F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Ricardo Tormo
Marek Roczniak, 19 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespoły Williams i Spyker rozpoczęły dzisiaj trzydniowe testy na torze Ricardo Tormo w Walencji. Obie stajnie wybrały ekonomiczny wariant i nie zdecydowały się na wyjazd do Bahrajnu wraz z pozostałymi zespołami Formuły 1, tak więc swoje przygotowania do sezonu 2007 kontynuują w Europie.

W poniedziałek najszybszy okazał się kierowca wyścigowy Williamsa – Alex Wurz. Austriak skupił się na pracy nad ustawieniami nowego auta, jednak z powodu problemów technicznych przejechał zaledwie 54 okrążenia. Znacznie większy dystans pokonał kierowca testowy Kazuki Nakajima, debiutując za kierownicą bolidu FW29. Japończyk okazał się wolniejszy od Wurza o blisko półtorej sekundy (P2) i doprowadził do jedynego wstrzymania dzisiejszych testów, kiedy wypadł z toru na pierwszym zakręcie i zatrzymał się na środku żwirowiska. Jutro Nakajimę zastąpi Nico Rosberg.

Zespół Spyker reprezentowało tymczasem aż trzech kierowców. Jeden z nowych bolidów F8-VII do swojej wyłącznej dyspozycji otrzymał kierowca testowy Giedo van der Garde, uzyskując trzeci czas dnia (ponad dwie sekundy straty do Wurza). Holender, który na stronie zespołu Super Aguri także jest cały czas wypisany jako kierowca testowy, przejechał ponad 320 kilometrów, a więc powinien bez problemu uzyskać superlicencję upoważniającą do udziału w oficjalnych treningach F1.

Pozostałymi reprezentantami Spykera byli w poniedziałek kierowca wyścigowy Adrian Sutil (P4, +3,7s) i kolejny z testerów – Adrian Valles (P5, +4,0s). Obaj musieli dzielić się drugim egzemplarzem nowego auta, które rano poprowadził Sutil, a po południu Valles. Hiszpan podobnie jak van der Garde zadebiutował dzisiaj za kierownicą F8-VII, jednak od swojego kolegi po fachu okazał się wolniejszy o całą sekundę, przy czym nie trafił na najlepsze warunki do jazdy. Jutro zespół reprezentowali będą Christijan Albers i Fairuz Fauzy.

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy Williamsa i Spykera w Walencji, dzień 1/3 - 19.02.2007, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Alex WurzWilliams Toyota FW291:11,600--54216,270
2. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW291:12,9501,3501,350113452,565
3. Giedo van der GardeSpyker Ferrari F8-VII1:13,7002,1000,75081324,405
4. Adrian SutilSpyker Ferrari F8-VII1:15,3843,7841,68434136,170
5. Adrian VallesSpyker Ferrari F8-VII1:15,6374,0370,25349196,245
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, GPUpdate.net, Pitpass.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 19.02.2007 18:20[!]
to było do przewidzenia ze Williams wykręci lepsze czasy od Spykera, który dzis raczej się nie popisał. zrobili stosunkowo duzo okrążeń, a i tak zostali dwie sekundy z tyłu – knockout! ciekawe czy do środy uda im sie zbliżyć do Williamsa. stajnia z Grove widze ze ma jednak spore problemy z niezawodnością. bardzo mało okrążeń, 55 kółek jak na cały dzień testowania to mizerny rezultat :P czyżby to zapowiedz powtórki z zeszłorocznego sezonu :> okażę sie...
Sajmon, 19.02.2007 18:54[!]
Mam nadzieje ze Williams bedzie o wiele szybszy od RBR a zwłaszcza od tego prowadzonego przez Webera bo te teksty pod adresem Williamsa były nie stosowne nawet mocno. Zreszta ciesze sie że Williams zaczyna wracać go gry bo to wielki team niech wyprzedza wszystkich z wyjątkiem Mclaren ;-)
marcjan86, 19.02.2007 19:18[!]
Spyker traci do Willa dwie sekundy.. żenada :|
Love, 19.02.2007 19:37[!]
omg 2 sek. a minardi w 04 tracilo ok 5.5 sek do ferrari i co z tego.
Spyker nie jest zwycieska druzyna to chyba wiadomo. Pozatym 2 sek to i tak lepiej niz 3 ;].
TobaccoBoy, 19.02.2007 19:42[!]
Go, go, go Williams :)
Skoro Sspykery tracą do Williamsa z Nakajimą, czyli młodzikiem z niewielkim doświadczeniem, 2 sekundy, to widmo ostatniej pozycji w generalce dla holenderskiej stajni staje się bliskie i dosyć prawdziwe.
McLuke, 19.02.2007 20:00[!]
a ja się pytam, gdzie jest Narain Karthikeyan?? Ciekawi mnie jakie czasy on by uzyskiwał za kierownica FW29... :P:P
lubek888, 19.02.2007 20:13[!]
owca nie wydaje mi się aby te przejechane okrążenia przez spykera to coś dobrego każdy z nich powinien przejeżdżać po 100 a nie tyle ile przejechali teraz
Maraz, 19.02.2007 20:14[!]
Była pomyłka w ilości okrążeń w pierwszych doniesieniach - Nakajima zrobił 113 kółek, a Wurz 54.
owca, 19.02.2007 20:40[!]
lukek888, nie stwierdziłem ze Spyker zrobił duzo kólek, tylko ze zrobił STOSUNKOWO duzo kółek - bo według pierwszych doniesień Williams zaliczył w sumie tylko 55 okrążeń ;)

no ale teraz to juz nieważne i nieaktualne
ps333333, 19.02.2007 21:14[!]
Jakie to ma znaczenie. Spyker to na 99% ostatni zespół sezonu 2007. Już tylko tam się idzie jak na gokarty. Płacisz za okrążenia lub czas i jeździsz.
rmn, 19.02.2007 22:30[!]
spykaer tym sie rozni od miardi / midland itd.. ze jest teamem frimy, ktora produkuje super samochody - wiec im napewno nie wystarczy ostatnie miejsce w kazdym wyscigu..
Rafsen, 19.02.2007 22:35[!]
Ilość przejechanych okrążeń zależy od programu testowego. Jedni jeżdżą więcej ponieważ mają np. za zadanie przeprowadzić pełną symulację wyścigu, inni natomiast robią krótkie przebieżki. Z defektami u Williamsa powinno być lepiej. Auto posiada nową skrzynie biegów, znacznie ulepszoną pod względem wytrzymałości i lżejszej niż poprzednia. Wczesne rozpoczęcie testów z silnikiem Toyoty zdają się teraz przynosić pierwsze efekty. FW29 w porównaniu do hybrydy FW28B jest znacznie bardziej niezawodny i szybszy.

Co do Spykera to jestem pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się, że nowe auto będzie znacznie wolniejsze i bardziej zawodne. A tu proszę doskonała wytrzymałość, chociaż prawdę powiedzą dopiero następne testy, te związane z rozwojem mechaniki. Póki co Spyker testuje opony i wyjeżdża paliwo :) Zresztą w tym roku ciężko tak naprawdę powiedzieć, kto na czym stoi. Jeszcze kilka dni temu wszyscy mówili, że nowy RB3 to przeciętny samochód, ale po minionej środzie raczej niewielu tak powie :)
Maraz, 20.02.2007 12:59[!]
Williams podał dzisiaj poprawione czasy, które różnią się znacząco od tych podanych wczoraj. Tabelka w newsie już została zaktualizowana.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca