wiem czy to dobre miejsce do testów, tak wszyscy chwalili ten wybór toru w Bahrainie a tu dzis mamy burzę piaskową. :/
noofaq, 11.02.2009 10:14[!]
niefart :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca