F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 2/5: Deszczowy poniedziałek
Marek Roczniak, 2 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Drugi dzień testów w Jerez upłynął pod znakiem deszczowej pogody – padało przez cały dzień, a więc tor nawet przez chwilę nie był suchy. W tej sytuacji zespół Ferrari w ogóle zrezygnował z jazdy w poniedziałek, a tymczasem tempo na mokrym torze dyktował Timo Glock (Toyota TF109).

Niemiec był też pierwszym kierowcą, który utracił kontrolę nad bolidem w trudnych warunkach, wpadając w poślizg w pierwszym zakręcie tuż przed godziną 11. Toyota wylądowała w żwirze, ale obeszło się bez większych uszkodzeń i japoński zespół mógł wkrótce wznowić testy. Następne wywieszenie czerwonej flagi spowodował Robert Kubica, który zatrzymał się w zakręcie nr 12.

„Ze względu na zredukowany docisk, zachowanie F1.09 w mokrych warunkach znacząco różni się w porównaniu do zeszłorocznego samochodu. Jest mniejsza przyczepność, co powoduje, że samochód bardziej się ślizga.” – wyjaśnił Polak. Zespół BMW Sauber poinformował, że powodem zatrzymania się na torze Kubicy był fałszywy alarm dotyczący instalacji elektrycznej, który spowodowała woda. W sumie nasz kierowca przejechał dzisiaj 70 okrążeń i uzyskał drugi czas, tracąc do Glocka 0,35 sekundy.

Na trzeciej pozycji drugi dzień testów ukończył Nico Rosberg, będąc jednocześnie najbardziej pracowitym kierowcą w poniedziałek. Reprezentant Williamsa przejechał w sumie 114 okrążeń i zmieścił się poniżej pół sekundy straty do Glocka. Nieznacznie wolniejszy od Rosberga okazał się Giancarlo Fisichella, kończąc swój drugi i zarazem ostatni dzień jazd w Jerez na czwartej pozycji, co jak na tak wczesną fazę testów nowego bolidu Force India wydaje się być całkiem przyzwoitym osiągnięciem. Jutro VJM02 przejmie Adrian Sutil.

Ostatnim sprawcą przerwania dzisiejszych testów był Sebastian Vettel, który musiał zatrzymać się na torze w zakręcie nr 6, a miało to miejsce tuż po godzinie pierwszej po południu. Mimo to kierowca Red Bull Racing zdołał przekroczyć barierę stu okrążeń, mając już jednak ponad sekundę straty do Glocka. O kolejną sekundę wolniejsi okazali się ostatni uczestnicy dzisiejszych testów – Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24) i Nelson Piquet Jr (Renault R29), który zadomowił się już chyba na dobre na ostatniej pozycji w wynikach testów.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/5 - 02.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Timo GlockToyota TF1091:30,979--89394,092
2. Robert KubicaBMW Sauber F1.091:31,3270,3480,34870309,960
3. Nico RosbergWilliams Toyota FW311:31,4510,4720,124114504,792
4. Giancarlo FisichellaForce India Mercedes VJM021:31,5470,5680,09652230,256
5. Sebastian VettelRed Bull Renault RB51:32,2201,2410,673102451,656
6. Heikki KovalainenMcLaren Mercedes MP4-241:33,3712,3921,15191402,948
7. Nelson Piquet JrRenault R291:33,4762,4970,10566292,248
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•   Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•   Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 13-13°C
Temperatura toru: 13-15°C
Intensywne opady deszczu przez cały dzień

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kara Nocny Cień, 02.03.2009 20:29[!]
MC jeździł wczoraj z oponami na 2010 rok.. powodzenia w wyciąganiu wniosków... dziś deszcz ha ha ha
Maraz, 02.03.2009 22:00[!]
Kubica też wczoraj testował opony na rok 2010 - wspomniałem o tym w raporcie z testów.
blader, 02.03.2009 22:04[!]
coś mi się wydaje, że zakaz testów w trakcie sezonu i ogólnie ograniczenia pracy w tunelach aero itp spowoduje większe rozciągnięcie stawki :) tzn, niektóre zespoły, którym uda się wykonać dobry program przed sezonem mogą odskoczyć tym z problemami. Denerwujące trochę jest to, że nie dość, iż jest mało testów to jeszcze pogoda wcale nie sprzyja.. jak nie burza piaskowa to deszcz ;/
Stash, 02.03.2009 22:38[!]
no fajnie ze Kubika 2 :) miejmy nadzieje ze ten czas nie byl na oparach robiony hehe i BMW zmierza w dobrym kierunku z rozwojem :)

mnie martwi tylko jadna rzecz.. : te przednie skrzydła ;/ 1 zakret to bedzie descruction derby ;/ czesci beda fruwały ;/ moze dobrze byloby gdyby zrobili na testach probny start hehe :D i wiedzieli jak sie zachowac w T1
zawias, 03.03.2009 01:24[!]
No nareszcie Kub sobie potestował w deszczu. To było mu potrzebne. W ogóle będzie najwszechstronniej przygotowany-sporo jeździł na sucho i nawet w burzy piaskowej.:-).
A w Ferrari stawiam na nieuszczelniony Kers, bali się że ich kopnie
rafaello85, 03.03.2009 10:50[!]
Nie rozumiem dlaczego Ferrari nie testowało... Później się okaże, że ich bolidy znowu tracą mnóstwo czasu na mokrej nawierzchni:/
bartekws, 03.03.2009 13:10[!]
w wywiadzie dla rp zmartwiła mnie trochę ta wypowiedź:

"Jeśli chodzi o zmianę ustawień przedniego skrzydła, to – przynajmniej w przypadku naszego samochodu – nie jest to zbyt pożyteczne narzędzie"

ciekawi mnie jak to się sprawdza u innych... Wydawało mi się, że taka regulacja powinna dawać pewien bonus zwłaszcza na zróżnicowanych torach...

Ciekawi mnie jeszcze jak będzie z niezawodnością KERSu - żeby np nie zdarzały się sytuację typU: na 10 okrążeniu KERS przestał działać i przez pozostałą cześć wyścigu jeździłem z balastem, który nic mi nie dawał...
Teliss, 03.03.2009 15:41[!]
bartekws z tego co wiem to o tym przednim skrzydle Kubica mówił tak w zeszłym sezonie o zeszłorocznym samochodzie.
bartekws, 03.03.2009 16:20[!]
@Teliss - na pewno mówił o tegorocznym samochodzie, bo mówił tez o używaniu KERSu...

gdzieś tu był link do tego wywiadu, ale zapodział mi się :D
AlanST, 03.03.2009 16:51[!]
Na f1.pl są inne czsy a na f1.com jeszcze inne
Ramzes, 03.03.2009 17:33[!]
AlanST a patrzysz dokładnie jaki to dzień? To jest 2 dzień testów:
F1.pl
Timo Glock Toyota TF109 1.30,979 (89 okr.)
Robert Kubica BMW Sauber F1.09 1.31,327 (70 okr.)
Nico Rosberg Williams FW31-Toyota 1.31,451 (114 okr.)
Giancarlo Fisichella Force India VJM02-Mercedes 1.31,547 (54 okr.)
Sebastian Vettel Red Bull RB5-Renault 1.32,220(102 okr.)
Heikki Kovalainen McLaren MP4-24-Mercedes 1.33,371 (91 okr.)
Nelson Piquet Renault R29 1.33,476 (66 okr.)
F1.com
1. Timo Glock, Toyota, 1:30.979
2. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:31.327
3. Nico Rosberg, Williams, 1:31.451
4. Giancarlo Fisichella, Force India, 1:31.547
5. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:32.220
6. Heikki Kovalainen, McLaren, 1:33.371
7. Nelson Piquet, Renault, 1:33.476
8. Felipe Massa, Ferrari, no time

Czytajcie tytuły najpierw "Testy w Andaluzji dzień 2/5: Deszczowy poniedziałek"....

Jeśli patrzysz na te czasy z F1.pl
Circuito de Jerez (3 marca) – najlepsze czasy do 13.05

Fernando Alonso Renault R29 1.20,612 (71 okr.)
Mark Webber Red Bull RB5-Renault 1.21,035 (59 okr.)
Robert Kubica BMW Sauber F1.09 1.21,463 (37 okr.)
Timo Glock Toyota TF109 1.21,652 (86 okr.)
Nico Rosberg Williams FW31-Toyota 1.21,701 (67 okr.)
Felipe Massa Ferrari F60 1.22,905 (45 okr.)
Adrian Sutil Force India VJM02-Mercedes 1.23,160 (8 okr.)
Heikki Kovalainen McLaren MP4-24-Mercedes 1.23,726 (45 okr.)

To jak byk co pisze na górze? Czasy do godziny 13:05, a testy trwają do 17:00...
NEO86, 08.03.2009 13:25[!]
Bardzo głupia decyzja Ferrari. W trakcie sezonu znowu się okaże że ich samochody są delikatne i w czasie deszczu kompletnie sobie nie radzą.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca