F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Andaluzji dzień 5/5: BMW najszybsze na koniec jazd
Marek Roczniak, 5 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Przebieg ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez zakłóciły opady deszczu, co skłoniło kilka zespołów do ograniczenia jazdy. W czwartek doszło też do kraksy, kiedy Lewis Hamilton wypadł z toru przy średniej szybkości i uderzył tyłem McLarena w barierę z opon. Najszybszym kierowcą na zakończenie testów okazał się tymczasem Nick Heidfeld (BMW Sauber).

Z powodu deszczu tor był mokry mniej więcej do południa, a później kierowcy mogli już korzystać z opon bez bieżnika. Zdecydowanie najbardziej aktywni byli Heidfeld i Kimi Raikkonen (Ferrari), obaj przejeżdżając po ponad 100 okrążeń. Ferrari F60 po raz trzeci z rzędu okazało się drugim pod względem szybkości samochodem podczas testów w tym tygodniu – dzisiaj strata Raikkonena do najszybszego kierowcy wyniosła 0,36 sekundy. Fin doprowadził do przerwania testów tuż przed godziną drugą po południu, kiedy to wpadł w poślizg w ósmym zakręcie.

Tymczasem Hamilton, który uplasował się dzisiaj na trzeciej pozycji ze stratą ponad sekundy do Heidfelda, był dwukrotnie sprawcą wywieszenia czerwonej flagi: pierwszy raz pod koniec pierwszej godziny testów ze względu na bliżej niezidentyfikowany problem z samochodem, a drugi około godziny 15:30 po kraksie, której przyczyną mógł być silniejszy powiew wiatru – tak przynajmniej twierdzi zespół z Woking. W wyniku kraksy uszkodzone zostało tylne skrzydło i zawieszenie, ale na szczęście wydarzyło się to pod koniec testów, tak więc zespół nie stracił dużo czasu.

Z obydwoma przerwami były też związane dość zabawne incydenty. Rano jeden z członków zespołu BMW Sauber podszedł do lawety z MP4-24 w alei serwisowej i próbował zrobić kilka fotek małym aparatem cyfrowym. Odwiódł go jednak od tego dość wymownymi gestami jeden z mechaników McLarena. Być może zespół BMW chciał lepiej przyjrzeć się tajemniczemu urządzeniu po bokach przedniego skrzydła MP4-24, którego funkcja jest na razie trudna do odgadnięcia. Z kolei po wypadku Hamiltona bardzo ciekawscy wydawali się być dwaj członkowie ekipy Ferrari, chociaż tym razem McLaren zwiększył dwukrotnie liczbę parawanów osłaniających lawetę z ich autem.

Pozostali uczestnicy dzisiejszych testów: Mark Webber (Red Bull), Kazuki Nakajima (Williams) i Jarno Trulli (Toyota) nie przejechali zbyt wielu okrążeń. Najmniej – 38 – pokonał Trulli, kończąc przedwcześnie jazdę ze względu na uszkodzeniu przedniego skrzydła po zbyt agresywnym przejechaniu przez tarki. Po południu Włoch miał między innymi okazję wypróbować opony Bridgestone przygotowywane na sezon 2010. Kolejne grupowe testy rozpoczną się w poniedziałek na torze Catalunya, gdzie miejmy nadzieję pojawią się już wszystkie zespoły, łącznie z byłą ekipą Hondy.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 5/5 - 05.03.2009, Jerez - 4,428 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:20,052--123544,644
2. Kimi RaikkonenFerrari F601:20,4140,3620,362112495,936
3. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-241:21,2721,2200,85858256,824
4. Mark WebberRed Bull Renault RB51:22,2192,1670,94747208,116
5. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:22,2262,1740,00754239,112
6. Jarno TrulliToyota TF1091:23,1193,0670,89338168,264
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•   Jerez: najlepsze czasy kierowców w roku 2009
•   Jerez: dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 15-20°C
Temperatura toru: 14-22°C
Rano mokry tor, pochmurno przez cały dzień z przebłyskami słońca i silnym wiatrem po południu

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Filo_M-ce, 05.03.2009 17:19[!]
No BMW spokojnie sobie oszczędzało kilometrów żeby Heidfeld mógł w ostatni dzień poszaleć :D Wygląda to całkiem interesująco, będzie dobrze - musi ;)
krecik705, 05.03.2009 17:22[!]
Faktycznie, czasy wyglądają bardzo ładnie. Zastanawia mnie tylko nieobecność dwóch zespołów... Zna ktoś przyczynę?
ferdziokiepski, 05.03.2009 17:28[!]
przecież od dawna wiadomo że Renault i Force India dzisiaj nie testują
Maraz, 05.03.2009 17:32[!]
Hamilton miał kraksę w przedostatniej godzinie - uderzył tyłem bolidu w barierę z opon, urwał tylne skrzydło i uszkodził zawieszenie. Sam raczej cały.
leon, 05.03.2009 17:33[!]
Ciekawe dlaczego takie słabe czasy , pogoda ?
Maraz, 05.03.2009 17:34[!]
Gdzieś tak do południa było mokro.
LoTo11, 05.03.2009 17:51[!]
no McLaren będzie słaby chyba w tym nowym sezonie :)
ari2k5, 05.03.2009 17:52[!]
Możecie mi powiedzieć, co ten koleś robi Kimiemu?
http://images.gpu...net/large/119199.jpg
krecik705, 05.03.2009 17:59[!]
A wyjaśni ktoś dlaczego ten McLaren jest taki zielony na tym zdjęciu?
http://f1.gpupdat...19214&catID=4159
quickmick, 05.03.2009 18:18[!]
@krecik705
To jest znakowanie parafinowe, które służy sprawdzaniu rzeczywistego przepływu strumienia powietrza po bolidzie w trakcie jazdy (coś jak tunel aerodynamiczny, tylko "w realu")...
fernandof1, 05.03.2009 18:24[!]
Albo mi się zdaje albo reno już wczoraj jeździło z nowym nosem
http://f1.gpupdat...19144&catID=3777
push_mss, 05.03.2009 18:26[!]
Też mi się tak zdaje własnie
mateuszj90, 05.03.2009 19:10[!]
ciekawe co tak kryje mclaren , cieszy postawa BMW
mikolajpoznan, 05.03.2009 19:24[!]
Nick wreszcie "Quick"-przypomniał sobie jak to jest ;-).
Cieszy mnie to.
fernandof1, 05.03.2009 19:27[!]
a mcl miał stare czy nowe
i reno chyba się nie zjawi w Catalunyi co nie Maraz ??
Maraz, 05.03.2009 19:40[!]
Mają być też w Barcelonie - wczoraj to potwierdzili. Będą więc jeszcze mieli dwie serie testów.
Huckleberry, 05.03.2009 20:06[!]
Nieźle, nieźle .. :) Mam nadzieję, że tak jak rok temu BMW jeździ z pełnymi bakami :)
virescens, 05.03.2009 20:36[!]
Gdyby czasy okrążeń były wyznacznikiem czegoś podczas testów to Kubica miałby niewesołe perspektywy.
Miejmy nadzieję że tak nie jest.
Aquos, 06.03.2009 14:25[!]
To "coś" na przednim skrzydle McLarena wygląda trochę jak maleńka chłodnica. Nie mówię, że nią jest, bo to niemal niemożliwe (chłodzenie czegokolwiek w tym miejscu wiązałoby się z ogromnym ryzykiem rozszczelnienia układu przy niewielkim nawet kolizji) - tak mi się jedynie wygląd skojarzył :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca