F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 23 lutego 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Trzeci dzień testów na torze Catalunya przyniósł zdecydowaną poprawę czasów w stosunku do wczoraj, choć nadal było dosyć zimno (temperatura powietrza utrzymywała się po południu w okolicy 10 stopni Celsjusza). Mimo to trzech kierowców zdołało zejść poniżej jednej minuty i 14 sekund, zbliżając się na niespełna pół sekundy do nieoficjalnego rekordu barcelońskiego obiektu, ustanowionego w zeszłym roku z pełnoprawnym silnikiem V10. Najwcześniej uczynili to obydwaj kierowcy Renault, a tuż przed końcem sesji minimalnie pokonał ich Jenson Button. Drugi kierowca Hondy, Rubens Barrichello, także uzyskał dzisiaj bardzo dobry czas (+0.3s), kończąc testy na czwartej pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali ponad 230 okrążeń, potwierdzając tym samym imponującą niezawodność bolidu RA106. Dzisiejszy program obejmował pracę nad ustawieniami auta, a także testy opon Michelin, aerodynamiki i hamulców. Jutro Buttona zastąpi kierowca testowy stajni z Brackley, Anthony Davidson.

Kierowców Hondy rozdzielili reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella i Fernando Alonso, także przejeżdżając łącznie ponad 230 okrążeń. Pomimo niskich temperatur obaj kierowcy wykonali wszystkie zaplanowane na czwartek zadania i w przeciwieństwie do swoich rywali przez większą część dnia utrzymywali się w ścisłej czołówce. Alonso przed południem przejechał dystans całego wyścigu, prezentując bardzo wysokie i zarazem równe osiągi bolidu R26 na dłuższym dystansie. Po popołudniu Hiszpan skupił się na eksperymentach z różnymi ustawieniami aerodynamicznymi auta. Tymczasem Fisichella przez cały dzień pracował nad doskonaleniem ustawień i okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera.

Kolejno na piątej i szóstej pozycji uplasowali się kierowcy McLarena, Juan Pablo Montoya i Kimi Raikkonen, mając odpowiednio 0.6 i 1.5 sekundy straty do Buttona oraz kierowców Renault. Montoya był najbardziej aktywnym uczestnikiem dzisiejszych testów, łącznie przejeżdżając ponad 130 okrążeń. Wszystkie trzy zespoły z czołówki wykazały się zatem wysokim poziomem niezawodności na niewiele ponad dwa tygodnie przed startem sezonu, choć Raikkonen jako jedyny z pierwszej szóstki nie przekroczył dzisiaj bariery 100 okrążeń. Obaj kierowcy zakończyli zaplanowane na ten tydzień testy wytrzymałościowe i pracę nad ustawieniami bolidu MP4-21. Stajnia z Woking w przyszłym tygodniu zaliczy jeszcze jedną serię testów w Hiszpanii przed Grand Prix Bahrajnu, w której oprócz Raikkonena udział wezmą obydwaj kierowcy testowi.

Siódmy czas uzyskał kierowca Williamsa, Nico Rosberg, który jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Buttona. Niemiec po licznych problemach technicznych w poprzednie dwa dni, tym razem zdołał przejechać 83 okrążenia i od swojego partnera, Marka Webbera, okazał się szybszy o ponad 0.3 sekundy. Syn mistrza świata z 1982 roku, Keke Rosberga, był dzisiaj także najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone. Obaj kierowcy skoncentrowali się na dłuższych przejazdach, pracując nad ustawieniami bolidu FW28 i przeprowadzając testy opon oraz hamulców.

Odpowiednio na 8 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy Toyoty, Ralf Schumacher i Jarno Trulli, mając niewiele ponad dwie sekundy straty do Buttona. Japońska stajnia skoncentrowała się na dalszych testach opon Bridgestone, dokonując definitywnego wyboru ogumienia na pierwszy wyścig sezonu w Bahrajnie. Obaj kierowcy kontynuowali także testy nowego pakietu aerodynamicznego do bolidu TF106 i pomimo niezbyt rewelacyjnych czasów są zadowoleni z jego dotychczasowych osiągów. Zespół za swój główny cel na sezon 2006 stawia sobie pokonanie pozostałych zespołów na oponach Bridgestone i ma nadzieję, że przy okazji uda mu się wygrać przynajmniej jeden wyścig.

Kierowców Toyoty rozdzielił David Coulthard, przejeżdżając najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (54). Dużo nie najeździł się także drugi kierowca Red Bull Racing, Christian Klien, który uplasował się na 12 pozycji, mając już blisko trzy sekundy straty do Buttona. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł zatem niewiele ponad 100 okrążeń, jednak mimo to główny inżynier ds. testów, Ian Morgan, uznał czwartek za udany dzień. Obaj kierowcy przeprowadzali testy opon Michelin i pakietu aerodynamicznego do bolidu RB2 na pierwsze wyścigi sezonu, a także pracowali nad ustawieniami auta. Program jutrzejszych testów przewiduje symulację weekendu Grand Prix.

Na ostatnich dwóch pozycjach uplasowali się reprezentanci zespołów MF1 Racing i Super Aguri, Christijan Albers i Takuma Sato. Albers obok testów opon Bridgestone miał przeprowadzić symulację wyścigu, jednak nie zdołał jej ukończyć ze względu na problemy z tankowaniem paliwa. Tymczasem Sato uzyskał czas gorszy o blisko sześć sekund do najszybszego kierowcy (4.2 sekundy straty do piątego Raikkonena), co stanowi sporą poprawę w stosunku do poprzednich dwóch dni testowych, choć Super Aguri nie ma jeszcze definitywnego pakietu aerodynamicznego do bolidu SA05. Jego testy zaplanowano na przyszły tydzień na torze Silverstone, gdzie Yuji Ide będzie musiał także przejechać dystans pełnego wyścigu, aby otrzymać superlicencję FIA upoważniającą do startów w Formule 1.

Pogoda
Temperatura powietrza: 5-13 C
Temperatura toru: 7-18 C
Zimno i pochmurno rano, słonecznie po południu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
Czasy uzyskane w czwartek na torze Catalunya
1.Jenson Button Honda RA106 V8 1:13,935   116 
2.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:13,971 +0,036 125 
3.Fernando Alonso Renault R26 V8 1:13,977 +0,042 113 
4.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:14,266 +0,331 119 
5.Juan Pablo Montoya McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:14,588 +0,653 131 
6.Kimi Raikkonen McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:15,475 +1,540 80 
7.Nico Rosberg Williams Cosworth FW28 V8 1:15,774 +1,839 83 
8.Ralf Schumacher Toyota TF106 V8 1:15,973 +2,038 97 
9.David Coulthard RBR Ferrari RB2 V8 1:16,034 +2,099 54 
10.Jarno Trulli Toyota TF106 V8 1:16,057 +2,122 103 
11.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:16,128 +2,193 97 
12.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:16,923 +2,988 55 
13.Christijan Albers MF1 Toyota M16 V8 1:17,142 +3,207 79 
14.Takuma Sato Super Aguri Honda SA05 V8 1:19,787 +5,852 58 
Źródło: Circuit de Catalunya, pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bolprus, 23.02.2006 19:45[!]
Na pewno mamy 3 dominujące teamy. Według mine kolejność powinna być taka Renault Mclaren i Honda. Jestem przekonany, iż to nie jest jeszcze pełen potencjał bolidów, który na dzien dzisiejszy posiadają. To z czym mamy tutaj do czynienia to jest pokazówka ze strony hondy i renault, a z konkretnymi opiniami i sortowaniami poczekajmy to pierwszego GP Bahrajnu który już za 16 dni:D
slaweksz, 23.02.2006 19:46[!]
po co klocicie sie o bzdury wiadomo ze Honda nie jest w stanie na 70 i 80 kolko miec lepszego czasu od Renault przeciez na niemieckich stronach internetowych dokladnie pisze Butto mial najlepszy czas gdzy w banku mial najmniej paliwa. Ledwo co ponoc zjechal do boksu. Zainteresujcie sie bardziej KIU MA 100% RACJI
slaweksz, 23.02.2006 19:48[!]
DZISIAJ i na chwile obecna bezkonkurencyjne powtarzam bezkonkurencyjne jest Renault. To oni beda dominowac na poczatku sezonu dalej beda walczyc Mclaren i Honda Ferrari definitywnie skreslam. Bez szans sam Ralf Schumacher powiedzial ze jego brat ma za slaby silnik i bolid i to prawda widac w testach.
RENO, 23.02.2006 19:49[!]
a skąd wiadomo ile Button miał paliwa wtedy w baku może miał pół baku a może cały......???
dzordz90, 23.02.2006 19:51[!]
KIU co z tego ze button mial czas pod koniec jazd jesli oni co kilka okrążeń zjezdżają do boksu? jak były poprzednie testy na Cataloni to admini podali strone toru a tam było wyraźnie widać że np. Kubica co 4 okrążenia zjezdżał na 20 minut do boksu wiec button miał zatankowane tyle co inni
slaweksz, 23.02.2006 19:51[!]
nie prawda stad wiadomo ze na niemieckich stornach o formule pisze ze ledwo co dojechal spowrotem do boksu
W, 23.02.2006 20:07[!]
Nie rozumiem Was. To jest oczywiste, że Button miał bardzo mało paliwa.
Jego czas został wykręcony chyba tylko na złość Renault i żeby zrobić trochę szumu.
Po Waszych reakcjach widać, że to się udało.
Leon, 23.02.2006 20:07[!]
A co za różnica czy na oparach czy bez , ważne , że wykręcił najlepszy czas .Pewnie o to mu chodziło .
On zresztą specjalizuje się w tego rodzaju zabawach .
slaweksz, 23.02.2006 20:33[!]
hihihi no to wlasnie tym tutaj od 2 godz mowimy
rakes, 23.02.2006 21:43[!]
No to biada nam !! Po wypowiedzi sławkasz wnioskuję iż zapowiada się namsezon 2004 tyle że z dominacją Renault. Nie napisali przypadkiem na tych niemieckich stronach ile paliwa miało renault przy wykręceniu swoich najszybszych czasów.
slaweksz, 23.02.2006 22:09[!]
REKES chcialbys wiedziec wiecej odnosnie dzisiejszych testow zapukaj na moje gg. Moja wina ze ty niemieckiego i angielskiego nie umiesz BARANIE
rakes, 23.02.2006 22:42[!]
Cytat z pewnej konkurencyjnej strony "Jak większość teamów, również Renault trenowało pojedyncze, szybkie okrążenia w ramach przygotowań do kwalifikacji oraz przeprowadzało symulację wyścigu " Pewnie renault trenuje swoje szybkie okrążenia na kwalifikacje z większą ilością paliwa niż Honda. Poza tym co znaczy" ledwo co zjechał do boksu" przerywał mu już silnik czy jak ? Miał wykonać jedno okrążenie kwalifikacyjne i swoje zadanie wykonał najgorsze jest tylko to, że narobił tym tyle zamieszania.
Prawda jest taka, że Renault oraz Honda trenowały okrążenia kwalifikacyjne ( widać to szczególnie po czasach Mclarena) a niektórzy "przybijają" to tylko Hondzie.
Leon, 23.02.2006 23:08[!]
Nie podniecajcie się , jutrzejsze testy " przemeblują " dzisiejszą klasyfikację .
McLuke, 23.02.2006 23:26[!]
o kurde ale prowadzicie dyskusje... haha Pozdro dla wszystkich fanów!!
Tommasz, 24.02.2006 08:40[!]
Oczywiście Renault jest obecnie w świetnej formie i zacznie sezon z wysokiego C, ja jednak uważam że nie powtórzy się sytuacja z zeszłego roku, kiedy w kilku pierwszych wyścigach R25 odjeżdżało całej stawce. Widac po testach że R26 to bardzo niezawodny i szybki bolid, ale jest on w zasięgu zarówno Hondy jak i McLarena, ba uważam nawet że podobnie jak w zeszłym sezonie w Maku drzemie nieco większy potnecjał niż w Renault (i nic w tym dziwnego, powszechnie wiadomo że McLaren ma większy budżet niż Francuzi). Jedno jest pewne: walka o mistrzowstwo rozegra się pomiędzy 3 teamami.
RENO, 24.02.2006 09:09[!]
Nio i co z tego że McLaren ma większy, Jak Renault ma 5 budżet i zostało Mistrzem, A McLaren ma większy budżet i nie potrafi go wykorzystać na budowe dobrego niezawodnego silnika, a pozatym pewna czesc tego budżetu to pensja KIMASA I MENTOSA i potem jakby odjąc od budżetów pensjie kierowców bo wiadomo w renault sa mniejsze to by wyszło że maja tyle samo na konstruowanie bolidu...
Tommasz, 24.02.2006 13:11[!]
RENO nie zgodze się z Toba, w zeszłym sezonie widać było że McLaren ma więcej pieniędzy niż Renault. W trakcie sezonu doszli i przegonili Renówki pod względem szybkości- to świadczy o naprawde mocnym zapleczu techniczno-finansowym. Co do niezawodności zaś, to nie jest to cecha którą można osiągnac poprzez większe nakłady finansowe.
ELF, 24.02.2006 16:04[!]
Slaweksz dlaczego sie tak po hamsku odnosisz do kolegow prawdziwy fan f1 nie odnosi sie tak publicznie przynosisz wstyd wszystkim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdrawiam wszystkich fanow f1 a szczegolnie RENAULTA!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca