F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 4/5: Alonso przed Raikkonenem
Marek Roczniak, 4 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W ostatni dzień testów dla zespołu Renault w tym tygodniu, Fernando Alonso uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia, pokonując o 0,3 sekundy innego byłego mistrza świata F1 – Kimiego Raikkonena (Ferrari). W środę na torze Jerez obecny był także aktualny mistrz świata Lewis Hamilton (McLaren), który uplasował się jednak dopiero na siódmej pozycji.

Alonso był ponownie jednym z najbardziej pracowitych kierowców, łącznie przejeżdżając 130 okrążeń – o jedno mniej niż Jarno Trulli, który w środę przejął Toyotę TF109 od Timo Glocka i uzyskał czwarty czas, mając blisko 0,6 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Tuż przed Włochem uplasował się Nick Heidfeld, który zastąpił dzisiaj z kolei Roberta Kubicę za kierownicą BMW Saubera F1.09 i przejechał 99 okrążeń.

Niemiec był jedynym sprawcą przerwy w testach, zatrzymując się na torze w pierwszej godzinie podczas próby jazdy do ostatniej kropli paliwa. Jest to standardowa procedura, która pozwala inżynierom porównać odczyty telemetrii z faktyczną ilością paliwa w baku. Dzisiejsze testy odbywały się niemal cały czas przy suchej nawierzchni toru przez cały dzień, ale pogoda nie była idealna. „Pewien wpływ na dzisiejszą pracę miał wiatr. Tym niemniej byłem w stanie przetestować różne mieszanki opon i wypróbować wiele różnych wariantów ustawień samochodu. To daje mi dobrą podstawę do jutrzejszej pracy.” – powiedział Nick.

Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Alonso zmieścił się Mark Webber, prowadząc napędzany także silnikiem Renault bolid Red Bull RB5. Australijczyk ma jeździć także i jutro, a więc trzeci dzień z rzędu, co powinno być już wystarczającym potwierdzeniem, że w Australii będzie gotowy do przejechania pełnego dystansu wyścigu bez większych problemów. Nieznacznie gorszy czas od Webbera uzyskał Kazuki Nakajima (Williams FW31), a na ostatnich miejscach znalazły się dwa bolidy napędzane silnikami Mercedesa – McLaren MP4-24 i Force India VJM02. Adrian Sutil skarżył się na problemy z ziarnieniem na oponach – większym nawet niż przy rowkowanych oponach: „Widzę jednak, że prawie wszyscy mają podobne problemy”.

Tymczasem jak już pisaliśmy we wcześniejszej wiadomości, McLaren miał dziś rano problem z bolidem, który wymagał wymontowania silnika i spowodował dość długą przerwę w jeździe Hamiltona. W efekcie Brytyjczyk stracił prawdopodobnie także szansę uzyskania czasu w momencie, gdy na torze panowały najlepsze warunki do jazdy. Co ciekawe, McLaren nadal korzystał z tylnego skrzydła w specyfikacji na sezon 2008, co skłania wielu obserwatorów do zadawania pytań, czy zespół z Woking nie ma jakiegoś problemu związanego z nowym skrzydłem. Są jednak i pozytywne wieści, bowiem jak twierdzi Heikki Kovalainen, McLaren jest już gotowy do użycia w wyścigu systemu KERS. Więcej o tym napiszemy wkrótce.

Jutro ostatni dzień testów w tym tygodniu w Jerez, podczas którego oprócz Renault zabraknie też zespołu Force India, a więc w czwartek po hiszpańskim torze będzie jeździło sześć bolidów.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/5 - 04.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Fernando AlonsoRenault R291:19,945--130575,640
2. Kimi RaikkonenFerrari F601:20,2500,3050,305105464,940
3. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:20,5200,5750,27099438,372
4. Jarno TrulliToyota TF1091:20,5400,5950,020131580,068
5. Mark WebberRed Bull Renault RB51:20,8940,9490,354107473,796
6. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:20,9481,0030,05483367,524
7. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-241:21,3021,3570,35470309,960
8. Adrian SutilForce India Mercedes VJM021:21,4111,4660,10979349,812
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•   Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•   Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 11-19°C
Temperatura toru: 11-21°C
Pochmurno przez cały dzień, przelotny deszcz w okolicy południa, silny wiatr po południu

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
w.macko92, 04.03.2009 20:33[!]
Świetnie Alonso!!! To tylko potwierdza jego klasę!!!
noofaq, 04.03.2009 20:39[!]
możliwe, że mclaren ma zupełnie inne skrzydło tylne od wszystkich i nie chce go pokazywać po prostu :)

a szczerze to nie ekscytujcie się tak bo wyścig dla was nudny będzie :P
Jędruś, 04.03.2009 21:35[!]
I to pokazuje , że czasy z testów można za przeproszeniem wsadzić w cztery litery :D
Mexi, 04.03.2009 21:41[!]
Mak pokazał już nowe tylne skrzydło (wczoraj? 2 dni temu?). Jest rzeczywiście inne od pozostałych, ale jakoś nie trenują z nim...
Hitokiri, 04.03.2009 22:12[!]
Fajnie... tylko co z tego? Jeśli ktoś chce na podstawie tych testów obstawiać u bukmacherów wyniki sezonu to podziwiam odwage :p
paolo, 05.03.2009 05:20[!]
Hitokiri: Jak pokazały ostatnie dwa sezony obstawianie MŚ nawet na 3 wyścigi przed końcem to harakiri. Idąc tym tokiem myślenia to należy oglądać tylko GP Brazylii i to najlepiej ostatnie okrążenie. Sytuacja zarówno w trakcie sezonu jak i w trakcie testów jest zmienna + cuda. Każda informacja jest jakąś wskazówką. Również ta z testów, jeśli popatrzy się na to w szerszej perspektywie. Mimo to zawsze będą to tylko wróżby. Tak samo teraz nie wiadomo kto będzie silny w Australii, jak i po Australii nie będzie wiadomo kto będzie silny w drugiej części sezonu. Jeśli chcesz obstawiać to kup kryształową kulę.
Sylas, 05.03.2009 08:40[!]
A ja mam pytanie - czy dozwolone są takie stateczniki pionowe jakie ma Williams - takie jak tu:
http://f1.gpupdat...ID=119149&catID=3777

Czekam na jakąś odpowiedz bo nigdzie o nich nie czytałem
noofaq, 05.03.2009 08:44[!]
Sylas: z analizy autosportu wynika, że najprawdopodobniej można - choć nie można wykluczyć zakazu :)

polecam: http://www.autosp.../report.php/id/73507
Hitokiri, 05.03.2009 10:00[!]
dokładnie tak paolo
Ferdynand Trąbka, 05.03.2009 13:10[!]
Ciekawe tylko jak mogłeś nigdzie o nich nie czytać, skoro wszędzie o nich pisano. Może zacznij czytać w ogóle? :-)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca