F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Catalunya
Marek Roczniak, 14 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
David Coulthard dosyć nieoczekiwanie uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Catalunya. Jeden z najbardziej doświadczonych kierowców w stawce zdołał wreszcie zademonstrować potencjał bolidu RB3 zaprojektowanego przez Adriana Neweya, chociaż dziwnym trafem zbiegło się to z wizytą na torze właściciela zespołu Red Bull Racing – Dietricha Mateschitza.

Szkot nie zdołał jednak poprawić wczorajszego czasu Felipe Massy (1:21.181), ani nawet zbliżyć się do tego rezultatu, gdyż zabrakło mu ponad pół sekundy, ale było to głównie spowodowane faktem, że w środę wiał dosyć silny wiatr. Stajnia z Milton Keynes nie uniknęła dzisiaj także problemów technicznych. Coulthard doprowadził do wstrzymania testów z powodu problemów z silnikiem w okolicy przerwy na lunch, natomiast Mark Webber (P11, +0,9s) dwukrotnie zatrzymał się na torze – rano i w okolicy godziny 14:30. Zespół czeka więc jeszcze niewątpliwie sporo pracy.

Drugi czas uzyskał Nick Heidfeld, tracąc do Coultharda 0,1 sekundy. Kierowca zespołu BMW Sauber przejechał blisko 100 okrążeń i okazał się minimalnie szybszy od Massy, który w środę musiał zadowolić się trzecią pozycją. Ekipę testową Ferrari na torze Catalunya odwiedził dzisiaj Michael Schumacher, choć oczywiście nie zasiadł za kierownicą drugiego bolidu F2007 – poprowadził go ponownie Kimi Raikkonen. Fin po przejechaniu wczoraj ponad dwóch dystansów Grand Prix, tym razem musiał zadowolić się zaledwie 45 okrążeniami i testy ukończył na siódmej pozycji (+0,5s).

Kierowcy McLarena – Fernando Alonso i Lewis Hamilton uplasowali się odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, łącznie przejeżdżając blisko 240 okrążeń. Obaj kierowcy zmieścili się poniżej pół sekundy straty do Coultharda, ale żadnemu z nich nie udało się przekroczyć granicy jednej minuty i 22 sekund. Tym niemniej stajnia z Woking w dosyć pozytywny sposób zakończyła swoje ostatnie europejskie testy przed rozpoczęciem sezonu 2007. Za tydzień Alonso i Hamilton zjawią się w Bahrajnie, biorąc udział w dwóch seriach testów (22-24 lutego i 27 lutego-1 marca).

Piąty czas uzyskał Nico Rosberg, pokonując Hamiltona o mniej niż 0,1 sekundy. Niemiec ponownie okazał się szybszy od bardziej doświadczonego partnera z zespołu Williams – Alexa Wurza (P14, +1,4s), jednak w odróżnieniu do wtorku zdołał przejechać przyzwoitą liczbę okrążeń. Problemy techniczne dopadły tymczasem Wurza, który dzisiaj musiał zadowolić się 39 kółkami. Stajnia z Grove w przyszłym tygodniu nie zamierza testować w Bahrajnie – zamiast tego wraz z zespołem Spyker zjawi się na torze Ricardo Tormo w Walencji, przeprowadzając trzydniowe testy od poniedziałku do środy (19-21 luty).

Odpowiednio na 8 i 16 pozycji uplasowali się reprezentanci Toyoty – kierowca testowy Franck Montagny i Ralf Schumacher, który przejął w środę drugi bolid TF107 od swojego partnera Jarno Trullego. Nawiasem mówiąc Włoch jest jednym z nielicznych kierowców, który jest zadowolony ze zmiany układy toru Catalunya (szykana przed ostatnim zakrętem), choć jak sam przyznaje, raczej nie ułatwi ona wyprzedzania na zakończonej dosyć szybkim zakrętem prostej startowej. Montagny i Schumacher łącznie przejechali dzisiaj blisko 190 okrążeń, przy czym tylko Francuz zdołał uzyskać przyzwoity czas (+0,5s), natomiast strata Ralfa do najszybszego kierowcy wyniosła blisko dwie sekundy.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli kierowcy Renault – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, jako jedni z ostatnich mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Coultharda. Fisichella zgodnie z zapowiedzią sprawdzał dzisiaj nowy pakiet aero do bolidu R27, z jakim we wtorek jeździł jego partner. Kovalainena gnębiły tymczasem problemy techniczne, przez które przejechał tylko 56 okrążeń (o 34 kółka mniej od Fisichelli), doprowadzając przed południem do wstrzymania testów. Kłopoty miał dzisiaj także Rubens Barrichello, dla którego całe testy w Barcelonie nie okazały się zbyt udane – tym razem jego aktywność mocno ograniczyły z układem wydechowym. Tuż przed Brazylijczykiem na 12 pozycji uplasował się jego partner z zespołu Honda – Jenson Button, także mając ponad sekundę straty do Coultharda.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli Sebastian Vettel (BMW Sauber), Christijan Albers (Spyker), Takuma Sato (Super Aguri) i Vitantonio Liuzzi (Scuderia Toro Rosso). Vettel popełnił przed południem błąd i wypadł z toru doprowadzając do wstrzymania testów, ale na szczęście nie uszkodził swojego F1.07. Albers na koniec trzydniowych testów w nowym bolidzie F8-VII zdołał zejść do dwóch sekund straty do najszybszego kierowcy i bez problemu pokonał Sato, który był z kolei najbardziej pracowitym uczestnikiem środowych testów. Tymczasem Liuzzi dokonał pierwszego sprawdzenia nowego bolidu STR2, który zgodnie z przewidywaniami jest bardzo podobny do RB3. Włoch przejechał w sumie 43 okrążenia, a jego strata do Coultharda wyniosła aż pięć sekund, jednak trzeba pamiętać o tym, że był to zaledwie shakedown nowego auta.

W testach w Bahrajnie udział zapowiedziały jak dotąd zespoły Renault, Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Toyota, Red Bull, Toro Rosso i Honda.

Pogoda
Temperatura powietrza: 9-20°C
Temperatura toru: 9-24°C
Rano pochmurno, po południu słonecznie, wiatr

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/3 - 14.02.2007, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. David CoulthardRed Bull Renault RB31:21,855--112521,360
2. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:21,9580,1030,10396446,880
3. Felipe MassaFerrari F20071:21,9640,1090,00692428,260
4. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:22,1030,2480,139114530,670
5. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:22,2800,4250,17786400,330
6. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:22,2920,4370,012125581,875
7. Kimi RaikkonenFerrari F20071:22,3690,5140,07745209,475
8. Franck MontagnyToyota TF1071:22,4460,5910,077107498,085
9. Giancarlo FisichellaRenault R271:22,7580,9030,31290418,950
10. Heikki KovalainenRenault R271:22,7830,9280,02556260,680
11. Mark WebberRed Bull Renault RB31:22,8340,9790,05161283,955
12. Jenson ButtonHonda RA1071:23,0611,2060,22791423,605
13. Rubens BarrichelloHonda RA1071:23,2571,4020,19639181,545
14. Alex WurzWilliams Toyota FW291:23,2751,4200,01839181,545
15. Sebastian VettelBMW Sauber F1.071:23,5691,7140,29456260,680
16. Ralf SchumacherToyota TF1071:23,7891,9340,22082381,710
17. Christijan AlbersSpyker Ferrari F8-VII1:23,9472,0920,15887404,985
18. Takuma SatoSuper Aguri Honda SAF11:24,5682,7130,621123572,565
19. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:26,8224,9672,25443200,165
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bolekse, 14.02.2007 20:25[!]
"Mistrzostwo prawdopodobnie zdobędzie ten zespół, który nazbiera najwięcej punktów w przeciągu całego sezonu." bardzo odkrywcze Mkpol :D:D:D :P ;) eh eh eh wygrywało Ferrari to fani czerwonych krzyczeli " Ferrari wszystkich zdmuchnie" , wygrywało Reno to znowu ich fani szaleli, wygrywał McLaren to było wszędzie srebrno, wygrał RedBull to zaraz że na oparach, że przypadek, że czasy kiepskie i tak. Ludzie! To są testy, i nikt z nas widząc wyniki nie jest w stanie nic powiedziec. AMEN .
jacek2601, 14.02.2007 20:32[!]
No tak mkpol tylko wtedy nie było podziału na 3 sesje. Sądzisz, że powinni to wprowadzić?
W sumie to nie głupi pomysł, selekcja powinna być bardzo ostra...
leon, 14.02.2007 21:19[!]
Bolekse , a ja myślę ,że jednak z testów można jakieś tam wnioski wyciągnąć .Patrząc chociażby na czasy dwóch , trzech ostatnich sesji testowych ; Jerez ,Barcelona , Valencja . W tabelach podsumowujących najlepsze czasy przewijają się praktycznie zawsze te same zespoły i kierowcy , i tak Jerez;
Ferrari, McLaren , BMW , a w Barcelonie ; Ferrari , Ferrari, Renault w Valencji znów McLaren itd.
Tak więc sadzę ,że typując na tegorocznych liderów te trzy zespoły nie popełnimy blędu .
Z tego zestawu wyeliminowałbym , wbrew powszechnym przewidywaniom zespół BMW , to jeszcze nie ich czas .
Poczekajmy do Bahrajnu a będziemy wiedzieć troszkę więcej .
ps333333, 14.02.2007 21:55[!]
Saper i inni: Na dywaniku jest STR i SA, a zgłaszającymi pretensje głównie Williams i Spyker (temu ostatniemu się nie dziwię). Aguri to Honda, a STR to RBR. Jakim cudem SA ma pozwać STR? Bolidów innych stajni nie można używać zarówno tegorocznych jak i z zeszłego sezonu. Co do wyników to myślę, że niektórzy zbyt wcześnie skreślili Neweya. Wydaje się, że mieli mało czasu i są kompletnie w plecy z ilością testów. Dzisiaj pokazali potencjał, a w połowie sezonu mogą pokazać skrzydła:) Swoją drogą Mateschitz ma fantazję. Silniki dwóch najlepszych teamów ostatnich lat + Newey + kupa kasy. Z tego wcześniej czy później powstanie groźna mieszanka. Co do oceny zespołów po testach, to a i owszem można pokusić się o pewne wnioski, ale nie po tabelce najszybszych okrążeń. Teamy, które analizują systuację są całkiem dobrze zorientowane. Ilość okrążeń, rodzaj mieszanki, symulacje wyścigów albo krótkie serie itp. itd. Najlepszy czas (swój) to można zrobić wyjeżdzając na oparach na trzy okrążenia i tyle, a wcześniej można przejechać 100 okrążeń w konkretnych celach testowych i kręcić czasy gorsze o 1s. Nie każdemu chce się robic pokazówkę na koniec czy początek. Nikt z komentujących nie ma wystarczająco dużo danych, żeby stwierdzić który team jest obecnie najlepiej przygotowany. Cieszy jednak fakt, że kilka osób z padoku zaliczyło do czołówki BMW.
Piter, 14.02.2007 21:58[!]
Niby ten najlepszy czas Coultharda nic nie znaczy, ale jak wygląda:)
zitol, 14.02.2007 22:36[!]
@leon
Nawet nie oglądając testów można takie coś stwierdzić... Że Ferrari, McLaren i Renault to czołówka...
Rację ma bolekse i tyle!! :D :P
hide, 15.02.2007 08:18[!]
Zgadza sie panie Bolekse to sa testy ale wyniki testow oczywiscie wielu testowych dni swiadcza o konkurencyjnosci danego teamu. Jesli w wielu testach na pierwszych 3 miejscach sa przewaznie kierowcy Ferrari, McLarena lub BMW swiadczy to tylko jednym ze maja najbardziej konkurencyjne auta. W sezonie przeciez nie dojdzie do tego ze nagle wyskoczy Super Aguri lub Spyker i zacznie punktowac:)

Takich wybrykow jak wczorajszy DC w ogole nie nalezy brac pod uwage bo kto zwraca na takie rzeczy uwage niech zajmie sie hodowla jedwabnikow.
bolekse, 15.02.2007 15:14[!]
hide, w zeszłym sezonie w czołówce testowej a nawet na jej szczycie była honda, jak wygladał sezon sami wiemy... i nie gadajcie ze w koncu wygrali swoje pierwsze GP bo to i tak juz bylo pod koniec sezonu i w nienormlanych warunkach. chociaz ja bym tam chciał zeby honda cod powygrywała :D
hide, 15.02.2007 18:07[!]
Masz racje Honda byla w czolowce ale nie zapominaj ze w sezonie mieli rowniez bardzo szybki bolid. Brakowalo im jedynie niezawodnosci samochodu. Wez pod uwage ile razy Honda nie skonczyla wyscigow. tutaj nalezy upatrywac najwieksze niepoodzenie Hondy. Testy wykazywaly ze auto jest bardzo szybkie jednak bylo bardzo zawoodne.W sezonie gdy konczyli byli bardzo wysoko. Sam dobrze wiesz kto zdobyl najwiecej punktow w ostatnich kilku wyscigach.
ps333333, 16.02.2007 00:31[!]
Po ostatnim komentarzu widzę, że część ludzi wie czym różni się szybki bolid od skutecznego. Ktoś pytał kto jest fanem STR. Ja podziwiam Mateschitza. RBR miał moim zdaniem mało czasu. Za jedwabnikami nie przepadam, ale myślę że w 2008 ferrari i renault w wyścigach mogą mieć tak wielkie oczy jak toyota podczas tegoroczych testów. Zawsze szanowałem Webbera, ale teraz wiem dlaczego Briattore pomija go przy obsadzie w renault.

Bolekse: Honda była czwarta. Za kim to chyba wiesz. Sądzisz, że to słaby wynik?

Wielcy bywalcy stronek F1, a tak naprawdę to słabi jesteście. Potraficie (jeśli wogóle) dyskutować między sobą. F1 czy jakiś tajm klan F!wm??????
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca