F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Silverstone
Marek Roczniak, 20 wrze?nia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Renault zdominował drugi dzień testów na torze Silverstone i jak najbardziej może być zadowolony ze swojego najnowszego nabytku, czyli kierowcy testowego Nelsona Piqueta Jr, bowiem to właśnie Brazylijczyk okazał się w środę najszybszym kierowcą. "Nelsinho" swój drugi dzień testów za kierownicą bolidu R26 rozpoczął od sprawdzania opon Michelin na dłuższych dystansach, a po południu skupił się na dostrojeniu ustawień auta do własnych upodobań, czego zwieńczeniem był najlepszy czas dnia. Nie wszystko poszło jednak według planu, bowiem rano w bolidzie Piqueta nastąpiła awaria silnika. Brazylijczyk nie jest także do końca zadowolony ze swojego siedzenia.

Problemów z silnikiem nie miał na szczęście Heikki Kovalainen, który okazał się dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą (120 okrążeń), a jego strata do Piqueta wyniosła zaledwie 0.13 sekundy. Fin skupił się na testach opon przeznaczonych do użycia w Grand Prix Japonii, zaliczając zarówno krótkie, jak i długie przejazdy. Warto w tym momencie dodać, że tor Silverstone doskonale nadaje się do sprawdzania opon na tor Suzuka, gdyż ma bardzo podobną charakterystykę. Łącznie obaj kierowcy przejechali dzisiaj blisko 200 okrążeń.

Trzeci czas uzyskał Pedro de la Rosa, będąc w środę drugim najbardziej pracowitym kierowcą po Kovalainenie (116 okrążeń). Hiszpan jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Piqueta, tracąc do kierowcy testowego Renault mniej niż 0.4 sekundy. Pedro skupił się na testowaniu opon Michelin na przedostatni wyścig sezonu w Japonii, a także pracował nad ustawieniami bolidu MP4-21 w ramach przygotowań do obydwu azjatyckich wyścigów. Drugiego McLarena poprowadził tymczasem Lewis Hamilton, dla którego był to pierwszy pełny dzień testów za kierownicą MP4-21. Ciemnoskóry Brytyjczyk poświęcił środę na poznanie samochodu i naukę procesów testowych, kończąc jazdę na szóstej pozycji z czasem gorszym od de la Rosy o blisko sekundę.

„Bardzo się cieszę, że zaliczyłem dzisiaj mój pełny testowy debiut z zespołem McLaren Mercedes na torze Silverstone.” – powiedział tegoroczny mistrz serii GP2 po zakończeniu testów. „To była pozytywna sesja. Moim zadaniem było przede wszystkim sprawdzenie systemów samochodu, a nie pogoń za najlepszymi czasami. Muszę się jeszcze bardzo dużo nauczyć, dlatego starałem się jak najlepiej wykorzystać mój czas z ekipą testową i inżynierami. Wspaniale było móc rozwinąć skrzydła MP4-21 na Silverstone. Samochód świetnie się prowadzi, nawet lepiej na dłuższych dystansach w porównaniu do wczoraj i można zacząć łapać odpowiedni rytm”. Jutro Hamilton także będzie uczestniczył w testach razem z de la Rosą.

Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone był w środę przyszły kierowca testowy Toyoty Franck Montagny, wypożyczony na ten tydzień z zespołu Super Aguri, częściowo w zastępstwie chorego na grypę Ricardo Zonty. Francuz uplasował się na czwartej pozycji i do najszybszego kierowcy stracił niewiele ponad sekundę. Do jego obowiązków należały testy opon, a także praca nad ustawieniami bolidu TF106B. Montagny po zakończeniu testów stwierdził, że tegoroczny samochód japońskiej stajni jest bardzo wrażliwy na zmianę warunków i przy zimnej nawierzchni toru ciężko jest znaleźć dobry balans. Franck ma nadzieję, że już wkrótce podpisze kontrakt z Toyotą.

Drugi bolid TF106B poprowadził dzisiaj jeden z kierowców wyścigowych japońskiej stajni, Ralf Schumacher, przy czym jego popołudniową aktywność ograniczyły mocno problemy z silnikiem, z powodu których przejechał zaledwie 50 okrążeń. Niemiec oprócz testowania silnika (zapewne nowej specyfikacji) pracował także nad doskonaleniem ustawień bolidu w ramach przygotowań do finałowych wyścigów sezonu. Młodszy z braci Schumacherów dzisiejsze testy ukończył na siódmej pozycji, a jego strata do Piqueta wyniosła ponad półtorej sekundy. Jutro jego partnerem będzie kończący wkrótce na dobre przygodę z Formułą 1 Olivier Panis.

Odpowiednio na piątej i jedenastej pozycji uplasowali się kierowcy testowi zespołu Williams, Alex Wurz (+1.2s) i Narain Karthikeyan (+5.3s). Alex za kierownicą standardowej wersji bolidu FW28 z silnikiem Cosworth skupił się przygotowaniach do trzech ostatnich wyścigów sezonu 2006, na które złożyły się między innymi testy opon Bridgestone. Narain kontynuował tymczasem "ujarzmianie" silnika Toyoty i nowej skrzyni biegów w przejściowej wersji tegorocznego auta, zaliczając tym razem 40 okrążeń. Hindus nadal ostawał znacznie od pozostałych kierowców, ale tak czy inaczej był dzisiaj dużo szybszy niż we wtorek.

W środę zespół Super Aguri zgodnie z zapowiedzią reprezentowali obydwaj kierowcy wyścigowi, Sakon Yamamoto i Takuma Sato, łącznie przejeżdżając 67 okrążeń. Sakon, który ostatecznie uplasował się na 10 pozycji (+4.1s), zgodnie z planem jeździł tylko do południa, a do jego obowiązków należała praca nad aerodynamiką i testy opon Bridgestone na krótkich dystansach. Tymczasem Takuma skupił się na długodystansowych testach opon i uzyskał bardzo dobry, ósmy czas dnia (+2.4s). Jutro bolid SA06 będzie prowadził już tylko Sato.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Silverstone byli reprezentanci zespołu Spyker MF1 Racing, Alexandre Premat i Ronnie Quintarelli, przy czym ten drugi przejechał rano zaledwie pięć okrążeń i uzyskał bardzo słaby czas (+17.0s). Tymczasem Premat, dla którego był to także debiut za kierownicą bolidu Formuły 1, przygotowywał się dzisiaj do swojego debiutu w weekend Grand Prix, który nastąpi za niewiele ponad tydzień w Szanghaju i przejechał 85 okrążeń, tracąc do najszybszego kierowcy niewiele ponad trzy i pół sekundy. Alex nie powinien mieć problemów z uzyskaniem superlicencji, gdyż pokonał dzisiaj 436 kilometrów, czyli dużo więcej niż wynosi pełny dystans wyścigu.

Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 24,2°C
Temperatura toru: dochodząca do 24,5°C
Rano pochmurno, potem słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Silverstone (5,141 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Nelson Piquet Jr Renault R26 V8 1:19,560   74 
2.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:19,690 +0,130 120 
3.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:19,919 +0,359 116 
4.Franck Montagny Toyota TF106B V8 1:20,629 +1,069 92 
5.Alex Wurz Williams Cosworth FW28 V8 1:20,821 +1,261 68 
6.Lewis Hamilton McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:20,857 +1,297 64 
7.Ralf Schumacher Toyota TF106B V8 1:21,131 +1,571 53 
8.Takuma Sato Super Aguri Honda SA06 V8 1:21,977 +2,417 40 
9.Alexandre Premat MF1 Toyota M16 V8 1:23,213 +3,653 85 
10.Sakon Yamamoto Super Aguri Honda SA06 V8 1:23,699 +4,139 27 
11.Narain Karthikeyan Williams Toyota FW28B V8 1:24,912 +5,352 40 
12.Ronnie Quintarelli MF1 Toyota M16 V8 1:36,633 +17,073 
Źródło: McLaren.com, Motorsport.com, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
artgot, 20.09.2006 19:36[!]
Quintarelli poszalał
Zlatan, 20.09.2006 19:43[!]
quintarelli dopiero raczkuje w f1
McLuke, 20.09.2006 19:49[!]
no proszę pierwsze testy dla Nelsinho i już osiąga najlepsze czasy!! Czyżby miałbyc taki jak tatuś??
BARBP, 20.09.2006 19:52[!]
Piquet lepszy od Kovalainena który testuje już rok dla Renault a do tego Fin wykonał zdecydowanie więcej okrążeń ;) Brawa dla Nelsona... ! Kubica w debiucie lepiej spisał się od Hamiltona ponieważ wtedy testowało więcej czołowych ekip.
Kubuś Fatalista, 20.09.2006 20:01[!]
To tylko testy.
Adriannn, 20.09.2006 20:12[!]
Tylko jakoś Nelson Piquet Jr też pierwszy raz za kierownicą f1 i jakoś najlepszy dzisiaj.A MF1 stać na więcej niż 17 sekund straty do lidera!
McLuke, 20.09.2006 20:20[!]
tak ale zobacz że ken koleś miał dopiero pierwszy raz w życiu kontakt z bolidem F1, a poza tym jeździł Midlandem M16 jeszcze w "starym" malowaniu... :-D
Adriannn, 20.09.2006 20:34[!]
Nelson Piquet Jr wydaje mi się że wczoraj też pierwszy raz ruszył z miejsca bolidem F1.
JaJacek, 20.09.2006 22:27[!]
Piquet, Kovalainen, Hamilton, no i oczywiści Kubica - wśród tej czwórki jest przynajmniej jeden, jeśli nie kilku przyszłych mistrzów świata.
pawlos, 20.09.2006 22:38[!]
Ech, co by tu nie mówić Briatore ma rękę do wyszukiwania talentów wsród kierowców wyścigowych...
marrcus, 21.09.2006 01:56[!]
kovalainen miał wczorak 1:19:1 a ten o 0,4 wolniej
oligator, 21.09.2006 07:32[!]
Alex tak naprawde sie nazywa alexandre : http://www.alexandrepremat.com/
Maraz, 21.09.2006 10:54[!]
Hmmm, no ja do pewnego czasu pisałem Alexandre, a Alex zacząlem pisać za przykładem oficjalnej strony GP2. Pewnie anglicy wolą napisać skrótem, bo nie wiedzą jak wymówić to Alexandre ;) Sam nie wiem w sumie co lepsze, bo w F1 też niektóre imiona pisze się w skróconej formie, jak choćby Max & Bernie.

Marrcus, każdy dzień to w zasadzie inne warunki, a tor Silverstone jest na płaskim, otwartym terenie i nawet mały wiatr czasem potrafi zrobić dużą różnicę.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca