|
|
|
|
|
|
Testy w Andaluzji dzień 1/4: RB5 najszybszy z nowych aut | |
Rozczarowanie z przerwania wczoraj pierwszej jazdy próbnej nowego bolidu po zaledwie 14 okrążeniach ze względu na awarię skrzyni biegów zastąpił dzisiaj optymizm w ekipie Red Bull Racing, bowiem RB5 okazał się najszybszym z nowych bolidów, jakie jeździły we wtorek na torze Jerez.
Sebastian Vettel uzyskał drugi czas dnia, tracąc niewiele ponad dwie i pół sekundy do swojego następcy w Scuderii Toro Rosso – Sebastiena Buemiego, kontynuującego nadal testy w zeszłorocznym bolidzie STR3, a więc ze starą aerodynamiką, ale i znacznie bardziej przyczepnymi oponami slick.
Buemi był jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą we wtorek, przełamując jako jedyny barierę stu okrążeń pomimo deszczu w połowie dnia. Vettel przejechał aż o ponad 40 okrążeń mniej, jako że znów pojawiły się jakieś problemy ze skrzynią biegów i Niemiec musiał zatrzymać się na torze pod koniec testów. Tym niemniej 61 okrążeń jak na pierwszy pełny dzień testów nowego bolidu to nienajgorszy wynik. Tuż za Vettelem uplasował się jego rodak Nico Hulkenberg, który jeździł dzisiaj z nieaktywnym systemem KERS w Williamsie FW31. Strata kierowcy testowego stajni z Grove do Vettela wyniosła 0,266 sekundy.
Na pozostałych dwóch miejscach znaleźli się pozostali uczestnicy dzisiejszych testów w Hiszpanii – Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24) i Nelson Piquet Jr (Renault R29). Kovalainen zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Vettela, przejeżdżając o jedno okrążenie mniej od Niemca, a tymczasem Piquet zaliczył zaledwie 35 okrążeń, spędzając większą część porannej sesji w garażu ze względu na problemy techniczne z bolidem. Brazylijczyk na swoim najszybszym kółku miał niewiele ponad sekundę straty do Vettela.
Na koniec warto wspomnieć o kolejnych próbach firmy Bridgestone z nowym znakowaniem bardziej miękkiej mieszanki opon przed startem sezonu. Na bocznej ściance wybranych opon namalowana została zielona linia, jednak opony te nie były dzisiaj zbyt często w użyciu, albo na zdjęciach bolidów z testów pasek ten był po prostu niedostrzegalny.
•Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/4 - 10.02.2009, Jerez - 4,428 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Sebastien Buemi | | Toro Rosso Ferrari STR3 | | 1:19,660 | - | - | 104 | 460,512 |
2. | Sebastian Vettel | | Red Bull Renault RB5 | | 1:22,177 | 2,517 | 2,517 | 61 | 270,108 |
3. | Nico Hulkenberg | | Williams Toyota FW31 | | 1:22,443 | 2,783 | 0,266 | 82 | 363,096 |
4. | Heikki Kovalainen | | McLaren Mercedes MP4-24 | | 1:22,634 | 2,974 | 0,191 | 60 | 265,680 |
5. | Nelson Piquet Jr | | Renault R29 | | 1:23,313 | 3,653 | 0,679 | 35 | 154,980 |
| |
|
Pogoda
Temperatura powietrza: 16°C
Temperatura toru: 18°C
Pochmurno, deszcz w środku dnia
Źródło: Autosport.com, Informacje prasowe zespołów
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|