F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2004
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Koncerny BMW i Honda poddają się w kwestii silników na sezon 2006

Marek Roczniak, 18 grudnia 2004, wyświetlenia: 2159<< | lista | T- | T+ | >>
Po ogłoszeniu przez FIA nowych przepisów technicznych na sezon 2006, dotyczących zmiany konfiguracji silników z V10 3L na V8 2.4L, trzy koncerny samochodowe, dostarczające swoje jednostki napędowe zespołom B.A.R, McLaren i Williams, deklarowały pozwanie federacji do sądu arbitrażowego, jako że obwiązujące obecnie porozumienie Concorde Agreement miało gwarantować pozostanie przy silnikach V10 do końca 2007 roku.

W zeszłym tygodniu przedstawiciele koncernów BMW i Honda spotkali się z prezydentem FIA, Maxem Mosleyem, w celu omówienia tej dosyć drażliwej kwestii. W trakcie tego tajemniczego spotkania, którego szczegółów oczywiście nie ujawniono, Mosley zdołał w jakiś sposób przekonać dwa z trzech opornych koncernów, iż walka z FIA nie przyniesie żadnych korzyści, zarówno im, jak i całemu sportowi.

„Zespół BMW WilliamsF1, w porozumieniu z B.A.R Honda, postanowił nie odwoływać się od przepisów dotyczących silników, planowanych na sezon 2006”, powiedział szef BMW Motorsport, Mario Theissen. „Kwestionowanie prawne zmiany przepisów zabrałoby zbyt wiele czasu, w trakcie którego producenci byliby zmuszeni do prowadzenia kosztownych, równoległych prac rozwojowych. Takie działanie nie leżałoby w interesie sportu, którego przyszłość chcemy wzmocnić”.

Theissen zaznaczył jednak, że jednym z powodów podjęcia takiej a nie innej decyzji była również chęć utworzenia zgodnego stanowiska koncernów zaangażowanych w wyścigi Formuły 1, co może nie spodobać się Bernie Ecclestone'owi, który walczy obecnie z trzema bankami o kontrolę na F1 i jednocześnie stara się przekonać zespoły, aby nie przeszły na stronę GPWC, oferując stosowną sumę. Skoro jednak koncerny wchodzące w skład tej organizacji prezentują coraz bardziej jednolite stanowisko, nawet jeśli Mercedes oficjalnie nadal jest przeciwny wprowadzeniu silników V8 od 2006 roku, sprawa nieco się komplikuje.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
BMW
Honda
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca