F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Parente zadebiutował za kierownicą bolidu F1
Marek Roczniak, 18 stycznia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zgodnie z tradycją nowy mistrz World Series by Renault otrzymał w nagrodę za ten wyczyn możliwość przetestowania bolidu Formuły 1 zespołu Renault. Test ten odbył się wczoraj na skąpanym w słońcu torze Jerez, a szczęśliwcem, który poprowadził zeszłoroczny model R27 był Alvaro Parente.

Portugalczyk swój pierwszy dzień w samochodzie F1 rozpoczął od krótkich przejazdów składających się z trzech do pięciu okrążeń. Po przerwie na lunch praca została wznowiona po południu, kiedy to zespół zmienił ustawienia R27 na bardziej agresywne w celu uzyskania od Parente informacji na temat samochodu. Pod koniec dnia Alvaro uzyskał na nowych oponach czas 1:21.721, a jego łączny dorobek wyniósł 64 okrążenia.

„Poprzednich kilka dni spędzonych z ING Renault F1 Team było najlepszym sposobem na zrozumienie tego, jak pracuje zespół mający na swoim koncie tytuły mistrzowskie.” – powiedział Parente. „Wszystko było dla mnie nowe, zwłaszcza zobaczenie tak wielu ludzi wokół samochodu i oglądanie telemetrii! Chciałbym podziękować wszystkim w zespole, zgotowali mi fantastyczne powitanie”.

„Za kierownicą samochodu największe wrażenie wywarły na mnie prędkość, z jaką mogłem pokonywać szybkie zakręty i przeciążenia. Spodziewałem się, że hamulce będą mocne i szybko się do tego przyzwyczaiłem. Uczyłem się czegoś nowego z każdym kolejnym przejazdem, czasy ulegały stałej poprawie i starałem się udzielać inżynierom wyczerpujących informacji. To był fantastyczny dzień, z pozytywnymi rezultatami pod każdym względem. Mam nadzieję, że będę mógł wykorzystać nabyte doświadczenie w kolejnej fazie mojej kariery”.

Christian Silk, główny inżynier ds. testów dodał: „Przez cały czas trwania testu Alvaro prezentował bardzo inteligentne podejście. Nie próbował zabłysnąć tego poranka, ale stopniowo zaczął nabierać pewności siebie, stale się poprawiał i po południu uzyskiwał przyzwoite czasy okrążeń. Naszym głównym celem było przekonanie się, jak dobrze zaadoptuje się do samochodu i jak dobrze go rozumie, a także ocenienie jakości informacji przekazywanych przez niego inżynierom. Spędził dużo czasu na rozmowach z inżynierami i myślę, że wszyscy poczuliśmy, iż był to zachęcający dzień”.

Źródło: Renault-Sport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 18.01.2008 13:49[!]
Całkiem niezły czas jak na pierwszą jazdę. Byle chłopak nie został na lodzie tak jak poprzedni mistrz WSbR .

A właśnie gdzie on zamierza startować ??? Po mistrzostwie WSbR powinien trafić go GP2. W GP2 Asia już wszystkie miejsca zajęte. W głównej serii tylko kilka wolnych. Musi się śpieszyć.
AdrianAdrian, 18.01.2008 13:53[!]
Ile on ma lat?
Maraz, 18.01.2008 14:00[!]
Alvaro ma 23 lata. Jest także mistrzem Brytyjskiej F3 z 2005 roku.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca