F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Montmelo dzień 1/4: Heidfeld najszybszy
Marek Roczniak, 9 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dzisiaj rozpoczęły się ostatnie duże testy nie tylko przed startem sezonu, ale w całym roku 2009. Dla ponad połowy zespołów są to w istocie ostatnie pełnoprawne testy przed wylotem do Australii na pierwszy wyścig sezonu.

W poniedziałek po raz pierwszy w tym roku spotkały się na testach wszystkie zespoły Formuły 1, a najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Nick Heidfeld (BMW Sauber F1.09), mając ponad pół sekundy przewagi nad Kimim Raikkonenem (Ferrari F60). Dzisiaj była dość dobra pogoda do testów – rano świeciło słońce, szybko osuszając tor po niedawnym deszczu, a po południu pojawiło się trochę chmur, ale deszcz nie powrócił i nie było większego wiatru.

Heidfeld przejechał w sumie 96 okrążeń, rozpoczynając ostatnie przygotowania BMW to startu sezonu. Złożyły się na nie między innymi ćwiczenie procedur związanych z wyścigiem (np. postojów w boksach i startów), a także zgranie współpracy pomiędzy kierowcami, inżynierami i mechanikami. „Pogoda była idealna do naszego dzisiejszego programu. Mogliśmy wypróbować wiele różnych wariantów ustawień samochodu, a nawet popracować nad aerodynamiką.” – powiedział Nick, który będzie jeździł także jutro, zanim przekaże bolid Robertowi Kubicy na środę i czwartek.

Trzeci czas uzyskał Jarno Trulli (Toyota TF109), będąc tylko nieznacznie wolniejszym od Raikkonena. Dla Ferrari i Toyoty także są to ostatnie testy w tym roku. Obaj kierowcy mieli dzisiaj dość podobny program, bowiem pracowali głównie nad aerodynamiką, i ustawieniami bolidów. Ponadto Raikkonen, który przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich kierowców (81), pracował nad niezawodnością, a Trulli nad hamulcami i był z kolei jednym z najbardziej pracowitych kierowców w poniedziałek, przejeżdżając ponad 120 okrążeń.

Jedną z największych niespodzianek sprawił dzisiaj Jenson Button, będąc niemal od samego początku jednym z najszybszych kierowców. Nie dalej jak w czwartek przyszłość zespołu z Brackley nie była jeszcze do końca pewna, jednak od momentu ogłoszenia przejęcia ekipy Hondy przez Rossa Brawna wszystko zaczęło się dobrze układać i po udanym krótkim teście w piątek, bolid BGP001 przebojem rozpoczął pełnoprawne testy pod Barceloną. Button przez sporą część dnia był w posiadaniu najlepszego czasu, a dopiero późnym popołudniem musiał uznać wyższość Heidfelda, Raikkonena i Trullego, ale tak czy inaczej zmieścił się poniżej jednej sekundy do Heidfelda, co należy uznać za bardzo dobry rezultat, jak na początek testów BGP001. Rywale byli ponadto pod wrażeniem odmiennej konstrukcji dyfuzora i niecodziennych rozwiązań aerodynamicznych z przodu auta.

Nelson Piquet Jr (Renault R29) po problematycznych jak dotychczas dla niego zimowych testach wreszcie pokonał przyzwoity dystans jednego dnia i nie uplasował się na końcu stawki, a w jej środku – na piątej pozycji. Blisko pół sekundy do Brazylijczyka stracił Sebastian Bourdais, który rozpoczął w poniedziałek pierwsze pełnoprawne testy nowego bolidu Toro Rosso. „Jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, aby zacząć mówić o osiągach. Jednakże samochód wydaje się pracować nieźle i już dzisiaj sporo się nauczyliśmy. Jeśli będziemy mogli to kontynuować w najbliższych kilku dniach, będzie to bardzo dobra podstawa do rozpoczęcia sezonu.” – powiedział Francuz. Drugi kierowca Toro Rosso – Sebastien Buemi zadebiutuje w STR4 w środę.

Jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Heidfelda zmieścił się Mark Webber (Red Bull RB5), a na pozostałych miejscach uplasowali się Adrian Sutil (Force India VJM02 – najwięcej przejechanych okrążeń w poniedziałek), Kazuki Nakajima (Williams FW31) i Heikki Kovalainen (McLaren MP4-24). Ten ostatni miał już ponad 2,5 sekundy straty do najszybszego kierowcy, jednak warto dodać, że stajnia z Woking testowała dzisiaj nową podłogę w MP4-24, która jeśli będzie w stanie wytworzyć odpowiednio duży docisk, to McLaren będzie mógł korzystać z mniejszego tylnego skrzydła w tym sezonie, co pozwoli jego kierowcom na uzyskiwanie większych prędkości na prostych. McLaren, Renault, Williams i Brawn GP mają przeprowadzić jeszcze jedne testy po tych pod Barceloną przed rozpoczęciem sezonu.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 1/4 - 09.03.2009, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.091:20,338--96446,880
2. Kimi RaikkonenFerrari F601:20,9080,5700,57081377,055
3. Jarno TrulliToyota TF1091:20,9370,5990,029121563,255
4. Jenson ButtonBrawn Mercedes BGP0011:21,1400,8020,20382381,710
5. Nelson Piquet JrRenault R291:21,6621,3240,522126586,530
6. Sebastien BourdaisToro Rosso Ferrari STR41:22,1581,8200,49686400,330
7. Mark WebberRed Bull Renault RB51:22,2461,9080,088117544,635
8. Adrian SutilForce India Mercedes VJM021:22,4522,1140,206129600,495
9. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW311:22,8132,4750,361111516,705
10. Heikki KovalainenMcLaren Mercedes MP4-241:22,9482,6100,13590418,950
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

•   Dystans pokonany przez kierowców i zespoły w roku 2009

Pogoda
Temperatura powietrza: 10-18°C
Temperatura toru: 11-23°C
Rano słonecznie, pochmurno po południu

Źródło: Informacje prasowe zespołów, F1Today.nl, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
rmn, 10.03.2009 08:24[!]
chodziło mi o silnik, macie rację to by nie miało sensu gdyby nie było można.

@Ramzes
Np. po to żeby pokazać się sponsorom jako nowy zespół z prespektywami;)
noofaq, 10.03.2009 08:29[!]
Kubicomaniak: niesamowite odkrycie jeśli czas lepszy od Q2 w zeszłym sezonie ;)
bicampeon, 10.03.2009 10:34[!]
@Ramzes - jak już udzielasz inrofmacji, to nie wprowadzaj w błąd :P Piquet tylko w pierwszy dzień miał jeździć, nie wiem gdzie wyczytałeś, że 2 dni. W Jerez za to całe 3 dni pośmiga.
Ramzes, 10.03.2009 10:39[!]
rmn--> no chyba, że tak ;)
bicampeon--> no faktycznie masz rację ;) Ale miałem dziwne olśnienie, że na f1wm pisało 2 dni Piquet ;)
Słoneczko dzisiaj ładnie praży i dobrze niech się chłopaki wyjeżdżą :)
bicampeon, 10.03.2009 10:43[!]
No słoneczko grzeje, ale już chyba ze 3 albo 4 czerwone flagi były.
tomask75, 10.03.2009 13:08[!]
Słoneczko grzeje a połowa wbita w puchowe kurteczki.
Brawn GP dalej zaskakuje dobrymi czasmi. Dziadek Baricz też potrafi z niego coś wycisnąć, jestem pod wrażeniem. Ciekawe czy pozostałe ekipy zaczynają już drapać się po głowie, patrząc na ich dyfuzor i przedni spoiler?
Kova ma też zdecydowany progres....
michu_194, 10.03.2009 13:57[!]
no proszę - BrawnGp na 4 miejscu - to niespodzianka, bo myslalem że będą gorsi nawet od Force India
froggyts, 10.03.2009 14:55[!]
Renault się szykuje do podwodnych wyścigów, bolid z peryskopem ;)
http://www.f1today.nl/foto/5989/
natleniony, 10.03.2009 16:56[!]
BMWz płetwą rekina.... o fuuuuu ;) http://www.f1today.nl/foto/6012/
NEO86, 12.03.2009 14:58[!]
Słaba postawa McLarena to według mnie zasłona dymna chociaż bardzo chciałbym się mylić.
No no Button nieżle
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca