F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 22 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów na torze Catalunya, któremu towarzyszyły lepsze warunki pogodowe niż we wtorek, najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Kimi Raikkonen. Kierowca McLarena poprawił czas najlepszego okrążenia z zeszłorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii o ponad 0.4 sekundy, a do obecnego nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu zabrakło mu mniej niż dwie sekundy, a więc tyle mniej więcej wynosi różnica pomiędzy osiągami silnika V10 3,0L i V8 2,4L.

W dzisiejszych testach brał także udział drugi kierowca stajni z Woking, Juan Pablo Montoya, przy czym Kolumbijczyk uplasował się dopiero na ósmej pozycji, tracąc do swojego partnera ponad sekundę. Zespół może być jednak zadowolony z niezawodności bolidu MP4-21 i silnika Mercedes-Benz FO108S V8 na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, gdyż obaj kierowcy łącznie przejechali dzisiaj ponad 180 okrążeń. Program testów obejmował głównie doskonalenie ustawień tegorocznego auto i testy wytrzymałościowe.

Kolejno na drugiej i trzeciej pozycji uplasowali się kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, mając odpowiednio 0.2 i 0.5 sekundy straty do Raikkonena. Kierowcy z francuskiej stajni także przejechali ponad 180 okrążeń, choć ich dzień pracy zaczął się od drobnych problemów z oprogramowaniem. Fisichella podobnie jak Raikkonen poprawił najlepszy czas z zeszłorocznego wyścigu na torze Catalunya, którego nawiasem mówiąc był autorem. Włoch przeprowadził dzisiaj symulację wyścigu, natomiast Alonso skupił się na programie rozwojowym opon Michelin i pracy nad ustawieniami bolidu R26.

Czwarty czas uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, tracąc do aktualnego mistrza świata niespełna 0.2 sekundy. Tempa Brytyjczyka nie zdołał utrzymać jego partner, Rubens Barrichello, kończąc środowe testy na siódmej pozycji ze stratą do niego niewiele ponad pół sekundy. Brazylijczyk miał jednak problemy techniczne ze swoim bolidem RA106 i przejechał ponad 20 okrążeń mniej od Buttona. Obaj kierowcy pracowali nad ustawieniami auta – Button skupił się nad poprawą balansu, natomiast Barrichello przy okazji przeprowadzał także testy aerodynamiczne.

Pomiędzy kierowcami Hondy kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty, Jarno Trulli i Ralf Schumacher, przy czym tylko Trulli zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tymczasem młodszy z braci Schumacherów ze względu na problemy techniczne przejechał blisko dwa razy mniej okrążeń od swojego partnera, choć okazał się od niego wolniejszy tylko o niespełna 0.2 sekundy. Nowy pakiet aerodynamiczny jak na razie nie uczynił z TF106 najszybszego bolidu w stawce, ale tak czy inaczej japońska stajnia nie była dzisiaj dużo wolniejsza od swojego głównego rywala – Hondy. Obok testów nowego pakietu aero, dzisiejszy program obejmował także trenowanie postojów i testy opon Bridgestone.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Red Bull Racing, Christian Klien i David Coulthard, łącznie przejeżdżając zaledwie 47 okrążeń. Obydwu kierowców gnębiły problemy techniczne (awaria silnika i skrzyni biegów), a ponadto w boksach o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy Coulthardem i jednym z kierowców Williamsa, Nico Rosbergiem. Strata Szkota do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy sekundy, natomiast Klien do Montoi stracił niespełna 0.4 sekundy. Zespół ma nadzieję, że w czwartek będzie miał więcej szczęścia.

Z kierowców Williamsa znaczną ilość okrążeń zdołał tylko przejechać Mark Webber (87), jednakże strata Australijczyka, który uplasował się na 11 pozycji, do Raikkonena wyniosła już ponad trzy sekundy. Tymczasem Rosberg ze względu na problemy ze skrzynią biegów nie zaliczył ani jednego okrążenia pomiarowego. Webber skupił się na testach opon Bridgestone na dłuższych dystansach, pracując nad poprawą degradacji.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy MF1 Racing, Christijan Albers i Tiago Monteiro, a także debiutujący za kierownicą bolidu F1 Yuji Ide. Japończyk przejął od Takumy Sato bolid Super Aguri SA05 do dalszych testów i przejechał za jego kierownicą 43 okrążenia, zanim wystąpiły problemy z elektroniką skrzyni biegów. Strata Ide do najszybszego kierowcy wyniosła ponad dziewięć sekund, ale trzeba pamiętać o tym, że był to jego debiut w F1, a poza tym SA05 to zmodyfikowany bolid Arrowsa z 2002 roku i w dodatku jeszcze z oryginalną karoserią A23. Zespół kończy prace nad nowym pakietem aerodynamicznym i w przyszłym tygodniu będzie go testował na torze Silverstone. Tymczasem kierowcy MF1 Racing łącznie przejechali dzisiaj niewiele ponad 60 okrążeń, dzieląc się jednym bolidem M16 i także uzyskali niezbyt imponujące czasy. Zespół skupił się na sprawdzaniu systemów kontrolnych i testach opon Bridgestone. Drugi bolid M16 ma być gotowy w przyszłym tygodniu.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-14 C
Temperatura toru: 7-23 C
Zimno i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w środę na torze Catalunya
1.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:15,223   96 
2.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:15,500 +0,277 92 
3.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:15,801 +0,578 92 
4.Jenson Button Honda RA106 V8 1:15,969 +0,746 88 
5.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:16,193 +0,970 93 
6.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:16,381 +1,158 47 
7.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:16,486 +1,263 66 
8.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:16,538 +1,315 87 
9.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:16,927 +1,704 35 
10.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:18,212 +2,989 12 
11.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:18,265 +3,042 87 
12.Christijan Albers MF1 Toyota M16 V8 1:19,300 +4,077 28 
13.Tiago Monteiro MF1 Toyota M16 V8 1:20,381 +5,158 35 
14.Yuji Ide Super Aguri Honda SA05 V8 1:24,455 +9,232 43 
15.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8   
Źródło: Circuit de Catalunya

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
dezerter028, 23.02.2006 11:01[!]
czy bedzie 3 dzien testów i kiedy nastepne testy i gdzie??
Tommasz, 23.02.2006 15:50[!]
Moim skromnym zdaniem McLaren podobnie jak w zeszłym sezonie znowu będzie najszybszym zespołem w stawce, natomiast niezawodnośc raczej też będzie na poziomie z zeszłego roku i tu właśnie jest szansa dla Renaulta i Hondy.
I jeszcze jedno- nie zjeżdżajcie tak Mercedesa, bo szybkośc McLarena to nie tylko zasługa znakomitego pakietu aero, ale i bardzo mocnego silnika (choć może troche za bardzo usterkowego)
KIU, 23.02.2006 16:17[!]
Tommasz-> zgadzam sie czesciowo z toba myśle że silnik Mercedesa bedzie bardziej bezawaryjny od poprzedniego ale boje sie o skrzynie biegów McLarena :( bo czesto sie psuje.
JaJacek, 23.02.2006 21:20[!]
kolejność w tym teście podobna do ubiegłorocznego sezonu! ciekawe jak na tym tle wypadnie "nasz" BMW?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca